“Ulbrokas Pērle” – šeit (pagalmā) no ceturtdienas līdz svētdienai pulcēsies “Latvijas Gada auto” pretendenti.
“Ulbrokas Pērle” – šeit (pagalmā) no ceturtdienas līdz svētdienai pulcēsies “Latvijas Gada auto” pretendenti.
Publicitātes foto

“Gada auto” konkursi finiša taisnē: par ko balsosim, ko nākamgad pirksim? 2

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Par spīti vīrusam, pulcēšanās ierobežojumiem, dažādām autoražotāju problēmām – gadskārtējie konkursi ar šo visai pretenciozo nosaukumu notiek gan pie mums, gan kaimiņvalstīs, gan Eiropā kopumā.

Lietuva vistuvāk finišam

Dienvidu kaimiņi jau nosaukuši fināla septiņnieku. Un tas ir: “Audi e-tron GT”, “Ford Mustang Mach-E”, “Hyundai IONIQ 5”, “Hyundai Tucson”, “Mercedes-Benz C-class”, “Nissan Qashqai”, “Škoda Enyaq iV”. Fināla balsojums viņiem paredzēts jau šīs nedēļas beigās, kad mēs tikai pie septiņnieka atlases ķersimies.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ko par kaimiņu izvēli teikt? Pārsteigumu nav. Supertehniku kāro brālīši… Tikai divi viņu sarakstiņā ir tādi, kas varētu atbilst mūsu jau gadsimta sākumā izvēlētajam kritērijam – “gada auto” jāspēj būtiski iespaidot valsts autoparka atjaunošanos nākamajos gados. Nez vai pašreizējā ekonomiskajā stāvoklī var lieliskie, bet ļoti dārgie pieci. Un pat pieticīgākie (“Qashqai” un “Tucson”), pat tā sauktajās bāzes komplektācijās maksā vairāk par 20 000 eiro. Proti – reizes trīs vai pat četras vairāk nekā gan mūsu, gan lietuviešu importā dominējošie desmit un vairāk gadus vecie “premium”.

Kāds būs mūsu pirmais solis?

Visu 23 pieteikto pretendentu pulcēšanās tradicionālajai fotosesijai. Ulbroka, ceturtdiena. Testa braucieni nenotiek, tikai pozēšana fotogrāfiem. Un jums – ja vēlaties šādu pastaigu (distances ievērojot, protams!).

“Mercedes EQV” – konkursā lielākais un arī dārgākais.
Publicitātes foto

Piedalās: seši elektromobiļi – bez iekšdedzes dzinējiem, ar visai līdzīgām vienas uzlādes nobraukuma rezervēm (450–500 km). Cenas no 25 (tas mazajam fiatiņam) līdz pat sešciparu skaitlim, kas tiek prasīts par kaut ko gluži unikālu. “Mercedes EQV” ir garāks par pieciem metriem, sver 2650 kg, un tā saviem astoņiem pasažieriem neapšaubāmi sola komforta virsotnes. Un, piedodiet, divreiz lielāku enerģijas patēriņu, nekā vajadzīgs pieminētajam fiatiņam…

Virkne visāda veida hibrīdu. Uzlādējamie arī visai dārgi. Toties nobraukuma robežu tiem praktiski nav. Un gan maksimālajā ātrumā, gan dinamikā šie tālu pārspēj absolūti ekoloģiskos radiniekus. Pavisam noteikti tieši tie pretendēs uz lauriem savādajā, bet no nolikuma nu nekādi neiznīdējamā nominācijā “sportiskākais”. Kur, pie joda, šo dinamiku izmēģināt, par regulāru lietošanu pat nerunājot?

“Hyundai i20” – lētākais, bet par pārāk mazu būtu saucams.
Publicitātes foto

Un – lielāka nekā Lietuvā samērā lētu, vecās labās iekšdedzes dzītu, ne pārāk lielu tiešām cienīgu titula pretendentu. Trīs tādus piedāvā “Hyundai”. Jauna modifikācija mūsu konkursā jau kādreiz uzvarējušajam “i20” (sākuma cena 13 990 €). Pavisam jauns ir “Bayon” (15 990 €). Mazliet lielāks – “Tucson” (22 990 €).

Ja jums joprojām traucē firmas vārda austrumnieciskā skaņa – te būs “Opel Mokka” (no 16 440 €). Vai “Citroen C3 Aircross” (17 430 €) un “C4” (16 490 €). Vai ilggadēja krosoveru grupas tirgus līdera “Nissan Qashqai” jaunākā versija (23 350 €). Starp citu – “Qashqai” par visvairāk pirkto Latvijā kļuva tieši pēc pirmās paaudzes uzvaras “Gada auto” konkursā (2008. gads).

Reklāma
Reklāma

Tātad – tas mans personīgs viedoklis: pietiekami pieticīgajiem pretendentu pulkā šogad spēka diezgan, lai finālā to būtu vairāk nekā Lietuvā. Un tas priecē.

Dārgajiem lai paliek tā sauktās papildnominācijas. Nekautrēšos nosaukt vienu man nu ļoti iepatikušos – “Jeep Gladiator”. Nez kāds būtu īstais tituls šim bezceļu karalim, kurš arī pa šoseju ripo vienkārši fantastiski (cena – no 69 990 €…).

Par žūrijām

Kas tad ir ļaudis, kuri šo titulu piešķir? Igaunijā jau labi sen tā ir šajā tematikā rakstošu žurnālistu grupa. Neliela – tā ap 10. Profesionāļi, kuri visus auto jaunumus iepazīst gada gaitā, savā ikdienas darbā. Īpašas testu dienas (darbietilpīgas, dārgas) nav vajadzīgas. Līdzīgu ceļu iet Lietuva. Tur gan tā saukto autožurnālistu vairāk, arī no klātienes ballītēm viņi neatsakās.

Latvija? Neslēpšu – man ļoti žēl, ka pēdējos desmit gados aizvien vairāk tuvojamies Igaunijas modelim. Šī rudens balsotāju pulciņš arī mums sarucis līdz nieka 11. No tiem tikai trīs nav žurnālisti – Autotirgotāju asociācijas eksprezidents Agris Staņēvičs, LAMB prezidents Juris Zvirbulis un fotogrāfs Raimonds Volonts.

Nav šeit vairs autoparku profesionāļu (Jānis Rapa, Jānis Bite), kuri lieliski vērtēja paredzamos ekspluatācijas izdevumus, nav arhitektu Aivara Zavadska un Jāņa Mežuļa, kuru viedokļi mums ļoti palīdzēja modernā dizaina džun­gļos. Un visbeidzot – nav meiteņu!!! Nav dāmu, kuru veto tiesības auto izvēlē nu nekādi nav mazāk vērtas par tehnisku veču spriedelējumiem…

Jāiztiek šogad ar profesionāļiem. Un – visu cieņu – tādi mums ir. Normunda Avotiņa, Alda Zelmeņa, Roberta Jansona, Guntara Pulsa, Paula Timrota, Ingara Teņa, Raimonda Zandovska pieredze jau mērāma gadu desmitos. Vērts viņos ieklausīties. Tomēr atceries – savu Gada auto vari izvēlēties tikai tu pats. Un ar lēmuma pieņemšanas niansēm dalīties interneta balsojumos.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.