“Pasažieru vilcienam” līgums ar valsti beidzas 2024. gadā. Par nākotni – gaidāma cīņa ar spēcīgiem konkurentiem.
“Pasažieru vilcienam” līgums ar valsti beidzas 2024. gadā. Par nākotni – gaidāma cīņa ar spēcīgiem konkurentiem.
Foto: Edijs Pālens/LETA

“Pasažieru vilcienam” pieci potenciālie konkurenti 0

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Interesi par iespēju nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā izrādījuši pieci uzņēmumi – pagājušās nedēļas izskaņā informēja Autotransporta direkcija (ATD), beidzoties tās organizētajai starptautiskajai tirgus izpētei. “Latvijas Bizness” jau informēja, ka esošajam pārvadātājam “Pasažieru vilciens” līgums ar valsti par šā pakalpojuma nodrošināšanu Latvijas teritorijā ir līdz 2024. gada beigām.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas

Saskaņā ar ES vadlīnijām arī dzelzceļa pārvadājumos Latvijai, tāpat kā citām dalībvalstīm, jānodrošina pakalpojuma tirgus atvēršana – līguma pagarināšana vai vienkārša pārslēgšana vairs nav iespējama. Līdz ar to ATD Satiksmes ministrijas uzdevumā šā gada februārī izsludināja starptautisku pārvadājumu tirgus dalībnieku intereses aptauju ar mērķi noskaidrot dzelzceļa operatorus, kas potenciāli būtu gatavi nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu arī Latvijas teritorijā.

Aptaujas rezultātā interesi izrādījuši pieci uzņēmumi, kas šobrīd nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus pa dzelzceļu gan Eiropā, gan citās valstīs. Autotransporta direkcija jau sākusi iesniegto pieteikumu vērtēšanu un, ņemot vērā rezultātus, šā gada vasarā sadarbībā ar Satiksmes ministriju plāno pieņemt lēmumu par dzelzceļa pārvadājumu tirgus daļēju vai pilnīgu liberalizāciju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kopumā iesniegti trīs piedāvājumi, ko sagatavojuši pieci pārvadātāji: VAS “Pasažieru vilciens”; AS “Leo Express Global”, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu Čehijā un Vācijā; apvienība SIA “Latvijas Sabiedriskais autobuss”, “Keolis S.A.” un “Syntus B.V.”, kas nodrošina pārvadājumus Austrālijā, Lielbritānijā, ASV, Norvēģijā, Zviedrijā un Dānijā.

Dzelzceļa pārvadājumu tirgus izpēte notikusi par visu iekšzemes pasažieru pārvadājumu segmentu: par interesi sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus gan elektrificētajās dzelzceļa līnijās, gan neelektrificētajās līnijās, tai skaitā arī līnijās, kurās pakalpojumus plānots nodrošināt ar bateriju vilcieniem.

Ieinteresētie pakalpojumu sniedzēji varējuši iesniegt piedāvājumu par visu apjomu (elektrificētajām un neelektrificētajām līnijām), gan tikai par atsevišķiem segmentiem (tikai par elektrificētajām vai tikai neelektrificētajām līnijām), gan arī tikai par atsevišķām dzelzceļa līnijām jeb maršrutiem.