“Talgo” pārsūdzējis “Pasažieru vilciena” lēmumu pirkt vilcienus no Čehijas “Škoda Vagonka”.
“Talgo” pārsūdzējis “Pasažieru vilciena” lēmumu pirkt vilcienus no Čehijas “Škoda Vagonka”.
Foto no kreisās: publicitātes foto, vizualizācija, Edijs Pālens/LETA.

“Pasažieru vilcienam” tomēr aizliedz pirkt jaunos vilcienus no “Škoda Vagonka” 0

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS “Pasažieru vilciens” slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu “Škoda Vagonka” par elektrovilcienu piegādi, liecina IUB publicētā informācija.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas
IUB izskatījis Spānijas uzņēmuma “Patentes Talgo S.L.” (“Talgo”) iesniegumu par “Pasažieru vilciena” rīkoto sarunu procedūru “Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība”.

Izvērtējot “Talgo” iesniegumu IUB nolēmis aizliegt “Pasažieru vilcienam” slēgt iepirkuma līgumu ar “Škoda Vagonka” un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat IUB uzdevis “Pasažieru vilcienam” 20 darbadienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisijas lēmumā norādīts, ka “Talgo” iesniegumā iebildis pret “Škoda Vagonka” iesniegto elektroenerģijas patēriņu.

Par pamatotu IUB atzinusi “Talgo” iesnieguma daļu, kas apšauba vai iekārtas, kas “Škoda Vagonka” piedāvājumā paredzētas elektroenerģijas patēriņa samazināšanai, vispār ir iekļautas attiecīgi piedāvātajā elektrovilcienā, un vai informācija par enerģijas patēriņa samazinājuma apmēru ir pamatota.

Tāpat “Talgo” iesniegumā norādījis, ka “Škoda” piedāvātās elektrovilcienu uzturēšanas izmaksas ir nepamatoti zemas un apšaubījis neplānotu remontu iekļaušanu šajās izmaksās. Izanalizējot iesaistīto pušu viedokli, šos pārmetumus IUB atzinis par pamatotiem.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un “Škoda Vagonka”.

Sākotnēji “Pasažieru vilciens” par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā sākotnēji atzina “Talgo”, kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki – “Škoda Vagonka” un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, IUB aizliedza “Pasažieru vilcienam” slēgt līgumu ar “Talgo” par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, “Pasažieru vilciens” nolēma iegādāties vilcienus no “Škoda Vagonka”, kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.

Kompānijas vadība skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo “Pasažieru vilciens” ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena.

Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija “Škoda Vagonka”. “Talgo” piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā “Škoda Vagonka” bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

“Talgo” iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Turklāt par IUB lēmumu likt “Pasažieru vilcienam” pārvērtēt elektrovilciena iepirkuma konkursa rezultātus “Talgo” iesniedza prasību arī tiesā, tomēr Administratīvā tiesa atteicās pieņemt “Talgo” sūdzību.

Reklāma
Reklāma

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.