Partijas “Latvija pirmajā vietā” līdera Aināra Šlesera organizētais pasākums par brīvprātīgu vakcināciju 11.novembra krastmalā.
Partijas “Latvija pirmajā vietā” līdera Aināra Šlesera organizētais pasākums par brīvprātīgu vakcināciju 11.novembra krastmalā.
Foto: Sintija Zandersone/LETA

Reklāma, dāvanas un plakāti: kā LPV iztērēja teju pusmiljonu eiro Rīgas vēlēšanās 31

Partija “Latvija pirmajā vietā” (LPV) pašvaldību vēlēšanās iztērējusi 419 800 eiro, liecina “Latvijas Vēstnesī” publicētā LPV pašvaldību vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācija.

Reklāma
Reklāma
Gribas ceļot, bet maciņš neļauj? Trīs skaistas un lētas valstis, kurp doties no Latvijas
TV24
Viņu sauc par “zelta bērnu”! Zināms, kurš varētu ieņemt Krievijas prezidenta amatu pēc Putina
Direktors ar 1700 eiro algu? Aizdomīga vakance valsts portālā raisa bažas par iespējamu nodokļu apiešanu un saitēm ar Latvijai nedraudzīgām valstīm
Lasīt citas ziņas

LPV deklarācijā norādījusi 419 800 eiro lielus izdevumus, bet 366 991 eiro norādīti kā priekšvēlēšanu izdevumi.

Politiskais spēks par reklāmas izvietošanu komerciālajā radio samaksājis 91 121 eiro, bet 25 672 eiro iztērēti par reklāmas izvietošanu drukātajos izdevumos.

CITI ŠOBRĪD LASA

Par reklāmas izvietošanu internetā LPV iztērējusi 32 843 eiro, bet 201 544 eiro iztērēti par reklāmas izvietošanu telpās un publiskās vietās.
Vēlēšanu kampaņas plānošanai, sagatavošanai un organizēšanai LPV iztērējusi 25 070 eiro, bet par visu veidu reklāmas materiālu izgatavošanu LPV iztērējusi 20 613 eiro.

Deklarācijā politiskais spēks norādījis 206 383 eiro lielus dāvinājumus finanšu līdzekļu veidā.

Kā vēstīts, LPV apstrīdēja Rīgas domes vēlēšanu rezultātus, bet gan Centrālā vēlēšanu komisija, gan tiesa tās sūdzības noraidīja.

Pašvaldību vēlēšanās Rīgas domē vislielāko balsu skaitu ieguva LPV. Tomēr koalīciju izveidoja četri politiskie spēki – partija “Progresīvie”, Nacionālā apvienība, partija “Jaunā vienotība” un Apvienotais saraksts.

Tāpat vēstīts, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam bija noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkstēja izlietot politiskās reklāmas izvietošanai pilsētvidē, sociālajos medijos un citviet internetā, elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, kā arī labdarībai, sponsorēšanai un citām pozīcijām. Izdevumu limiti neattiecās uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu.

Politiskās organizācijas, kas kandidēja visā Latvijas teritorijā, limitētajiem mērķiem drīkstēja izlietot ne vairāk kā 869 640 eiro. Savukārt politiskajām organizācijām, kas kandidēja tikai kādā no pašvaldībām, maksimālā pieļaujamā izdevumu summa bija atkarīga no balsstiesīgo personu skaita attiecīgajā pašvaldībā un variēja no 4020 eiro līdz 259 864 eiro.

Reklāma
Reklāma

Informācija liecina, ka politiskās partijas un to apvienības gandrīz 900 000 eiro iztērējušas aģitācijas plakātu un citu materiālu izvietošanai pilsētvidē. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs norādījis, ka šī ir bijusi visvairāk apmaksātā limitēto izdevumu pozīcija arī citās iepriekš aizvadītajās vēlēšanās. Otrā biežāk apmaksātā pozīcija priekšvēlēšanu aģitācijas periodā ir materiālu izvietošana radio kopumā gandrīz 523 000 eiro apmērā.

Pašvaldību vēlēšanas norisinājās 7.jūnijā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.