Baiba Rubesa
Baiba Rubesa
Foto – Ieva Lūka/LETA

Rubesa atkāpjas no RB Rail vadītājas amata 0

Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa ceturtdien iesniegusi kopuzņēmuma padomei atlūgumu, informēja Rubesas pārstāve Santa Čiževska.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm 115
Lasīt citas ziņas

Atlūguma vēstulē, kuru Rubesa šodien iesniedza “RB Rail” padomei, tiek detalizēti skaidroti galvenie atkāpšanās iemesli, kas balstīti krasi atšķirīgā un nesavienojamā redzējumā par turpmāko “Rail Baltica” projekta vadības un ieviešanas modeli.

“Tā ir bijusi unikāla pieredze un patiess gods būt atbildīgai par jaunas institūcijas, kopuzņēmuma “RB Rail”, izveidi, ar mērķi īstenot “Rail Baltica” projektu kā Eiropas Savienībai un Ziemeļaustrumeiropai, it īpaši Igaunijai, Latvijai, un Lietuvai stratēģiski nozīmīgu pārrobežu infrastruktūras projektu. Šībrīža projekta pārvaldības modelis, kurā esmu spiesta darboties, ir pretstats labas korporatīvās pārvaldības principiem. Interešu konflikts, kas iekapsulēts jau projekta pamatos, ir galvenais iesaistīto pušu darbības un/vai bezdarbības iemesls. Šis interešu konflikts nav savienojams ar manu pārliecību par taisnīgu un atbildīgu projekta ieviešanas procesu,” palašsaziņas līdzekļiem izplatītajā paziņojumā skaidro Rubesa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa norāda, ka šībrīža “de facto” “Rail Baltica” projekta pārvaldība, kādu to īsteno projekta labuma guvēji un akcionāri, nav ne piemērota, ne ilgtspējīga jauna ekonomiskā un drošības koridora infrastruktūras ieviešanai, kam plānots saņemt līdz pat 85% finansējuma no nodokļu maksātājiem Eiropā.

“Par spīti vairāk nekā gadu ilgajām diskusijām ar projekta akcionāriem un labuma guvējiem, kopuzņēmums vēl aizvien saskaras ar vienotas izpratnes trūkumu par ilgtspējīgu finansēšanas modeli gan pašam kopuzņēmumam, gan Globālajam projektam,” sacīja Rubesa.

Atlūguma vēstule stājas spēkā ar tās iesniegšanas brīdi.

Lai informētu par atkāpšanos un atbildētu uz jautājumiem, Rubesa jau kā privātpersona ceturtdien plkst.11.30 viesnīcā “Raddison Blu Rīdzene”, Reimersa ielā 1, Rīgā, rīkos preses konferenci.

Konferences tiešraidi būs iespējams vērot tiešsaistē.

Rubesa šajā amatā tika iecelta 2015.gadā, un viņas pilnvaru termiņš beigsies oktobrī.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Rail Baltica” projekta īstenotāja “RB Rail” sākusi jauna vadītāja meklēšanu, un, pēc neoficiālas informācijas, kompānijas akcionāri šajā amatā labāk redzētu cilvēku no Polijas vai Somijas, nevis no Baltijas valstīm.

Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstīja “RB Rail” padomes priekšsēdētāja Rīa Sillave, jauna “RB Rail” vadītāja meklēšanai nolīgta personāla atlases kompānija “Amrop”. “Līgums ar pašreizējo “RB Rail” vadītāju beigsies oktobra nogalē. Padome sākusi jauna vadītāja meklēšanu. Nolīgta personāla atlases kompānija “Amrop”, kas meklēs Baltijas valstīs, Somijā un Polijā. Līdztekus tiešiem meklējumiem tuvāko nedēļu laikā tiks publicēts atklāts sludinājums. Mērķis ir šajā svarīgajā “Rail Baltica” īstenošanas fāzē atrast labāko amata kandidātu,” viņa sacīja.

Tāpat ziņots, ka šā gada sākumā atklātībā nāca Rubesas un atsevišķu “RB Rail” padomes locekļu nesaskaņas. Šogad 1.februārī notikušajā “RB Rail” akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet “RBRail” Latvijas akcionāra “Eiropas Dzelceļa līnijas” (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās. Pēc lēmuma pieņemšanas Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību “Rail Baltica” projekta pamatnostādnēm.

Reklāma
Reklāma

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.