Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Ivars Soikāns/LETA

Rugāju novadā cer, ka reformas neietekmēs skolu skaitu 0

Gan administratīvi teritoriālajai reformai, gan grozījumiem Izglītības likumā nevajadzētu ietekmēt skolu skaitu un līmeni Rugāju novadā, aģentūrai LETA pauda Rugāju novada domes priekšsēdētāja Sandra Kapteine (“Vienoti novadam”).

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TESTS. Atbildi uz 10 jautājumiem un uzzini, kādu vērtējumu tu iegūtu šajā latviešu valodas testā!
Lasīt citas ziņas
Viņa klāstīja, ka pirmdien, tiekoties ar izglītības un zinātnes ministri Ilgu Šuplinsku (JKP), “pārrunāta reāla situācija” izglītības iestādēs.

Pašvaldībā cer, ka tuvāko gadu laikā skolu tīkls novadā nemainīsies, lai arī plānots īstenot administratīvi teritoriālo reformu un grozīt Izglītības likumu, nosakot minimālo skolēnu skaitu pamatskolās.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mums ir stipra vidusskolas, ar attīstītu infrastruktūru. Darīsim visu, lai stiprinātu arī pamatskolu,” komentēja Kapteine, skaidrojot, ka Eglaines pamatskolā ir aptuveni 70 skolēni, arī citos novados dzīvojošie. Tāpēc pašvaldība cer, ka tā spēs noturēt iestādi pamatizglītības pakāpē, taču jāseko līdzi demogrāfiskajiem rādītājiem un citām norisēm.

Jau vēstīts, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) līdz ar novadu reformu rosina noteikt minimālo pieļaujamo audzēkņu skaitu ne tikai skolās, bet arī to filiālēs.

Ministrija izstrādājusi un valdība atbalstījusi grozījumus Izglītības likumā, kas paredz deleģējumu valdībai atbilstoši administratīvi teritoriālajam iedalījumam noteikt minimāli pieļaujamo izglītojamo skaitu pamatizglītības un vispārējās izglītības pakāpē pašvaldību, valsts augstskolu un privātajās vispārējās izglītības iestādēs.

Tāpat tie paredz noteikt, kādam ir jābūt izglītojamo skaitam katrā pamatizglītības programmas īstenošanas vietā, ja iestāde šo programmu piedāvā dažādās adresēs jeb filiālēs. IZM pati atzīst, ka atsevišķos gadījumos izglītības iestādes īsteno programmas vairākās adresēs, lai nodrošinātu iespēju izglītojamiem, īpaši mazākajās klasēs, apgūt programmu tuvāk savai dzīvesvietai.

Izglītojamo skaitu plānots noteikt, ņemot vērā iedzīvotāju un izglītojamo skaitu konkrētajās teritorijās, tostarp ievērojot administratīvi teritoriālo reformu, uzsver IZM. Ministrija atzīst, ka izglītojamo skaita noteikšana ir komplekss jautājums, kas skatāms vairāku Ministru kabineta noteikumu kontekstā, turklāt norādot dažādu izglītojamo skaitu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.