
Eksperti: “Ryanair” paziņojums par reisu samazināšanu ir tradicionāla lidsabiedrības taktika 11
Īrijas zemo cenu lidsabiedrības “Ryanair” paziņojums par reisu samazināšanu un atcelšanu vairākās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs ir tradicionāla lidsabiedrības taktika, aģentūrai LETA pauda aptaujātie satiksmes nozares eksperti.
Kādreizējais satiksmes ministrs Tālis Linkaits aģentūrai LETA norādīja, ka uz “Ryanair” politiku ir jāskatās kopumā, jo lidsabiedrība “apkaro” izmaksu pieaugumu vairākās ES dalībvalstīs. Piemēram, Spānijā, Vācijā un Francijā reisu samazinājumi ir būtiski, kā arī ir bijuši paziņojumi par kapacitātes samazināšanu citās valstīs, tostarp Lietuvā un Igaunijā.
“Acīmredzot “Ryanair” pārdošanas rezultāti daudzos galamērķos nav bijuši veiksmīgi, kas varētu būt saistīts arī ar kopējo ekonomisko situāciju. Cilvēki cenšas ietaupīt līdzekļus, tostarp uz atpūtas ceļojumiem,” piebilda Linkaits.
Komentējot “Ryanair” prezentēto plānu Satiksmes ministrijai (SM), kas paredz dubultot pasažieru plūsmu lidostas maksu samazināšanas gadījumā, Linkaits sacīja, ka tas ir tradicionāls publisks solījums. “”Ryanair” ir dinamiska lidsabiedrība, jo vienā sezonā lidsabiedrība var atvērt jaunu maršrutu un nākamajā sezonā to aizvērt,” uzsvēra Linkaits.
Viņš sacīja, ka lidostu maksu politika tiek saskaņota ar visiem pārvadātājiem un atbilst esošajām izmaksām, tādēļ Latvijas valdībai un Rīgas lidostai ir jābūt konsekventai attiecībā uz lidostu maksām.
Vienlaikus Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Zigmārs Vestfāls aģentūrai LETA sacīja, ka ziemas sezonā lidsabiedrības ierasti atceļ un samazina reisu skaitu, ņemot vērā rentabilitātes rādītājus. “Tā nav tikai “Ryanair” taktika, tā dara vairākas aviokompānijas, tāpēc tas nav nekas ārkārtējs,” viņš piebilda.
Tāpat Vestfāls pauda neizpratni par “Ryanair” paziņojumā minēto tarifu pieaugumu, jo Rīgas lidostas tarifi esot vieni no zemākajiem visā reģionā.
Viņš papildināja, ka plāns par pasažieru plūsmas dubultošanu ir “Ryanair” taktika. “Vislabāk būtu, ja vispār nebūtu tarifi, bet tā nevar būt, jo no tā tiek finansēta lidostas infrastruktūra, tostarp termināļi un lidlauks,” piebilda asociācijas vadītājs.