Foto: Shutterstock

Vai Latvijā varētu pieņemt noteikumus, kas ierobežotu iespēju sēsties pie stūres senioriem? 0

Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kura no sejām jums šķiet vispievilcīgākā? Atbildē slēpjas jūsu partnera ideāls 27
Veselam
Nosaukti 8 pārtikas produkti, kuru patēriņš jāierobežo, kļūstot vecākam
TV24
“Kāpēc Zelenskis to lietu izspēlēja?” Rajevu pārsteidzis paziņojums par Ukrainā sagatavotajām 14 jaunām armijas brigādēm
Lasīt citas ziņas

“Vai Latvijai nav plānā mainīt noteikumus, lai palielinātu ceļu satiksmes drošību – noteikt, ka seniori ar transportlīdzekļiem drīkst braukt tikai zināmā rādiusā ap savu dzīvesvietu, jo bieži vien neorientējas satiksmē un izraisa avārijas situācijas. Bet gados jaunie autovadītāji nebūtu jāierobežo ar mazjaudas auto? Citādi jaunības pārgalvība un iemaņu trūkums apvienojumā ar lielas dzinēja jaudas spēkrata vadīšanu mēdz rezultēties milzīgās traģēdijās.” – jautā Gints K.

Atbilstīgas un līdzvērtīgas zināšanas un prasmes

CITI ŠOBRĪD LASA

Satiksmes ministrija skaidro, ka regulējums topošo transportlīdzekļu vadītāju apmācības kārtībai, kā arī kārtībai, kādā esošajiem transportlīdzekļu vadītājiem tiek noteikts ilgums to transportlīdzekļu vadīšanas tiesību derīguma termiņam un to derīguma pagarināšanas nosacījumi, Latvijā tiek izstrādāts saskaņā ar vienotajām prasībām Eiropas Savienības (ES) saistošajos tiesību aktos, arī regulās un direktīvās.

Pašlaik, arī pārstrādājot ES līmenī spēkā esošās prasības ES tiesību aktos, cita starpā tiek vērtēti risinājumi, kā nodrošināt, lai nesen autovadītāja apliecību ieguvušām personām, kā arī personām, kurām šī apliecība iegūta pirms ilgāka laika, un arī gados vecākām personām zināšanu un prasmju līmenis būtu līdzvērtīgs un to izpratne par būtiskiem ceļu satiksmes drošības riskiem būtu atbilstīga.

Attiecībā par pieredzējušiem transportlīdzekļu vadītājiem ES līmeņa diskusijās tiekot vērtēti dažādi risinājumi, arī pārskatītas esošās prasības veselības pārbaudes veikšanai un iespējamais veselības pārbaudes derīguma termiņš.

Savukārt jaunajiem transportlīdzekļu vadītājiem arvien plašāk tiek ieviesti risinājumi apmācības procesā, kas vērsti uz pareizas izpratnes par ceļu satiksmes drošības riskiem veidošanu, cita starpā arī tiešā veidā demonstrējot nepareizas rīcības sekas, piemēram, pēc smagiem ceļu satiksmes negadījumiem.

Vienlīdzība un pareiza attieksme

SHUTTERSTOCK ilustrācija

Ministrija norāda – vērtējot ceļu satiksmes negadījumu statistiku un tajos iesaistīto personu vecumu, nav novērota tendence, ka jaunie autovadītāji ievērojami biežāk izraisītu ceļu satiksmes negadījumus ar smagām sekām. Līdzīga tendence ir novērota arī attiecībā uz pieredzējušākajiem autovadītājiem.

Iepriekš veiktos pētījumos, modelējot iespējamo personu, kas pakļauta riskam biežāk izraisīt smagus ceļu satiksmes negadījumus, novērota tendence, ka biežāk riskam pakļautas personas, kurām autovadītāja apliecība iegūta pirms vairākiem gadiem.

Vienlaikus esot jāatceras, ka ceļu satiksmes drošības nodrošināšanā būtiskākais faktors ir pareizas attieksmes veidošana visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, neņemot vērā personas vecumu vai personīgo pieredzi. Satiksmes ministrija arī pauž viedokli, ka minētajā priekšlikumā, ierobežojot atsevišķu personu mobilitātes iespējas, tiktu veicināta nevienlīdzīga attieksme pret atsevišķām personu grupām.

SAISTĪTIE RAKSTI