Viedo elektrības skaitītāju ieviešana Latvijā noslēgusies – ikmēneša skaitītāju rādījumu iesniegšana paliek pagātnē 30

AS “Sadales tīkls” ir noslēgusi viedo elektroenerģijas skaitītāju ieviešanas programmu, 1,1 miljonam klientu pieslēgumu visā Latvijā nodrošinot attālinātu un automatizētu patēriņa uzskaiti, plašu datu klāstu un citas priekšrocības. Vienlaikus pēdējo piecu gadu laikā īstenoti arī citi visaptveroši uzņēmuma darbības efektivizācijas pasākumi: ieviesti digitālas un automatizētas elektrotīkla pārvaldības risinājumi, optimizēti loģistikas procesi un darbavietu skaits, efektivizēts autoparks, kā arī ieviesti jauni klientu pašapkalpošanās digitālie risinājumi. Visu īstenoto efektivizācijas pasākumu ietekme ir aptuveni 40 milj. eiro ietaupījums ik gadu.

Cik gadi ir jānostrādā, lai varētu saņemt valsts garantēto minimālo pensiju? 126
“Ļoti liela un dziļa brūce. Par to nerunā un nejoko.” Ir kāda tēma, par ko nevajadzētu runāt, latviešiem satiekot lietuviešus 12
VIDEO. “Mēs pastāvam tik ilgi, kamēr mēs apspiežam citus.” Krievs skaidro, kāpēc Krievija nevar iztikt bez karošanas
Lasīt citas ziņas

Īstenojot viedo elektroenerģijas skaitītāju programmu, pamatā izmantota PLC tehnoloģija jeb datu pārraide pa elektrolīnijām, tādejādi efektīvi izmantojot uzņēmuma infrastruktūru. Viedie elektroenerģijas skaitītāji uzlabo “Sadales tīkla” klientu pieredzi, ne vien atceļot vajadzību pašiem veikt patēriņa datu nolasīšanu, bet arī jebkurā laikā un bez maksas nodrošinot “Sadales tīkla” klientu portālā e-st.lv vai elektroenerģijas tirgotāja klientu portālā pieejamus elektroenerģijas datus – sadalījumā pa mēnešiem, dienām vai stundām. Šos datus ikdienā izmanto jau vairāk nekā 50% “Sadales tīkla” klientu – tie sniedz iespēju analizēt savus patēriņa paradumus un kļūt energoefektīvākiem, vairojot kopējo sabiedrības energopratību.

Programmas laikā jaunās paaudzes skaitītājs uzstādīts visiem “Sadales tīkla” klientu pieslēgumiem, izņemot atsevišķus privātīpašumā esošus objektus, kuros atkārtoti nav bijis iespējams iekļūt (mazāk nekā 1% pieslēgumu). Šo objektu īpašnieki ir aicināti sazināties ar “Sadales tīklu”, lai vienotos par skaitītāja nomaiņu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Īstenojot šo digitālajā transformācijā balstīto organizācijas darbības efektivizācijas un pakalpojumu pilnveides projektu, mūsu mērķis bija būtiski samazināt izmaksas, vienlaikus noturot un pat paaugstinot elektroapgādes pakalpojumu kvalitāti. Šodien ar pārliecību varam teikt, ka šis mērķis ir sasniegts. Mums ir Baltijā zemākie elektroapgādes pārtraukumu ilguma rādītāji uz vienu klientu gadā, ir īstenota visaptveroša procesu viedizācija, un jāatzīst, ka tikai šīs programmas ietvaros paveiktā dēļ Latvijā ir iespējama gan tik strauja pāreja uz atjaunīgajiem resursiem elektrības ražošanā, gan salīdzinoši konkurētspējīgs tarifs ar Baltijas kaimiņiem, neskatoties uz to, ka mums ir izteikti garāka tīkla infrastruktūra uz vienu iedzīvotāju nekā Lietuvā, un izteikti zemāks elektrības patēriņš nekā Igaunijā,” paveikto vērtē “Sadales tīkla” valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons.

“Viedo elektroenerģijas skaitītāju ieviešanas programma ir viens no vērienīgākajiem pēdējo gadu digitalizācijas projektiem Latvijā – mērķtiecīga investīcija paša uzņēmuma digitālajā transformācijā, kā arī būtiskā darbības efektivitātes paaugstināšanā. Dati ir inovāciju un izaugsmes atspēriena punkts, svarīgs priekšnosacījums elektroenerģijas tirgus attīstībai. Arī pēc pilnīgas viedās uzskaites ieviešanas “Sadales tīkls” turpina attīstīt jaunus pakalpojumus, visai enerģētikas nozarei būtiskus darbības virzienus,” saka “Sadales tīkla” valdes locekle un klientu direktore Baiba Priedīte.

Aizvadītajos piecos gados “Sadales tīkla” darbībā ieviesta arī FLIR sistēma, kas ļauj automātiski lokalizēt bojājumus vidējā sprieguma elektrotīklā. Tas ievērojami samazina bojājumu novēršanas laiku un ļauj daudz efektīvāk atjaunot klientiem elektroapgādi avāriju situācijās. Elektrotīkla uzturēšanas speciālistu darba efektivizācijai ieviests digitāls rīks “Utility to go” (UTG) – lietotne, kurā pieejama informācija par aktuālo situāciju elektrotīklā un veicamajiem darbiem, ļaujot nepārtraukti sekot līdzi notikumiem tīklā un tūlītēji apmainīties ar nepieciešamo informāciju starp kolēģiem. Tādējādi automatizēta virkne darbību, ietaupot gan laika, gan papīra resursus tehnisko dokumentu izdrukai.

Lai pilnveidotu loģistikas procesus, renovēts uzņēmuma Loģistikas centrs, apvienojot sešas noliktavas, kas iepriekš atradās dažādās Latvijas pilsētās. Jaunizveidotais Loģistikas centrs digitalizē un centralizē elektrotīkla attīstībai nepieciešamo materiālu sagādes procesus, nodrošinot operacionālo izmaksu ietaupījumu līdz pat miljonam eiro gadā.

Tāpat uzņēmumā izveidota speciāli sagatavota elektromontieru brigāde spriegumaktīvo darbu veikšanai vidējā sprieguma tīklā. Inovatīvā pieeja, attiecīga tehnika un aprīkojums ļauj veikt tīkla darbus bez elektroenerģijas padeves atslēgšanas klientiem.
Minēto uzlabojumu ietekmē Latvijā panāktas par aptuveni 20% zemākas elektrotīkla uzturēšanas izmaksas uz vienu kilometru, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju. Vienlaikus Latvijā ir arī salīdzinoši augstākie elektroapgādes kvalitātes rādītāji. 2022. gadā vidējais laiks, kas klientam bijis jāpavada bez elektroapgādes (SAIDI), Latvijā bijis 220 min, kamēr Lietuvā 336 min, bet Igaunijā – 309 min. Tāpat Latvijā 2022. gadā bijis arī mazākais tehnoloģiskais patēriņš (zudumi) – 3,67% (Igaunijā 3,75%, Lietuvā 4,23%).

SAISTĪTIE RAKSTI

Klientu apkalpošanas uzlabošanai mājaslapā ieviests virtuālais asistents Valts, kas 24/7 sniedz klientiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, kā arī izstrādātas jaunas interaktīvās kartes – piemēram, brīvās jaudas karte un jauna pieslēguma maksas karte, kas ļauj ātri noskaidrot aptuvenās jauna elektrības pieslēguma ierīkošanas izmaksas. Jaunums ir arī nesen ieviestais e-rīks elektrotīkla bojājumu pieteikšanai. “Sadales tīkla” apkopotie dati liecina, ka pašapkalpošanās iespējas e-vidē izmanto jau 99% uzņēmuma klientu, samazinot pieprasījumu pēc konsultācijām zvanu centrā vai klātienē.

Visu šo pasākumu īstenošana ļāvusi jūtami optimizēt uzņēmuma resursus, jo liela daļa darbību, kas iepriekš bija veicamas manuāli, tagad ir automatizētas. Tā ietekmē par apmēram 900 jeb vienu trešdaļu samazināts “Sadales tīkla” darbinieku skaits, par aptuveni 400 transporta vienībām samazināts uzņēmuma autoparks, kā arī par apmēram 40 samazināts uzņēmuma ēku skaits. Kopējais šo pasākumu finansiālais efekts nākotnē ik gadu veidos apmēram 40 milj. eiro ietaupījumu uzņēmuma darbības izmaksās.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
Cik gadi ir jānostrādā, lai varētu saņemt valsts garantēto minimālo pensiju?
“Ļoti liela un dziļa brūce. Par to nerunā un nejoko.” Ir kāda tēma, par ko nevajadzētu runāt, latviešiem satiekot lietuviešus
VIDEO. “Mēs pastāvam tik ilgi, kamēr mēs apspiežam citus.” Krievs skaidro, kāpēc Krievija nevar iztikt bez karošanas
Kokteilis
“Man likās, ka šādi ģērbjas tikai Kirkorovs” – Jāņa Zuzāna mīļotā sieviete uz pirmizrādi ierodas ģērbusies luksusa zīmolos “no galvas līdz kājām”
Kokteilis
“Kaut kāds ārprāts” – Magones kavalieris no Londonas nosauc viņu par slepkavu
Lasīt citas ziņas
Vai Rietumi ar nodomu Ukrainai piegādā bojātu militāro tehniku?
Avārijas dēļ slēgta satiksme uz Vidzemes šosejas virzienā uz Ādažiem
Streičs: Latgale ir valsts drošības jautājums. Tur būs pirmie upuri, ja nāks tanki
FOTO. Ķirbji, kūkas, sieri, kartupeļi un citi rudens labumi – visīstākā latvietības sajūta un garša Straupes Zirgu pasta tirdziņā
Slovākijas parlamenta vēlēšanās uzvarējusi pret palīdzību Ukrainai noskaņotā partija
18:40
Kokteilis
Esi gatavs negaidītiem likteņa pavērsieniem! Horoskopi 2.oktobrim
18:33
Judins par tiesiskās palīdzības līgumu ar Krieviju: Labāk dzīvot bez tāda līguma
18:10
It kā nogalinātais Krievijas admirālis “augšāmceļas” un runā video intervijā
Latvijas iedzīvotājus brīdina par došanos uz Turciju, aicinot izvairīties no no masveida pulcēšanās vietām
“Ļoti liela un dziļa brūce. Par to nerunā un nejoko.” Ir kāda tēma, par ko nevajadzētu runāt, latviešiem satiekot lietuviešus
Problēma jau nav viens Putins. Problēma ir visā krievu tautā. Saruna ar Ukrainas žurnālistu Dmitriju Gordonu
Dārzs
Gribu pavairot lavandas krūmus! Ir divi veidi, kā to izdarīt
Rīgā krīt pasaules rekordi jūdzes skrējienā
Kokteilis
“Tas tā kā tāds standup comedy pasākums domāts?” – Didrihsone lasīs lekciju, soctīklu lietotāji neslēpj savu izbrīnu
Jānis Vimba: Es neuzskatu, ka mūsdienās ir iespējama tāda virzība, kā kādreiz Tautas fronte
Receptes
Cik ilgi un kādā temperatūrā drīkst sautēt vistu, lai tā nepaliek sausa?
Oktobra pirmajā nedēļā laika apstākļus Latvijā noteiks ciklonu darbība. Ko sola sinoptiķi?
Ielu intervijas: Kāda pensija jums šķistu pietiekama? Vai būtu gatavs maksāt lielākus nodokļus, lai saņemtu lielāku pensiju?
Kokteilis
“Kaut kāds ārprāts” – Magones kavalieris no Londonas nosauc viņu par slepkavu
Uzdodoties par bērniem, no senioriem divos mēnešos izkrāpj vairāk nekā 30 000 eiro
Jautā skatītājs: vai veselības apdrošināšanas polises īpašniekiem arī būs jāmaksā par analīzēm?
Kokteilis
Esi gatavs negaidītiem likteņa pavērsieniem! Horoskopi 2.oktobrim
Pieaug Krievijas specdienestu agresīvu operāciju risks Latvijā
VIDEO. “Mēs pastāvam tik ilgi, kamēr mēs apspiežam citus.” Krievs skaidro, kāpēc Krievija nevar iztikt bez karošanas
Traģiska diennakts uz Latvijas auto ceļiem: satiksmes negadījumos gājuši bojā trīs cilvēki, tostarp divi jaunieši
Patīkami jaunumi hipotekāro kredītu maksātājiem! Tiek virzīts likumprojekts, ar ko plānots palīdzēt 127 00 Latvijas ģimeņu
Receptes
Baravikas saldā krējuma mērcē ar kartupeļu klimpām
ASV kādai sievietei četru gadu laikā dabiskās dzemdībās piedzimušas trīs meitas – visas 3. septembrī
Šogad krituši apjomīgākā pasūtījuma uz mājām rekordi. Kāds bijis lielākais pirkums?
Saruna ar Latvijas hokeja izlases aizsargu Jāni Jaku: “Galvenais ir daudz strādāt”
IDB rosina apsūdzēt Rīgas pašvaldības policistu par nepamatotu vardarbību pret privātpersonu