Foto – Shutterstock

Zemnieki lēnīgi ar jauno kooperatīvu 0

Zemnieki – triju jau esošu kooperatīvu biedri – vēl nesteidzas pieņemt lēmumu apvienot spēkus un veidot vienu lielu kopīgu saimniecību jeb jaunu kooperatīvu.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Pēc nedēļas nogalē notikušās sanāksmes Ozolniekos nolemts iepauzēt un vēl apmēram mēnesi izrunāt visus par un pret, lai tad nolemtu – apvienoties vai tomēr turpināt strādāt katram par sevi. “Dzīve parādīs, kā mums ies tālāk. Katrā ziņā radikālu domstarpību nav,” saka viens no apvienošanās idejas autoriem, kooperatīva “Piena ceļš” padomes priekšsēdētājs Anrijs Aumalis. Ozolniekos spriest sanākuši pārdesmit kooperatīvu vadītāji un dalībnieki, tostarp arī mazie zemnieki, kuri bažījušies, vai pēc jaunā kooperatīva izveides piena mašīnas nemetīs līkumu viņu saimniecībām, priekšroku dodot lielsaimniekiem, kā dēļ pienu nākšoties teju vai grāvī liet. “Tas nekādā gadījumā nenotiks. Iespējams, kādu maršrutu iztaisnosim, bet piens tiks savākts no visām mazajām saimniecībām, neviens netiks izlaists,” sola kooperatīva vadītājs. Joprojām spēkā arī ideja par tik liela apjoma savākšanu, lai spētu nodrošināt pieprasījumu un noturēt stabilu iepirkuma cenu – ap 32 centiem par litru.

Tikmēr piena pārstrāde šo ideju vērtē piesardzīgi. Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības vadītājs Jānis Šolks “LA” atzina, ka jebkura apvienošanās ar mērķi efektivizēt darbību ir apsveicama, tomēr bažas radot iecere garantēt stabilu iepirkuma cenu. “Ideja ir laba, tomēr tās realizācijai jābūt ekonomiski ļoti pamatotai, vērstai uz biznesu, turklāt tas nedrīkst kaitēt ne valsts, ne nozares darbībai. Un ir jāsaprot, ka ne Latvijas, ne arī Baltijas mērogā mēs nevaram noteikt cenu. Līdz ar to pilnīgi vienalga, vai tiek nodotas 50 tonnas vai 600 tonnas, tas nemainīs lietas būtību. Cena būs tāda, kādu to noteiks iespējamība pārdot produktu lielajos pasaules tirgos,” sacīja J. Šolks.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.