1877. gada 19. aprīlī. 0

Dzimis piekarināmo laivu motoru izgudrotājs

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Lasīt citas ziņas

Pirms 140 gadiem Hunndālenē, Norvēģijas vidienē, piedzima nākamais izgudrotājs un uzņēmējs Ole Evinruds (1877 – 1934). Viņa devums pasaulei ir komerciāli izmantojama piekarināmā laivu motoru izstrādāšana un ražošana, kas sākās 1907. gadā ASV. Tur Ole nokļuva četru gadu vecumā kopā ar ģimeni. Evinrudi izceļoja uz Ameriku labākas dzīves meklējumos. Kad viņam vēlāk jautāja, kā tas pie piekarināmā motora idejas nonācis, izgudrotājs stāstīja, ka apgaismība nākusi kādā karstā vasaras dienā, airējoties pāri ezeram, lai sagādātu saldējumu draudzenei. Saldējumu viņš piegādājis, taču tas lēnajā atpakaļceļā izkusa. Dzīve prasīja meklēt risinājumu. Evinruda motori bija kompakti, divcilindru, divtaktu, pusotra zirgspēka dzinēji, kas darbojās ar benzīna un eļļas maisījumu. Uzņēmējs tos regulāri konstruktīvi uzlaboja, un tie ar marku ELTO 20. gadu sākumā kļuva populāri arī Latvijā, līdzās citu firmu “ārpuslaivas motoriem”, kā tos toreiz sauca. “Visvairāk prieka un atpūtas jūs baudīsiet, bēgot no drudžainās un trokšņainās pilsētu dzīves skaistā dabas klusumā. Laivu motors “Evinrude” padarīs jūsu braucienu patīkamu un ātri jūs nogādās vajadzīgajā vietā. Izlietojot skaisto vasaras laiku, izbrauciet ar “Evinrude” motora palīdzību!” toreiz mudināja reklāmas. Šos dzinējus izmantoja kā zvejnieku, tā sporta un atpūtas laivās, bet vairāk gan otrajā gadījumā, jo zvejai Baltijas jūrā vajadzēja spēcīgākus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.