Foto-LETA

“airBaltic” jaunās lidmašīnas iegādāsies no “Bombardier” 0

Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” otrdien, 10.jūlijā, Lielbritānijā parakstīja nodomu protokolu ar Kanādas avioražotāju “Bombardier” par jaunu 20 “c-series” lidmašīnu iegādi.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 201
Lasīt citas ziņas

“airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss pagaidām nevarēja pateikt, kad tiks parakstīts līgums ar “Bombardier”, bet viņš prognozēja, ka pirmā lidmašīna tiks piegādāta 2015.gadā. Bet līdz 2017.gadam tiks piegādātas desmit “Bombardier” “c-series” lidmašīnas.

Ražotāja cena par 20 “c-series” lidmašīnām ir 1,57 miljardi ASV dolāru (863,5 miljoni latu). “airBaltic” valdes loceklis Vitolds Jakovļevs biznesa portālam “Nozare.lv” atzina, ka darījuma summa būs mazāka. “Darījums būs konfidenciāls,” piebilda Jakovļevs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gauss atzina, ka sākotnēji “airBaltic” darījumu finansēs pati, bet Jakovļevs norādīja, ka darījumā varētu tikt iesaistīts banku vai līzinga kompāniju finansējums. Tāpat Gauss atzina, ka, ieviešot jaunās lidmašīnas, varētu tikt samazinātas arī aviobiļešu cenas, bet nekonkretizēja, par cik procentiem.

“Bombardier” “c-series” lidmašīnās paredzēts līdz pat 149 sēdvietām. “Bombardier” norādīja, ka šīs sērijas lidmašīnas ļauj ietaupīt līdz pat 20% degvielas.

Pirmo jauno lidmašīnu “airBaltic” plāno saņemt 2015.gada pēdējā ceturksnī, bet visas 10 lidmašīnas, par kurām otrdien parakstīts nodomu protokols, “airBaltic” plāno saņemt līdz 2017.gadam. Lidmašīnas, uz kurām būs iegādes tiesības, “airBaltic” flotē varētu parādīties pēc tam. Gauss pēc nodomu protokola parakstīšanas uzsvēra, ka jaunie lidaparāti pamazām nomainīs esošo “airBaltic” reaktīvo lidmašīnu floti, kurā pašlaik ir 16 “Boeing” lidmašīnas.

“Vienošanās, kas paredz desmit plus desmit lidmašīnu iegādi, mums dod vairāk telpas nākotnei, lai mainītu savu floti,” paskaidroja Gauss.

“airBaltic” iegādāsies jaunās “Bombardier CSeries” lidmašīnas, kuras pašlaik vēl atrodas izstrādes procesā un kurās paredzēts apvienot jaunākos materiālus un tehnoloģijas. Paredzams, ka to darbības izmaksas būs par 15% mazākas nekā pašlaik izmantotajiem lidmašīnu modeļiem, bet degvielas patēriņš būs par 20% mazāks. Tāpat šīm lidmašīnām būs samazināts trokšņa un izmešu līmenis, kā arī tās būs vieglākas. Gauss sacīja, ka, iespējams, arī “airBaltic” mācību centrs būs otrā vieta Eiropā, kur atradīsies “Bombardier” lidmašīnu simulators, kurā piloti vares apgūt šo lidmašīnu vadību. Par to pašlaik notiek sarunas.

Reklāma
Reklāma

Par iespēju nodrošināt “airBaltic” ar jaunām lidmašīnām iepriekš cīnījās ASV lidmašīnu ražotājs “Boeing”  un Francijas aviobūves kompānija “Airbus”. Gauss paskaidroja, ka lēmums par labu Kanādas “Bombardier” ir pieņemts pagājušajā nedēļā, jo tā piedāvātās lidmašīnas ir bijušas izdevīgākās aviokompānijas vajadzībām, jo spēj nodrošināt ekonomiskākās darbības izmaksas. Taču viss lidmašīnu ražotāja izvēles process ir prasījis aptuveni divus gadus.

“Šīs lidmašīnas mums var nodrošināt tik lielu ekonomiju, ka mēs ceram, ka izmaksu kritumam sekos arī biļešu cenas,” klāstīja “airBaltic” vadītājs.

“airBaltic” valdes loceklis un finanšu direktors Viktors Jakovļevs žurnālistiem teica, ka pašlaik vēl tiek meklēts izdevīgākais risinājums, kā darījumu finansēt. Pirmos maksājumus “airBaltic” veiks par saviem līdzekļiem, jo tie nav pārāk lieli, bet līdz 2015.gada sākumam “airBaltic” būs jāizvēlas galīgais finansējuma modelis. Jakovļevs minēja, ka viens variants ir sadarboties ar līzinga kompānijām. Šajā gadījumā par lidmašīnu iegādi samaksātu līzinga kompānijas, bet “airBaltic” pēc tam veiktu ikmēneša maksājumus tām. Tāpat tiek izskatīta iespēja piesaistīt finanšu investoru un banku kredītus. Maksājumi būs jāveic pakāpeniski par katru lidmašīnu, kas tiks piegādāta. Valdības garantijas “airBaltic” neplānojot prasīt.

“airBaltic” dibināta 1995.gadā, un tās lielākais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. 2011.gadā kopumā “airBaltic” pārvadāja 3,351 miljonu pasažieru, kas ir par 5% vairāk nekā 2010.gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.