Latvijā
Novados

Aizkraukles autoostā ierīko naktsklubu3

Foto: Fotolia

Pirms nepilna pusgada Aizkrauklē notika kas nebijis: autoostas telpās tika atvērts naktsklubs. Gaišajā diennakts laikā telpās ļaudis gaida autobusus, naktīs – sākas uzdzīve. Viedokļi par šādu ”nakts uzdzīves revolūciju” atšķiras: vieni slavē ideju un pateicas, ka beidzot jauniešiem ir vieta, kur uzdzīvot, citi – ļoti dusmīgi, jo līdz ar naktskluba ”ienākšanu” autoostas telpās, apstākļi, kādos jāgaida sabiedriskais transports, esot ļoti slikti, vēstīja TV 3 raidījums “Bez Tabu”.

”Pilnīgs debilisms! Iegāju pirmdien tur, jo vajadzēja gaidīt autobusu. Smaka nenormāla! Bordelis! Grīda aizlieta, lipīga! Vai tiešām citas vietas nebija? Biju labākās domās par šo pilsētu!” sašutis par naktsklubu autoostā ir kāds iedzīvotājs, kurš viedokli pauž interneta vidē.

”Kāpēc nekur nebija informācijas? Kāpēc neprasīja, vai mēs to klubu vēlamies? Kāpēc neviens neredz, ka tur ir antisanitāri apstākļi?” vaicā cits iedzīvotājs.

Aizkraukles autoostas telpās sabiedriskā transporta gaidītājiem atvēlēta neliela autoostas uzgaidāmās telpas daļa, soli sastumti vienā malā, pārējā telpas daļa norobežota ar striķi. Otrpus tam ir skatuve un bārs, kas izvietots vietā, kur agrāk bija kases. Lai neiespīdētu gaisma, nakts uzdzīves vajadzībām logi aizlīmēti, tāpēc arī dienas laikā šeit valda krēsla.

Par apstākļiem, kādos no rīta pēc uzdzīves jāgaida autobusi, stāsta kāds jaunietis: ”Te no rītiem smird pēc alkohola, viss lipīgs. Mēnesi atpakaļ mamma te bija atbraukusi, ārā bija asinis, sieviešu soma mētājās. Varbūt kādam uzbruka. Dažkārt te arī stikli sasisti.”

Autoostas telpas pieder pasažieru pārvadātājam AS ”CATA”. Pārvadātājkompānijas daļas pieder arī Aizkraukles novada pašvaldībai. Autoostas telpu īpašniekam esot jātērē ievērojami līdzekļi, lai uzturētu lielo, nolaisto ēku, tāpēc telpas nodotas investora rokās, skaidro Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs Leons Līdums.

Līdums uzskata, ka klubs autoostā ir drosmīgs, tomēr uzteicams risinājums.

Kluba ”Stacija” vadītājs Pēteris norāda, ka autoosta jau sen vairs nepilda savu funkciju, arī oficiāli autoostu reģistrā nu ir vien autobusu piestātnes ārpusē.

”Iedzīvotāji negrib vai nespēj saprast, ka ir notikušas izmaiņas. Pasažieru plūsmas ir blakus: nojumes, saraksti, soliņi. Primārās vajadzības ir apmierinātas. Divus vai trīs gadus šajā ēkā biļetes vairs netiek tirgotas, kase nepastāv. Agrāk tur divas pensijas vecuma dāmītes cīnījās ar to sabiedrības slāni, kas daudz lieto apreibinošas vielas, pārsvarā dzērienus, ar visām no tā izrietošām sekām. Te bija problēmas, tāpēc diskusijas rezultātā vienojāmies, ka šī ēka varētu tikt izmantota citādāk: sabiedriskās aktivitātes pēc pulksten 21,” teic kluba ”Stacija” vadītājs Pēteris.

Plašāk pievienotajā video:

LA.lv