Mobilā versija
Brīdinājums +0.5°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
2. oktobris, 2014
Drukāt

NEDĒĻAS FILMA: Burvestība mēnesgaismā

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Neskatoties uz jau krietnajiem gadiem, amerikāņu klasiķis Vudijs Allens turpina uzņemt filmu pēc filmas un dara to ar apbrīnojamu regularitāti – katru gadu iznāk jauna filma. Šoreiz Allens piedāvā stāstu par iluzionistu un gaišreģi, kuri uz gleznaini skaistas Francijas dienvidu piekrastes fona spēlējas kā kaķis ar peli, cenšoties viens otru pārspēt un iekrītot mīlestības lamatās.

“Burvestība mēnessgaismā” ir romantiska komēdija, kurā iespējams atrast daudz atsauču uz Allena iepriekšējām filmām un viņa paša bieži spēlēto varoni savās filmās – neirotisku intelektuāli, kurš par visu šaubās un tic savam prātam, tomēr attiecību jomā ļaujas apjukumam. Arī burvju triku tēma un garu pasaule Allena filmās ir jau manīts paņēmiens – atliek atcerēties “Nefrīta skorpiona lāstu” (2001) vai “Sensāciju” (2006), kurā Allens pats spēlēja burvju mākslinieku.

Šoreiz gan Allenu pašu uz ekrāna nesastapt – pat ne kādā nelielā otrā plāna lomā. Galvenā loma “Burvestībā mēnesgaismā” ir britu aktierim Kolinam Fērtam (“Karaļa runa”, “Bridžitas Džonsas dienasgrāmata” utt.), kurš spēlē iluzionistu Stenliju – ļoti veiksmīgu triku meistaru, kura kaislība un aicinājums ir atmaskot savus amatabrāļus (un māsas) viltvāržus. Tieši ar šādu mērķi Stenlija draugs viņu ir uzaicinājis paciemoties kādā bagātā ģimenē Francijā, jo viņi nonākuši jaunas, glītas amerikāņu gaišreģes varā. Rudmate Sofija (Emma Stouna – “Trakā, dullā mīlestība (2011), jau divas Zirnekļcilvēka filmas (2012, 2014)) savaldzina Stenliju un savās gaišreģes prasmēs ir tik pārliecinoša, ka Stenlijam neizdodas pieķert viņu krāpšanā un nākas noticēt, ka garu pasaule tiešām eksistē. Nepieciešamība mainīt savus uzskatus Stenlija gados ir satricinoša un liek pārvērtēt ne vienu vien par stabilu uzskatītu vērtību.

Allens pēdējos gados daudz filmējis Eiropā, un pēc filmas “Pusnakts Parīzē” (2011) šī ir nākamā atgriešanās Francijā. Parīze bohēmas apdvestās auras dēļ 20. gadsimta sākumā bija īsti piemērota vieta filmas darbības videi, kur varoņiem no mūsdienām pārceļot uz divdesmitajiem gadiem. Arī “Burvestība mēnesgaismā” stāsta par šo pašu laiku, bet tajā daudz mazāk laikmeta sociālo detaļu – izņemot lielu balli grandiozā villā, kur sieviešu tērpi un džeza mūzika pārceļ mūs atpakaļ pagātnē vistiešāk un atgādina Baza Lurmena “Lielā Getsbija” (2013) nebeidzamo deju vakaru noskaņu. Šī ir zīmīga epizode sižeta attīstībā, jo Sofija ir gatava atzīties Stenlijam savās romatiskajās jūtās. Stenliju un Sofiju šķir paliela gadu starpība, un abu attiecības vairāk atgādina tēva un meitas lomas, ne iespējamu mīlētāju pāri. Iespējams, tas veidots apzināti un šādu attiecību pastāvēšana nav retums, taču tas liedz pilnībā ļauties abu galveno varoņu attiecību peripetijām. Arī aktierspēles maniere ir ļoti atšķirīga, varbūt uzsverot Stenlija un Sofijas piederību dažādām kultūras vidēm. Fērta Stenlijs līdzinās Allena paša neirotiķiem no viņa labākajām 70. gadu filmām – “Ennija Hola” (1977), “Manhetena” (1979), bet Stouna piederētos kādai mūsdienu standarta Holivudas romatiskai komēdijai. Tomēr tas ir tikai tāds blakusapstāklis, kas netraucē iedziļināties un ar aizrautību sekot līdzi filmas stāstam. Intriga saglabājas un noteikti katrs izvēlēsies savu pusi, kurā nostāties – racionālā Stenlija vai garu pasaules pārņemtās Sofijas pusē.

UZZIŅA:

“Burvestība mēnesgaismā” / “Magic in the Moonlight”

ASV, 2014

Režisors Vudijs Allens

Lomās: Kolins Fērts, Emma Stouna, Saimons Makbērnijs, Ailīna Atkinsa, Mārsija Geja Hārdena u. c.

Kinoteātros “Citadele”, “Multikino” no 3. oktobra

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+