Foto – “Latvijas gada auto”

«Chevrolet Aveo» – bez pārsteigumiem 0

Jaunā gadu tūkstoša sākumā Latvijas autotirgus statistikā “Chevrolet” vārds parādījās tikai tabulas zemākajās ailēs un tikai tipiski amerikāniskā veidolā – uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi “Suburban”, “Tahoe” (milzu izmēra džipi), dažas korvetes…

Reklāma
Reklāma

 

Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā
Lasīt citas ziņas

2003. gads – 34 auto ar šo marku. Pārmaiņas nesa 2004. gads, kad “General Motors” iekļāva savā globālajā tīklā finanšu grūtībās kārtējo reizi nonākušo Dienvidkorejas “Daewoo”, sāka tā ražotnes piebarot ar savām tehnoloģijām un milzīgajām agregātu ražošanas jaudām. Kā mārketinga stratēģija Eiropā tika izvēlēta “Daewoo” automobiļu pakāpeniska pārdēvēšana par “Chevrolet”, pircēju pieradināšana pie šā logotipa atrašanās nevis vairs uz amerikānisku milžu radiatoru restēm, bet gan pavisam nelielu, demokrātisku, lētāku nekā, piemēram, “Opel” auto noformējumā. Izdevās? Zināmā mērā – jā. 2004. un 2005. gadā Latvijā tika reģistrēti attiecīgi 457 un 761 “Chevrolet”. Gandrīz visi mazajā un kompaktajā klasē. Agregātu donors “Opel” gan netika panākts, taču pabaidīts gan. “GM” pat sāka piesardzīgi atdalīt šo divu brendu tirdzniecību – lai netraucētu tradicionālajam līderim.

Krīze satricināja abus. 2011. g. “Opel” Latvijā pārdeva ceturtdaļu no biezo gadu apjoma, “Chevrolet” – atkal tikai nepilnu pussimtu auto. Un nu – “Aveo”. Atšķirībā no daudziem iepriekšējo gadu mazajiem “Chevy” tas nav būvēts uz “Opel” platformas. Šasija jauna, oriģināla. Ļoti stingras konstrukcijas, ar telpiskiem elementiem visā grīdas garumā. Tiek pat runāts, ka šādu jauninājumu “GM” šeit iemēģina turpmākai visu savu modeļu klāsta (arī “Opel”) pārejai uz šādu uzbūvi. Dzinēji gan no bagātīgā radinieka plašā un ļoti modernā piedāvājuma.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gaitas īpašības pat pa mūsu nelīdzenajiem ceļiem šim auto ir gana labas, uz komfortu orientētas un bez liekām sportiskām ambīcijām. Vairāki žūrijas locekļi jau pēc pirmās iepazīšanās ar “Aveo” uzsvēra šā automobiļa lielisko cenas un kvalitātes attiecību.

Žūrijas biedru viedokļi. Aldis Bite, žurnālists: “Līdz pat “Cruze” izlaišanai “Aveo” bija pasaulē pārdotākais “Chevrolet”. Tā ir jēdzīga izvēle taupīgiem un garā možiem cilvēkiem, kas ikdienā izvēlas praktiskumu, turklāt grib, lai mašīna būtu lēta gan iegādes brīdī, gan ekspluatācijā. Šie cilvēki arī cer, ka mazs budžeta klases auto nebūs emocionāli garlaicīgs. “GM” inženieri panākuši kompromisu, jo “Aveo” gadījumā ikdiena nelielā mašīnā kļuvusi baudāmāka. Sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba, kas pieejama tik nelielā auto, liecina, cik nopietni “General Motor” izturas pret mazo mašīnīti, kas būtībā ir piedāvājuma “lētais gals”. Kopš 2011. gada rudens “Aveo” nopērkams arī ar “Fiat/Opel” kopdarbā tapušo 1,3 litru turbodīzeli, pirmo – mazās klases “Chevrolet” automobiļos. Izcilas vadāmības tīkotājiem, iespējams, vilšanos sagādās elektriskais stūres pastiprinātājs! Ja tā – atcerieties, kādas klases auto ir mazais “Chevy”!”

Edmunds Zazerskis, uzņēmējs: “Tādiem auto kā “Aveo” konkursos ir vieglāk – no smalkākām markām gaidi brīnumus un bieži nesagaidi. No šā neko īpašu negaidi, bet esi priecīgi pārsteigts, ka arī piesieties nav kur. Vienkāršs, bet labs pārvietošanās līdzeklis. Vēl labāka noskaņa kļūst, ieskatoties cenu lapā.

Cena: no 6770 latiem (šajā jomā konkurēt var tikai “Dacia Logan” un citu firmu mazāki auto).”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.