Mazda CX-3: tests liecina – tiešām der arī sēņotājam.
Mazda CX-3: tests liecina – tiešām der arī sēņotājam.
Foto – Atis Jansons

Cik dziļi mežā brauksim? “Latvijas Gada auto 2016” vērtē “Mazdu CX-3” 0

Viens no spilgtākajiem titula pretendentiem neapšaubāmi ir “Mazda CX-3”. Tieši spilgtākajiem – lielu konkursu vinnējis dizains, košs krāsojums, visai lecīgs uzraksts uz sāniem. “Jauns standarts krosoveru segmentā”…

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba”
Lasīt citas ziņas

Uz skarbām replikām uzprasās mazdiņa. Un tādas arī startā saņem. Arī no manis saņem. Kāds jauns standarts? Tikai 16 cm klīrenss un visai garš deguns, kurš ne tikai meža špūrēs, bet pat netīrītās Rīgas nomalēs sniegu stums, kamēr nolūzīs…

Pirmais konkursa rudens brauciens bija pa šosejām. Centāmies izvēlēties līkumotas, nelīdzenas. Un pa tām CX-3 brauc ļoti labi. Labi manevrē un pat ar nelielu (1,6 l) dīzeļdzinēju tā ir pietiekami žigla pilsētā. Neatbildēts sestdienas testā palika jautājums par mežu. Bet man laimējās. Auto saimniekiem bija jāatdod tikai pirmdien. Un svētdienā es braucu sēņot uz Irbes, Ances, Slīteres mežiem, kuru smiltāji vairāku gadu laikā ar “Nissan”, “Subaru” un citiem tradicionāliem priekšstatiem daudz tuvākiem “krosoveriem” krietni pētīti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pārsteigums!!! Patīkams pārsteigums. Ar CX-3 var braukt mežā. Visai dziļi var iebraukt, ja dari to, kā saka, ar prātu. Lēnītēm – jo skriet pa mežu ar tādu klīrensu un degunu nedrīkst. Lēnītēm. Ar spēku, ar drošu vilkmi, kura izrādās šai skatā pavisam pilsētnieciskajai dāmītei piemīt gluži vai izcilā daudzumā. Dīzeļa spēks, griezes moments. Pilnpiedziņa, kas negaida kāda riteņa izbuksēšanu, bet liek strādāt visiem riteņiem, ja vadības bloks detektē jau pieminēto momentu. Ļoti labs “automāts”, kurš nekavējas pirmo robu ieslēgt un paturēt visā smagajā posmā. Labi! Piedevām teicama vadāmība, kas ļauj špūres dziļākajos posmos nožonglēt, ņemot vienu dziļo risu starp riteņiem.

Pēc stundas jau esmu kļuvis tik drosmīgs, ka lienu pat kaškajam un x-treilam grūtās kāpās. Un vēl viens pārsteigums – konstatēju, ka CX-3 “lūpā” smilšu pēc šīm atrakcijām ir pat mazāk, nekā būtu mazākajam no nisaniem. Papētu priekšējā spoilera uzbūvi – tas tā gudri uztaisīts slaidi ieslīps kā tāds slēpes gals un smiltīs nevis aizķeras, bet slīd tām pāri. Un šoreiz pat nesalūza…

Rīgā prasu mazdas zēniem – vai iespējams auto nokomplektēt ar kāda stiprāka materiāla spoileru un “vēdera” aizsargu piedevām? Esot tāda iespēja. Piedāvājumu sagatavošot. Tad arī jums atstāstīšu.

Verdikts – ne nu gluži “jauns standarts”, bet jauna versija viegla bezceļa auto grupā, izrādās, ir iespējama. Varbūt lielākajai daļai pie dabas braucēju nemaz nevajag to klīrensu, kas taču bojā aerodinamiku un degvielas patēriņu? Grūtāk bija pierast (precīzāk – tā arī neizdevās un nemaz negribu pierast) pie zemas sēdpozīcijas un augstas palodzes. Apkārtnes pārskatāmība auto tuvumā ir slikta. Staipi kaklu kā tādā poršē… Kas tā par sēņošanu?!

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.