Mobilā versija
+2.2°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
4. decembris, 2015
Drukāt

“Daesh” ir iemācījušies visus sociālo tīklu trikus; visvairāk lieto “Twitter”

Foto - LETAFoto - LETA

NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra pētniece, sociālo mediju eksperte Sanda Svetoka piedalās pasākumā, kurā iepazīstina ar secinājumiem par "Daesh" (Islāma valsts) informācijas kampaņu un tās ietekmi.

Eksperte: Teroristiskās organizācijas “Daesh” jeb “Islāma valsts” visvairāk izmantotais sociālais tīkls, kas tiek lietots propagandas izplatīšanai, cilvēku radikalizēšanai un rekrutēšanai, ir “Twitter”, piektdien Rīgā esošā NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra (Stratcom) rīkotajā konferencē, kurā tika prezentēts pētījums par “Daesh” komunikāciju, sacīja NATO Stratcom eksperte Sanda Svetoka.

Viņa uzsvēra, ka interneta sociālo tīklu lietojums kā modernās karadarbības sastāvdaļa vairs nedrīkst tikt uzskatīts par jaunu parādību. Kā piemēru Svetoka minēja Ukrainā karojošo Krievijas atbalstīto separātistu darbības un sociālajos tīklos izvērstās propagandas kampaņas, kam ir daudz līdzību, salīdzinot ar “Daesh” veikto komunikāciju tīmeklī.

“”Daesh” ir iemācījušies visus interneta sociālo tīklus trikus. Viņi spēj piedāvāt ļoti dažādu informāciju, spēj definēt un uzrunāt mērķauditorijas, kā arī komunikāciju īsteno daudz dažādās valodās. Tāpat “Daesh” mērķauditorijai piedāvā iesaisti, jeb līdzdalību savās kampaņās, kas papildus uzrunā cilvēkus,” viņa sacīja.

Paskaidrojot, kādēļ teroristiskā organizācija tik plaši lieto tieši “Twitter”, Svetoka norādīja, ka šis interneta sociālais tīkls ir viens no populārākajiem pasaulē, tas piedāvā pietiekamu anonimitātes funkciju, kas rezultējās spējā uzrunāt plašu auditoriju.

“”Twitter” ir ierocis, vai rīks, ar ko “Daesh” spēj savu propagandu un ideoloģiju nogādāt pie mērķauditorijas. Protams, tas nav vienīgais informācijas kanāls, kuru lieto šī organizācija. “Daesh” pat piedāvāja aplikāciju, ko varēja lejuplādēt mobilajos telefonos, līdz ar to teroristu propaganda pa tiešo tika piegādāta lietotājiem,” sacīja eksperte, piebilstot, ka minētā aplikācija tika slēgta pagājušajā gadā.

Vienlaikus Svetoka komentēja, ka “Daesh” prasmīgi spēj uzturēt propagandas komunikāciju tīklus, jo, piemēram, pat ja tiek dzēsti attiecīgi “Twitter” konti, to vietā efektīvi tiek izveidoti jauni, nezaudējot tā saucamo sekotāju skaitu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+