Mobilā versija
Brīdinājums +1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
2. novembris, 2015
Drukāt

Daži pedagogi nedēļā strādā līdz pat 100 stundām; IZM veiks pārbaudi (8)

Foto- LETAFoto- LETA

Apkopojot datus par pedagogu noslodzi un nostrādātajām darba stundām, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) konstatējusi, ka atsevišķi pedagogi nedēļas laikā strādājuši pat 100 stundas.

Kā aģentūra LETA uzzināja ministrijā, izskatot Valsts izglītības informācijas sistēmā pieejamos datus, atklāts, ka atsevišķi pedagogi vairākās skolās vienas nedēļas laikā strādājuši 70-100 stundas, kas vairāk nekā divas reizes pārsniedz noteikto 40 stundu darba nedēļu. Ministrijā skaidroja, ka šāda situācija varēja rasties, vienlaicīgi atrodoties vairākos amatos, kā rezultātā “darba stundas saplusojas”.

Ja persona nedēļas laikā strādā 100 stundas, tas nozīmē, ka dienas laikā cilvēkam darbā jāpavada 20 stundas.

Lai noteiktu, kā šāda situācija veidojusies, ministrija veiks pārbaudi, noskaidrojot, vai informācijas sistēmā tika nekorekti ievadīti dati, vai arī tiešām atsevišķi pedagogi šādā veidā apvieno vairākus amatus, par to saņemot arī attiecīgu darba samaksu.

Šāda situācija konstatēta vairākās pašvaldībās.

Kā ziņots, ar jauno pedagogu darba samaksas modeli IZM iecerējusi cīnīties ar pedagogu pārstrādāšanos. Modelis paredz ieviest 36 stundu darba nedēļu, kurā tiks iekļauti visi pedagoga veiktie pienākumi.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. nu tās 100 stundas sanāk 2,5 slodzes, tātad ap 700-800 aldziņa, vai? Ies kontrolēt , nevis tapēc, ka kāds pārstrādājies bet pārāk daudz nopelnījis!! Johaidī!

  2. IZM ilgi , ilgi kalkulēja , procentēja un indeksēja , līdz ieguva modeli -kā nesamaksāt cilvēka cienīgu algu. Lai glītāk izskatītos , to piesedz ar rūpēm -lai pedagogi nepārstrādātos. Kādas rūpes un iejūtība !

  3. kad negribas maksāt Atbildēt

    Lai aina būtu pilnīga – vajadzētu PILNĪBĀ uzskaitīt pietiekoši noslogota pedagoga darba stundas – kontaktstundas , konsultācijas , audzināšana plus uz mājām līdzpaņemtais darbs : darbu labošana , gatavošanās nākošajām stundām , pieprasīto statistiku u.c. bezjēdzīgu papīru ražošanu – daudz mazāk arī par simts stundām nebūs .

  4. Katrs skolotājs grib salīdzinošu skaidrojumu:
    !) Bija kā tagad – 21 stundas slodze – EUR, par gatavošanos, labošanu, audzināšanu utt.
    2) Pēc jaunā modeļa – ? stundas, pārējie darbiņi.
    Tad var redzēt salīdzinājumā.

  5. Skolā stundas neskaita tā, kā citur.Direktoram arī ir 40 stundas, bet viņš vēl var nostrādāt paralēli 9 kontaktstundas.Tātad seilesprāt – 49 stundas darbā.Tas nudien tā nav.Tas pats ar vietniekiem
    Eh..nu ko mēs gribam no ministres, kādu algu reformu , ja viņa reāli nesaprot , kas ir skola un kā tas viss darbojas.

  6. Tas ir reāli – ja piem, vietnieka slodze ir 40 stundas, paralēli vietnieks vai metodiķis, logopēds, skolotāja palīgs mierīgi var strādāt arī kontakstsundas un vēl lasīt kādas lekcijas no darba brīvajā laikā vai vadīt kursus, interešu izglītību.Šim skolotājam nav viegli, ticiet man!
    Bet lai nu Seile pakontrolē savus darbiniekus – kādu laiku atpakaļ viņas kantora dāmas sniedza skolām konsultācijas tikai kursu veidā un darba laikā, kas arī ir 40 stundas….Par kursiem ,protams, bija jāmaksā.

  7. kārtejais raksts tautas tracināšanai Atbildēt

    nav atreferets kādos darbos tās stundas salasās. jo skolotājs varbut strādā stundas + teikim mācibu daļa vai ārpusklases darba organizators, vei vel kādā amatā. tikpat labi var but ka tā ir pīle, ka saskaitits tieksim ligas bērziņas slodzes, bet t;ādas ir sešas, jo paši taču raksta ka dažādās skolās…..
    bet valsts pasutijums jau ir noskaņot publiku pret pedagogiem kas uzdrīkstas prasit lai algas maksā apsolitajā apjomā

  8. IM sen ir piezpiens jau no Piebalga laikiem, kad nāks kāds normāls ministrs, kurš vēlēsies sakārtot šo nozari?
    – tad brīvais apmeklējums, tad brīvā stundu izvēle, tad nemācīties eksaktās zinātnes priekšmetus un beigās inteleģentie humanitārie kasieri Maxim veikalos…

Aplamie apgalvojumi. Pēc intervijas ar Fātimu teoloģe par sievietes lomu islāmā (3)Pēc “LA” publicētās intervijas ar Līgu Fātimu Legzdiņu un “Latviešu mentalitāte sasaucas ar islāmu, prāto konvertīte Līga Fātima” lasītāji uzdeva jautājumus, vai
Draugiem Facebook Twitter Google+