Foto-LETA

“Depo” par drošību savos veikalos informāciju nesniedz 0

Neskatoties uz to, ka būvmateriālu tirgotāja SIA “Depo DIY” (“Depo”) veikalam jumts iepriekš iebrucis pat vairākkārt un pēc traģēdijas Zolitūdē Liepājas būvinspekcija pārkāpumus atklājusi tieši “Depo” veikalā, uzņēmums uz mediju jautājumiem atbildes par drošību Liepājas un citos “Depo” veikalos nesniedz.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Ņemot vērā pastiprināto uzmanību sabiedrisko ēku drošībai pēc nelaimes Zolitūdē, kad, iebrūkot lielveikala “Maxima” jumtam, dzīvību zaudēja 54 cilvēki, bet vairāki desmiti guva smagus ievainojumus, biznesa portāls “Nozare.lv” aptaujāja dažādu veikalu ķēžu pārstāvjus par drošības stāvokli savās tirdzniecības vietās, uzrunājot arī būvmateriālu tirdzniecības uzņēmumu “Depo”, kam iepriekš ne reizi vien bijušas problēmas. Atšķirībā no pārējiem uzņēmējiem, kas atbildes sniedza, “Depo” turpina piekopt kompānijai raksturīgo klusēšanas taktiku un kompānijas mārketinga direktore, valdes locekle un arī līdzīpašniece Vineta Atvara uz jautājumiem neatbild.

Kā ziņots, 2011.gada 4.janvārī priekšpusdienā Liepājā, Zemnieku ielā, nenotīrīta sniega dēļ vairāku simtu kvadrātmetru platībā iebruka jumts virs daļēji atklātas teritorijas būvmateriālu veikala “Depo” noliktavas zonā. Laimīgā kārtā cilvēki negadījumā nebija cietuši. Toreiz eksperti notikušo skaidroja ar izmaiņām būves jumta konstrukcijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šī paša veikala jumts vēlreiz iebruka 2012.gada nogalē – 19.decembra vakarā vien desmit minūtes pirms veikala slēgšanas. Negadījuma iemesls bija pārāk smagais sniegs, kura biezums sasniedzis teju vienu metru. Sākotnējā informācija liecināja, ka zem sabrukušās nojumes varētu būt palikuši divi veikala darbinieki, tomēr, pārmeklējot gruvešus, šī informācija neapstiprinājās.

Liepājas būvinspekcija pēc traģēdijas Zolitūdē ir apsekojusi 14 sabiedriski nozīmīgas ēkas, lai pārliecinātos, ka to būvkonstrukcijas nerada draudus apmeklētājiem un vai tās tiek izmantotas atbilstoši ekspluatācijas noteikumiem. Pārkāpumi tika konstatēti tikai vienā objektā – būvmateriālu veikalā “Depo”, kur līdz dokumentācijas sakārtošanai celtniecības darbi tika apturēti, aģentūru LETA informēja Liepājas pilsētas būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Atvara neatbildēja ne uz “Nozare.lv” telefona zvaniem, ne īsziņām, ne arī e-pastiem nedz pēc traģēdijas Zolitūdē, nedz arī dažas dienas vēlāk, kad tika saņemtas ziņas, ka “Depo” veikalā Liepājā ieslēgusies signalizācija un evakuēti cilvēki.

Kā vēstīts, 26.novembrī ap plkst.13 Liepājas būvmateriālu veikalā “Depo” tvaiku dēļ ieslēgusies signalizācija un evakuēti veikala darbinieki un apmeklētāji, aģentūrai LETA apstiprināja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Liepājas 1.daļas komandieris Romāns Andrijauskas.

Atvara nebija ne sazvanāma, ne kādā citā veidā sasniedzama arī tad, kad tika saņemtas ziņas, ka Liepājas pilsētas būvvalde pieprasīja pārtraukt jumta renovācijas darbus Liepājas “Depo” veikalā, kam jumts iepriekš bija iebrucis divas reizes.

Līdz šim biznesa portāls “Nozare.lv” no uzņēmuma mārketinga direktores tā arī nav saņēmis atbildes uz jautājumiem par veikala darbinieku un apmeklētāju drošību “Depo” veikalos, par drošības instrukciju, par to, cik profesionāla un ārkārtas situācijām gatava ir veikala apsardze, kā arī to, cik regulāri tiek veiktas darbinieku apmācības rīcībai ārkārtas situācijās un kad pēdējoreiz tika rīkota mācību trauksme.

Reklāma
Reklāma

Vienīgais, ko atbildes vietā var saņemt no uzņēmuma “Depo” mārketinga direktores un līdzīpašnieces Atvaras, ir: “Vēlos jūs informēt, ka diemžēl neesam gatavi sniegt atbildes uz jūsu jautājumiem.”

Uz “Nozare.lv” jautājumu, vai nekomentēt neko, kas būtu saistīts tieši ar uzņēmumu vai nozari, ir uzņēmuma politika, Atvara vien noteica: “Tā ir, ka esam klusētāji. Uzskatu, ka mums visiem ir tiesības gan jautāt, gan klusēt.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.