Mobilā versija
+7.0°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
1. decembris, 2014
Drukāt

Iedzīvotāji arvien vairāk sūdzas par uzbāzīgiem un negodīgiem pārdevējiem (2)

Foto: shutterstock.comFoto: shutterstock.com

Pērn Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēma aptuveni 23 patērētāju sūdzības par neatlaidīgiem pārdevējiem, kas piedāvā šķietami vilinošus, bet neizdevīgus piedāvājumus, turpretī šogad šādu sūdzību skaits ir pārsniedzis 60, šodien žurnālistus informēja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Vītoliņa atzina, ka, iespējams, cietušo skaits ir lielāks, jo ne visi vēršas PTAC.

Šogad PTAC saņēmis vairākas sūdzības par neatlaidīgiem tirgotājiem, kas ar neizdevīgiem nosacījumiem pārdevuši klientiem kosmētikas pakalpojumus, matračus un ūdens filtrus. Pieņemot tirgotāju nosacījumus, patērētāji tika apkrāpti, piemēram, atskāršot, ka noslēgts 2000 eiro kredīta līgums par kosmētikas iegādi, vai parakstīts aptuveni 600 eiro patēriņa kredīta līgums par matrača iegādi, kas uz laiku it kā iedots klientam izmēģināšanai. Savukārt citiem klientiem tika piedāvāts par aptuveni 700 eiro iegādāties “brīnumainu” ūdens filtru, kas veikalā maksā aptuveni 120 eiro.

PTAC šogad sūdzības lielākoties saņēmis no Latvijas reģioniem. Vītoliņa piebilda, ka šādu piedāvājumu tīklos parasti iekrīt mazaizsargātie cilvēki – ar zemiem ienākumiem un seniori. Turklāt potenciālā piedāvājuma līguma summa, no kuras patērētājam būs jāšķiras, ir samērā liela.

Vītoliņa atzina, ka PTAC ir grūti vērsties pret šādiem negodīgiem tirgotājiem, jo minētie tirgotāji lielākoties plāno izbeigt savu darbību, līdz ar to tiem nav naudas, ko atmaksāt cietušajiem. “Ir divi varianti, kā PTAC var rīkoties. Pirmkārt, ja ir redzamas kriminālpārkāpuma pazīmes, PTAC sniedz šo informāciju policijai. Otrkārt, ja konkrētas informācijas nav, PTAC rosina patērētājus nākotnē neizvēlēties šādus pakalpojumus,” sacīja PTAC direktore.

Viņa atzina, ka nav iespējams prognozēt, vai nākotnē turpinās augt sūdzību skaits par neatlaidīgo pārdevēju piedāvājumiem, taču viss būs atkarīgs no patērētāju zināšanām par iespējām tikt apkrāptiem. Tāpēc PTAC radījis informatīvu kampaņu “Kā neiekrist?”, lai informētu patērētājus par to, kā būt gudriem un nepakļauties tirgotāju spiedienam un šķietami vilnošajiem piedāvājumiem, riskiem, ko tie ietver, kā arī viņu tiesībām.

PTAC kampaņa “Kā neiekrist?” noritēs šā gada decembrī un janvārī. Tās laikā interneta vidē tiks izvietoti informatīvi materiāli, portālā “www.percgudri.lv” tiks papildināta un atjaunota informācija par distances tirdzniecību un sliekšņa tirdzniecību mājās, kā arī ir radīts izglītojošs video klips par to, kā neiekrist šķietami vilinošos piedāvājumos. Tāpat PTAC vietnē “www.percgudri.lv” radījis patērētāju un uzņēmēju zināšanu testu.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Es ļoti neciešu,ka pārdevēji uzbāžās ar savu preci gan tirgos gan veikalos.Gribu paskatīties pati un tad jau nopirkt.Ja mani sauc jau pa gabalu-nekad nepērku.Es gribu vispirms veikalā kaut ko ieraudzīt (ar acīm) un tad jautāt.Kas tā par uzbāzību?Kur ir veikali,kur pārdevēji neuzbāžās?

  2. To var teikt ne tikai par pārdevējiem veikalos, bet arī konkrēts gadījums tikko 1.Adventā- lai noķertu Ziemassvētku sajūtas, aizgājām pastaigāt pa Doma laukuma suvenīru tirdziņu tāpat, nekārojot ko īpašu pirkt, bet tikko parādījāmies letes tuvumā, pārdevēji ņemas slavēt savu preci, izteikt vilinošu cenu piedāvājumus…beigās jau tīri vai neērti iet klāt, nevilšus radot pārdevējos vilšanos par nenotikušu darījumu.

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+