Mobilā versija
Brīdinājums -0.6°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
3. marts, 2015
Drukāt

ES noraida Latvijas ieteikto, 1,29 miljonu vērto piena un piena produktu popularizēšanas plānu (5)

Foto - FotoliaFoto - Fotolia

Ilustratīvs foto

Eiropas Savienības (ES) atbildīgās institūcijas noraidījušas Latvijas Piensaimnieku Centrālās savienības (LPCS) iesniegto “Sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņa par pienu un piena produktiem” nākamajiem trīs gadiem. Kopējās projekta izmaksas bija plānotas 1,29 miljoni eiro, no kuriem 645 tūkstoši būtu ES finansējums, 387 tūkstoši – valsts līdzfinansējums, bet 258 tūkstoši – savienības biedru finansējums, informē LPCS.

Šāds lēmums pieņemts, pamatojot ar projekta izstrādes gaitā pieļautajām kļūdām, kā arī atbildīgā iestāde nav guvusi pilnīgu pārliecību par valsts daļas finansējuma piešķiršanu. “Tik liela mēroga projektu LPCS gatavoja pirmo reizi, tāpēc arī iespējamas kļūdas, kas, diemžēl, nozarei var maksāt ļoti dārgi gan ilgtermiņā, gan īstermiņā,” saka LPCS valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks. Viņš arī norāda, ka atteikumā pausts, ka pēc nepilnību novēršanas projektu iespējams iesniegt atkāroti.

LPCS ir pārliecināta, ka informēšanas kampaņas par pienu un piena produktiem ir nepieciešamas, jo īpaši brīdī, kad ievērojami samazinājies eksports Krievijas embargo dēļ, kā arī Eiropā un pasaulē izveidojusies pārprodukcija.

Tikai viena mēneša ietvaros veiktie atbalsta pasākumi pārdošanā, sniedza tūlītējus rezultātus, kā to pierādīja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras kustības “Latvijas Labums” īstenotais piena mēnesis. “Izglītojot sabiedrību un aicinot iegādāties vietējās izcelsmes produktus, iespējams mainīt iedzīvotāju domāšanu, lai pateiktu nē importam un ar savu maciņu nobalsotu par Latvijā ražoto. Tāpat jāizglīto cilvēki par to, ka piena produkti ir veselīgi un garšīgi, ko daudzi, diemžēl, nemaz nezina,” saka Šolks, piebilstot, ka vietējais patēriņš piena mēnesī palielinājās par 12%, tādējādi sniedzot papildu atbalstu piena nozarei.

Viņš arī piebilda, ka nav zināms, kad Krievijas embargo tiks atcelts, kā arī to, cik ilgā laikā un vai vispār izdosies atjaunot eksportu uz šo valsti, tāpēc tieši šobrīd būtiski veltīt visus spēkus vietēja tirgus atgūšanai un sabiedrības izglītošanai. “Esam realizējuši nelielas kampaņas, kas devušas tūlītējus efektus, tādēļ ļoti cerējām, ka izdosies īstenot arī šo, daudz lielāko mārketinga projektu, izmantojot gan sabiedriskās attiecības, gan reklāmu, kas sasniegtu lielu cilvēku auditoriju,” pauž Šolks.

LPCS valde plāno pārrunāt izveidojušos situāciju ar biedriem, lai lemtu par tālāko projekta virzību.

LPCS izveidota jau 1921.gadā, darbība atjaunota 1995.gadā ar mērķi apvienot piena pārstrādes uzņēmumus, lai aizstāvētu organizācijas biedru intereses un paaugstinātu to darbības efektivitāti. Savienībā ir 13 biedri un 5 sadarbības partneri, kas kopumā pārstrādā vairāk nekā 80% no Latvijā pārstrādātā piena.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. ļoti labi, ka noraidīja. Vismaz kādam galva strādā. Te kaut kādām kampaņām, pētījumiem un reklamēšanai jeb informēšanai gatavi mētāties ar miljoniem, bet laukos dažam labam nav ko ēst, jo nav darba vietu!!!!! Iepriekš pelnīja ar pārdoto pienu, tagad no peļņas ne miņas, jo augstie kungi noteica sankcijas, kas ietekmē lauku nabagus, ne jau pašus. Ar ko lai nabaga zemnieks pabaro savu ģimeni un sagādā barību lopiem, nevienam neinteresē……………….

  2. ES atradās vismaz prātīgi cilvēki, kuri šo murgaino naudas izšķērdēšanas projektu noraidīja. Vai tad latviešiem piena produkti ir kāda eksotika? Iesaku šīs idejas darboņiem rakstīt nākošo projektu par ūdens un gaisa popularizēšanu mūsu dzīvē. Varbūt varēs tikt pie naudiņas, ja kas.

  3. Maizes popularizēšanai pietiktu pat ar mazākiem līdzekļiem!

  4. Kādi atbalsta pasākumi,ja piens un piena produkti Latvijā tiek pielīdzināti luksusa precēm un aplikti ar tik pat augstu pievienotās vērtības nodokli kā luksusa automašīnas un pat briljanti?

  5. Vai piens un piena produkti ir jāpopularizē? Atbildēt

    Neesam taču eskimosi! Un Dienvidamerikas indiāņi arī ne! Zinām,kas ir piena produkti! Pienam un piena produktiem ir jānosaka 5-7% PVN likme,kā Polijā,Austrijā,Maltā,Francijā,Beļģijā,Nīderlandē,Portugālē,Vācijā,Horvātijā,Melnkalnē,Maķedonijā,Grieķijā,Kiprā,Maltā,Singapūrā,Taivanā,Filipīnās,Tuvalu,Zālamana salās,Malaizijā,Mjanmā (Birmā),Mikronēzijā,Filipīnās,Monako,Mjanmā (Birmā),Taizemē,Nigērijā,Kenijā,Kongo Republikā.Maurīcijā,Mikronēzijā,Libānā,Ēģiptē,Marokā,Jemenā,Eritrejā,Ekvatoriālajā Gvinejā,Kanādā,Butanā,Bolīvijā,Kolumbijā,Paragvajā,Indonēzijā.Panamā,Portoriko utt.!

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepesSIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (5)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+