Foto: LETA

Gavrilovs: “Aldara” atteikšanās no PET segmenta palielināšanas savulaik bija kļūda 1

Ņemot vērā pēdējās desmitgades tendenci, alus tirgū pieaugot plastmasas pudeļu jeb PET segmenta daļai, savulaik atteikšanās no šī segmenta turpmākās palielināšanas bijusi kļūda, šodien Alus kongresā atzina kādreizējais “Aldara” vadītājs, pašreizējais Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) prezidents Valērijs Gavrilovs.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba” 85
Lasīt citas ziņas

“Savulaik mēs “Aldarī” jutām, ka tirgū rodas ļoti perspektīvs, jauns pieprasījums, un tas bija PET segments. Toreiz “Aldarī” varējām savu 58% tirgus daļu pacelt līdz pat 80%, tomēr mēs to neizdarījām, un tā bija kļūda,” sacīja Gavrilovs. Vienlaikus viņš atzina, ka alus joprojām būs viens no pieprasītākajiem dzērieniem visos segmentos – gan lētākajā, gan “premium” klasē, turklāt, neraugoties uz ievērojamo konkurenci, tirgū dominēs vietējais alus.

“Latvijas tirgus vienmēr bijis raksturīgs ar klientu lojalitāti vietējam alum, par to liecina arī pieaugošais alus darītavu skaits. Nedomāju, ka tas mainīsies. Ņemot vērā “Aldara” korporatīvo kultūru, esmu pārliecināts, ka arī nākamajos gados pircēji dos priekšroku mūsu alum,” norādīja Gavrilovs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā ziņots, arī “Aldara” pašreizējais vadītājs Marguss Kasteins šodien kongresā atzina, ka patlaban alus tirgū 40% ieņem cenas ziņā lētāks alus un šī tendence pieaugs. Savukārt kopumā tirgus nākamo trīs gadu laikā saruks par 3%, kas skaidrojams gan ar iedzīvotāju skaita samazināšanos, gan ar alus konkurētspējas zaudēšanu salīdzinājumā ar citiem dzērieniem.

Kā ziņots, saistībā ar 150 gadu jubileju AS “Aldaris” šodien tiek atklāts Alus muzejs, kā arī norisinās kongress, kurā nozares pārstāvji, ekonomisti un politiķi diskutē par nozares attīstības tendencēm un alus kultūru Latvijā un pasaulē.

Jau vēstīts, ka “Aldara” apgrozījums 2013.gadā bija 36,3 miljoni eiro salīdzinājumā ar 36,4 miljoniem iepriekšējā gadā. Savukārt zaudējumi bijuši 2,6 miljoni eiro salīdzinājumā ar 3,9 miljonu eiro rādītāju 2012.gadā. Pagājušā gada finanšu dati vēl nav publiskoti.

“Aldaris” ir Dānijas alus ražotāja “Carlsberg” grupas uzņēmums. “Carlsberg” kontrolē uzņēmumu “Baltic Beverages Holding”, kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.