Foto – Latvijas Gada auto

HONDA «Civic» – vai pietiks spilgtuma? 0

Ļoti labs auto. Dinamisks, mazliet agresīvs dizains, perfekta, solīda iekšējā apdare – bez kaitinošiem un uzmācīgiem “smukumpekstiņiem”, kurus par daudz lieto tirgū uzbrūkošie.

Reklāma
Reklāma

 

Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Piekare Latvijas apstākļiem joprojām labi piemērota (ja vien nav izvēlēti pārlieku zema profila riteņi). Stūres reakcijas rāmākas, maigākas un vidusmēra braucējam piemērotākas nekā pirms gadiem pieciem, kad “Honda” stūrējās tik jūtīgi un sportiski kā kartings. Dīzeļa versija man patika labāk nekā benzīnnieks, kura pārnesumu virkne degvielas taupības nolūkos tā izstiepta, ka bez adaptācijas un šādas koncepcijas izpratnes šķiet – “neiet” tā mašīnīte… Kopumā – senā aura un mīlestība (“Auto akadēmijas” mīļākie auto kādreiz bija “Civic Type-R”) nav zudusi. Lai gan – konkurence ir nežēlīga un noturēt savu karogu “gandrīz premium” līmenī hondai nebūs viegli. Zinām taču, kā šāda stratēģija beidzās “Saab” markai.”

“Honda” – pasaules piektais lielākais auto ražotājs (aiz “Toyota”, GM, VW grupas un “Ford”) Latvijā piedzīvojis dažādus laikus. Iesākusi jauno gadu tūkstoti ar pieticīgu 10. vietu firmu reitingā, tā strauji kāpa aug-šup un ziedu laikā – 2007. gadā – sasniedza ceturto pozīciju, pārdodot gadā 2600 jaunus auto. Trešā daļa no tiem bija “Civic”. Firmas zīmes augstais prestižs un popularitāte balstījās uz… Ko īsti? Iespējams, tas bija autosports – “Honda” bija ātra ne tikai pirmajā formulā, bet arī pašmāju rallijos; iespējams, firmas tā laika pārstāvja Latvijā Valda Bensona personība un sakari sabiedrībā. Nevar nepieminēt modeli “C-RV” – tas gadsimta sākumā bija viens no diviem tirgū atrodamajiem un jau tad pieprasītajiem “mazajiem SUV” (otrs “Toyota” “RAV4”), tagad sauktiem par krosoveriem, un vilka “Civic” sev līdzi. Bet skaidrs, ka ne viens, ne otrs, ne trešais nespētu pacelt līdz tādiem augstumiem, ja prece būtu slikta. Ja pircēju, lietotāju atsauksmes, kuras iedarbojas labāk par jebkuru reklāmu, nebūtu vienkārši izcilas. Dzinēji – kas par dziesmu!

CITI ŠOBRĪD LASA

Ritošā daļa – tikai “Honda” varēja atļauties Latvijā neturēt lielus rezerves daļu krājumus – tās vienkārši nebija vajadzīgas. Mazlietota “Honda” Rīgā nebija nopērkama – visi saimnieki turējās pie ļoti laba un vēl labāku nemeklēja.

Tad nāca krīze, un “Honda” slīdēja lejup. 2009. gads – 10. vieta. 2011. – 16. Sliktākas kļuvušas “Hondas”? Žūrija vērtēs. Procesa viducī jau skaidrs, ka vainīga kritumā ir nevis auto kvalitāte, bet cena, kura ir gan zemāka nekā līdzīga izmēra “premium” automobiļiem, bet par dažiem tūkstošiem eiro augstāka nekā visiem “demokrātiem” – no “VW” līdz “Škoda” un “Chevrolet”. “Biezajos gados” tas varbūt nebija svarīgi. Tagad – būtiski. Dārgāka izvēle prasa ļoti nopietnus argumentus.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.