Mobilā versija
+4.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
30. oktobris, 2012
Drukāt

HONDA «Civic» – vai pietiks spilgtuma?

Foto - Latvijas Gada autoFoto - Latvijas Gada auto

Ļoti labs auto. Dinamisks, mazliet agresīvs dizains, perfekta, solīda iekšējā apdare – bez kaitinošiem un uzmācīgiem “smukumpekstiņiem”, kurus par daudz lieto tirgū uzbrūkošie.

 

Piekare Latvijas apstākļiem joprojām labi piemērota (ja vien nav izvēlēti pārlieku zema profila riteņi). Stūres reakcijas rāmākas, maigākas un vidusmēra braucējam piemērotākas nekā pirms gadiem pieciem, kad “Honda” stūrējās tik jūtīgi un sportiski kā kartings. Dīzeļa versija man patika labāk nekā benzīnnieks, kura pārnesumu virkne degvielas taupības nolūkos tā izstiepta, ka bez adaptācijas un šādas koncepcijas izpratnes šķiet – “neiet” tā mašīnīte… Kopumā – senā aura un mīlestība (“Auto akadēmijas” mīļākie auto kādreiz bija “Civic Type-R”) nav zudusi. Lai gan – konkurence ir nežēlīga un noturēt savu karogu “gandrīz premium” līmenī hondai nebūs viegli. Zinām taču, kā šāda stratēģija beidzās “Saab” markai.”

“Honda” – pasaules piektais lielākais auto ražotājs (aiz “Toyota”, GM, VW grupas un “Ford”) Latvijā piedzīvojis dažādus laikus. Iesākusi jauno gadu tūkstoti ar pieticīgu 10. vietu firmu reitingā, tā strauji kāpa aug-šup un ziedu laikā – 2007. gadā – sasniedza ceturto pozīciju, pārdodot gadā 2600 jaunus auto. Trešā daļa no tiem bija “Civic”. Firmas zīmes augstais prestižs un popularitāte balstījās uz… Ko īsti? Iespējams, tas bija autosports – “Honda” bija ātra ne tikai pirmajā formulā, bet arī pašmāju rallijos; iespējams, firmas tā laika pārstāvja Latvijā Valda Bensona personība un sakari sabiedrībā. Nevar nepieminēt modeli “C-RV” – tas gadsimta sākumā bija viens no diviem tirgū atrodamajiem un jau tad pieprasītajiem “mazajiem SUV” (otrs “Toyota” “RAV4”), tagad sauktiem par krosoveriem, un vilka “Civic” sev līdzi. Bet skaidrs, ka ne viens, ne otrs, ne trešais nespētu pacelt līdz tādiem augstumiem, ja prece būtu slikta. Ja pircēju, lietotāju atsauksmes, kuras iedarbojas labāk par jebkuru reklāmu, nebūtu vienkārši izcilas. Dzinēji – kas par dziesmu!

Ritošā daļa – tikai “Honda” varēja atļauties Latvijā neturēt lielus rezerves daļu krājumus – tās vienkārši nebija vajadzīgas. Mazlietota “Honda” Rīgā nebija nopērkama – visi saimnieki turējās pie ļoti laba un vēl labāku nemeklēja.

Tad nāca krīze, un “Honda” slīdēja lejup. 2009. gads – 10. vieta. 2011. – 16. Sliktākas kļuvušas “Hondas”? Žūrija vērtēs. Procesa viducī jau skaidrs, ka vainīga kritumā ir nevis auto kvalitāte, bet cena, kura ir gan zemāka nekā līdzīga izmēra “premium” automobiļiem, bet par dažiem tūkstošiem eiro augstāka nekā visiem “demokrātiem” – no “VW” līdz “Škoda” un “Chevrolet”. “Biezajos gados” tas varbūt nebija svarīgi. Tagad – būtiski. Dārgāka izvēle prasa ļoti nopietnus argumentus.

 

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (1)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (2)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+