IUB: Pie diskusijas par sūdzību skaita samazināšanu jāatgriežas uzmanīgi 0

Sūdzības iepirkumu procesā rada dažādas problēmas, taču pie diskusijas par to skaita samazināšanu ar maksājuma palīdzību jāatgriežas uzmanīgi, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” teica jaunieceltā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vadītāja Dace Gaile.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TESTS. Atbildi uz 10 jautājumiem un uzzini, kādu vērtējumu tu iegūtu šajā latviešu valodas testā!
Lasīt citas ziņas

Par iespēju ieviest neatmaksājamu nodevu par sūdzības iesniegšanu Gaile izteicās atturīgi, norādot, ka nesaka kategorisku nē. Viņa atgādināja, ka Satversmes tiesa (ST) jau ir paudusi savu viedokli par depozītu un aktuāls ir jautājums, vai neatmaksājama nodeva būtu kas cits un vai arī ST to arī uzskatītu par nepieņemamu risinājumu. Pēc IUB vadītājas domām, šo jautājumu noteikti vajadzētu izrunāt arī ar uzņēmējiem.

Gaile piekrita, ka sūdzības bremzē ne tikai pasākumus un projektus, kas jāīsteno valstij un pašvaldībām, bet kavē arī uzņēmumus, jo viņi nevar sākt līguma izpildi. “Zaudējam gan labo sezonu, gan, gatavojot piedāvājumu, iespējams, rodas problēmas ar slēgtajiem priekšlīgumiem ar piegādātājiem, pakalpojumu sniedzējiem. Protams, par to vajadzētu domāt, taču nekādā gadījumā ne ar to fonu, kas tika virzīts, proti, panākt, lai uzņēmumi nesūdzas,” vērtēja IUB vadītāja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņasprāt, mērķis varētu būt panākt, lai sūdzēšanās notiek ļoti apdomāti, lai ierobežotu vēlmi sūdzēties ieriebšanas dēļ. Izskatot sūdzību IUB, esot grūti saprast, kurš sūdzas, lai ieriebtu, un kurš tāpēc, ka no sirds uzskata, ka viņam nodarīts pāri.

“Reizēm ir sajūta, ka uzņēmumi “kasās” par sīkumiem, taču nevar apgalvot, ka vēlas ieriebt, nevis dara to, jo patiešām ne līdz galam saprot situāciju. Reizēm uzņēmēji nesaprot, ka tiešām nebija atbilstoši un patlaban ar sūdzību tiešām kavē procesu. Iespējams, arī šajā virzienā jāpadomā,” teica Gaile.

Viņa gan norādīja, ka vismaz puse sūdzību ir pamatotas.

Gaile arī teica, ka Latvijā ir viena no ātrākajām sūdzību izskatīšanām iepirkumu jomā. Latvijā pirmstiesas institūcijai ir viena mēneša termiņš, kas ir ļoti maz. Ļoti daudzās Eiropas Savienības dalībvalstīs jautājumus skata mēnešiem, jo tur to dara tiesas vai tiesu institūcijām līdzīgas iestādes. Gaile pieļāva, ka šis ir viens no iemesliem, kāpēc sūdzību tiesās ir mazāk, jo jārēķinās ar pietiekami garu procesu.

Savukārt Latvijā, pateicoties tam, ka IUB ir pirmstiesas izskatīšanas instruments, iespējams, Administratīvās tiesas netiek gāztas riņķī. Apstrīdēšana tālāk tiesā nav tik masveidīga, piebilda IUB vadītāja.

IUB Metodoloģijas departamenta direktori Gaili valdība IUB vadītājas amatā apstiprināja 6.martā. Viņu par labāko kandidāti no sešiem pretendentiem atzina konkursa komisija. Jauns IUB vadītājs tika meklēts pēc tam, kad amatu atstāja ilggadējs biroja vadītājs Andrejs Tiknuss. Gaile strādā IUB no 2002.gada janvāra, proti, no biroja dibināšanas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.