Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
18. decembris, 2012
Drukāt

“Izzi” un “Baltcom” atjauno sarunas par apvienošanos

Foto - LETAFoto - LETA

Elektronisko sakaru komersanti un maksas televīzijas pakalpojumu sniedzēji “Baltcom TV” un “Izzi” īpašnieki veic ekskluzīvas sarunas par abu uzņēmumu darbības apvienošanu, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja abu kompāniju sabiedrisko attiecību pārstāvji.

Kopēja paziņojumā medijiem teikts, ka “iecerētā darījuma mērķis ir fokusēt kopējos uzņēmumu resursus tālākai interaktīvo pakalpojumu attīstībai un jaunu, mūsdienīgu tehnoloģiju ieviešanai”. Par iecerēto darījumu iesniegts pieteikums Konkurences padomei.

Iecerētā darījuma struktūra un nosacījumi ir konfidenciāli, teikts e-pasta vēstulē, ar kuru izsūtīts paziņojums.

Tomēr paziņojums citē abu uzņēmumu pārstāvjus, kas skaidro, kādēļ apvienošanās, viņuprāt, ir vajadzīga.

“Telekomunikāciju nozares konsolidācija ir globāla tendence, no kuras ieguvējiem jābūt visām iesaistītajām pusēm, jo īpaši mūsu klientiem. Darījuma noslēgšana ļaus mums paplašināt “Baltcom” pašreizējo mūsdienīgo augstas kvalitātes infrastruktūras pārklājumu par aptuveni 30% un piedāvāt klientiem vēl daudzveidīgāku pakalpojumu klāstu, līdz ar to nodrošinot turpmāku izaugsmi,” paziņojums citē Vojko Roveri, “Baltcom” valdes priekšsēdētāju.

“Pēdējo divu gadu laikā “Izzi” stratēģija ir bijusi veikt liela mēroga investīcijas infrastruktūras un jaunu, inovatīvu pakalpojumu attīstībā. Tā kā “Izzi” ir veiksmīgi noslēdzis savus investīciju projektus un jaunās infrastruktūras jauda ļauj mums nodrošināt kvalitatīvus telekomunikāciju pakalpojumus ievērojami lielākam klientu lokam, tad divu spēcīgu tirgus dalībnieku resursu apvienošana ir loģisks solis,” izsakās “Izzi” valdes priekšsēdētājs Andris Zeļonka.

Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas (LEKA) valdes priekšsēdētājs Ilmārs Muuls sarunā ar “Nozare.lv” teica, ka abu lielo tirgus spēlētāju apvienošanās nodomi viņu kā mazo un vidējo kabeļtelevīzijas operatoru organizācijas pārstāvi īpaši nesatrauc. Viņaprāt, tas varētu būt veids, kā abi operatori cenšas atrast izeju no stagnējošā tirgus un mazināt izdevumus par jaunām tehnoloģijām.

“Nedomāju, ka “Izzi” jaunā zemes stacija tik ātri atmaksāsies, arī tā plāni par būtiski palielinātu kanālu skaitu un brīvu programmu izvēli no skatītāju puses, šķiet, neiet uz priekšu,” teica Muuls.

LEKA vadītājs pasmējās, ka ir paralēles starp abu lielo televīzijas satura izplatītāju “saderināšanos” pa otram lāgam un populārā “TV3″seriāla “Ugunsgrēks” notikumiem – tur atkal tuvinās galvenie tēli Elizabete un Leons, kurš patlaban ir invalīds.

Jau ziņots, ka “Izzi” septembrī atklāja jaunu zemes staciju, kas uztver zemes pavadoņu televīzijas signālus, un ar to saistītu tā saukto galvas staciju, kas signālus no kosmosa pārkodē un piegādā “Izzi” klientiem.

“Baltcom” ir aptuveni 140 000 maksas kabeļtelevīzijas abonentu, bet “Izzi” – 120 000 kabeļtelevīzijas un interneta (interaktīvās) televīzijas lietotāju, izriet no Ministru kabineta dokumentā “Koncepcija “Par zemes ciparu televīzijas programmu izplatīšanu no 2014.gada”” pavasarī publicētajiem skaitļiem. Abas kompānijas pēdējos pāris gadus nav publiskojušas savus abonentu skaitļus.

Jau ziņots, ka abi maksas televīzijas operatori iepriekš paziņoja par nodomu apvienoties 2010.gada vasarā, taču darījums nenotika pusēm nespējot vienoties par tā nosacījumiem. “Izzi” pārstāvji tad teica, ka jaunās iekārtas, tostarp par televīzijas signālu apstrādes “mersedesu” sauktie “Harmonic” multipleksi, kas sagatavo signālu pārraidi skatītājiem, izmaksājušas divus miljonus eiro (1,4 miljonus latu).

“Baltcom TV” īpašnieki ir “RPAX One S.A.”, “Mackonar Impex Limited” un VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”. “Izzi” pastarpināti pieder Luksemburgas uzņēmumam “Contaq Latvian Cable Holding S.a.r.l.”.

Pēc “Firmas.lv” datiem, SIA “Izzi” apgrozījums 2011.gadā bija 6 632 299 lati, bet zaudējumi – 549 789 lati, savukārt 2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 6 904 353 lati un zaudējumi – 303 385 lati. “Izzi” Latvijas tirgū strādā 18 gadus un nodrošina kabeļtelevīzijas, interneta, kā arī fiksēto sakaru pakalpojumus.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+