Mobilā versija
+5.9°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
15. oktobris, 2012
Drukāt

Kā atvairīt vīrusus?

p_familie_12

Skolas un bērnudārzi ir īpaši labvēlīga vide vīrusu izplatībai. Ja saslimst viens, sākas ķēdes reakcija, un vīruss tiek arī ģimenes locekļiem. Kā izvairīties?

 

Bērnam piedzimstot, viņš no mātes iemanto pasīvo imunitāti, bet ar vakcīnām iegūst aktīvo imunitāti. Dzīves laikā organisms attīsta iegūto imunitāti, kas veidojas, piemēram, pārslimojot kādu slimību. Tā atkarīga arī no fizisko aktivitāšu daudzumu, ikdienas ēdienkartes un higiēnas paradumiem.

Uzturvielām ir ļoti nozīmīga loma organisma aizsargspēju veicināšanā, tādēļ ir ļoti būtiski ikdienā lietot vitamīniem bagātu pārtiku un vismaz trīs reizes dienā ēst augļus un dārzeņus. “BENU aptiekas” farmaceits Aleksejs Protass iesaka ēdienkartē katru dienu iekļaut arī pilngraudu produktus, zivis un arī gaļu. Tā iespējams uzņemt organismam nepieciešamās minerālvielas un vitamīnus. Starp tiem imunitātei visbūtiskākie ir C, A, D un E vitamīns, dzelzs, cinks, selēns, Omega-3 un Omega-6 taukskābes.

Latvijas produktos C vitamīns vislielākajā koncentrācijā ir upenēs, taču piemērotas arī mellenes un dzērvenes. No svešzemju augļiem vērtīgi ir kivi un visi citrusaugļi. E vitamīns koncentrējas riekstos un graudaugos, savukārt A vitamīna un antioksidantu avots ir visi tumši zaļie salāti un košas krāsas dārzeņi: burkāni, paprika un brokoļi.

Ikdienā jādzer arī pietiekami daudz šķidruma (ūdens, augu tējas, dabīgās sulas), jo arī dehidratācija var ļoti negatīvi ietekmēt imūnsistēmu un gļotu membrānas aizsargspēju.

Ja imunitātes stiprināšanai papildus uzturam nepieciešami vitamīni kapsulās, tabletēs vai pilienos, A. Protass iesaka izvēlēties kompleksos jeb multivitamīnus. Lielisks profilakses līdzeklis vīrusu laikā ir arī Aflubin un Immunal pilieni, kā arī Oscillococcinum. Bērniem piemērotākie vitamīni ir Brīnumbērns ar ehinaceju un brūklenēm, imūnaktīvais komplekss Marsieši, kur ir prebiotiķis inulīns, kas palīdz veidot labvēlīgu vidi probiotisko baktēriju augšanai. Ieteicams arī citi līdzīgi preparāti, jo to lietošana ir pierādīta kā efektīva metode imūnsistēmas uzlabošanai. Probiotiķi īpaši bērnus labi pasargā no biežas saslimšanas ar gripu, augšējo elpceļu un gremošanas infekcijām.

Lai organisms būtu spēcīgs, nepieciešamas fiziskās aktivitātes un higiēnas normu ievērošana – vismaz roku mazgāšana pirms katras ēdienreizes, pēc tualetes apmeklējuma un atgriežoties mājās no sabiedriskām vietām. Tā kā miegā organisms visintensīvāk atgūst spēkus, arī naktsmieram jāatvēl pietiekami daudz laika.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+