Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Piektdiena, 2. decembris, 2016
26. jūnijs, 2014
Drukāt

NEDĒĻAS FILMA: Mīlas afēra

ReklāmfotoReklāmfoto

Pirmo reizi uz ekrāniem satikušies aktieri Emma Tompsone un Pīrss Brosnans – komēdijā par pensijas vecuma pāri, kuriem nākas ķerties pie aktīvām laupīšanas metodēm, lai atgūtu izkrāptos vecumdienām paredzētos ieguldījumus.

Abiem aktieriem vēlme strādāt kopā bijusi jau sen, bet tikai tagad izdevies to piepildīt. Kā pēc filmas noskatīšanās rakstīja kāds komentētājs – labāk būtu pagaidījuši vēl ilgāk. Neskatoties uz katra atsevišķā aktiera talantu un filmas darbības pievilcīgo vidi (Parīzi un franču Rivjēru), “Mīlas afēra” netiek ārpus tradicionālā rāmjiem un vairāk atspēlē jau redzētas attiecību un notikumu shēmas, ne piešķir tām jaunu skanējumu.

Tompsones spēlētā Keita un Brosnana Ričards “Mīlas afērā” tā arī paliktu šķirteņu statusā, kuri satiekas vien radu un kopīgu draugu pasākumos, ja vien kāds gados jauns apsviedīgs franču biznesmenis nepārpirktu un tīši līdz bankrotam nenovestu uzņēmumu, kura akcijās bija ieguldīti gan abu galveno varoņu, gan Ričarda kolēģu ietaupījumi. Lai atgūtu to, kas visiem pienākas, Keita un Ričards, piepalīdzot viņu dēlam – izrādās, prasmīgam hakerim –, dodas no Anglijas uz Parīzi, lai atprasītu to, kas viņiem pienākas. Kad godīgās metodes tiek ignorētas, Keitas prātā rodas lielisks plāns: nozagt desmit miljonus vērto dimantu, ko biznesmenis tikko iegādājies izsolē, jo tas kompensētu pazudušo naudu. Zādzībai jānotiek viņa kāzās franču Rivjērā, uz kurieni tiek ataicināti palīgi – Keitas un Ričarda draugu pāris, arī ap tiem pašiem gadiem, saprotoši un uz piedzīvojumu noskaņoti (lomās Sīlija Imrī un Timotijs Spols). Un tur tad arī notiek liela daļa filmas darbības, ieskaitot nelegāla ieroča iegādi, niršanu, lai sasniegtu labi apsargāto biznesmeņa villu, pārģērbšanos parūkās un dzīvības apdraudējumu.

Tas viss izklausās aizraujoši, bet tomēr notikumu gaitai pietrūkst dinamikas, atšķirīga traktējuma, organikas. Keitas un Ričarda tēlos jūtams tāds kā pagurums, un aktieri, lai arī cenšas pēc iespējas atbilstoši nospēlēt savus varoņus, ar tiem īsti nesaslēdzas. Brosnans, šķiet, nejūtas savā apmluā, kad viņam jānotēlo sāpoša mugura un jārunā par prostatas problēmām. Daudz atbilstošāka viņam bija elegantā, vairs ne jaunā, brīvā vīrieša labākajos gados loma romantiskajā komēdijā “Mīlestība ir viss, kas jums vajadzīgs” (All You Need is Love, 2012), pat nesen iznākušais “Ilgais kritiens” (A Long Way Down, 2014) ar no dzīves noguruša pašnāvnieka lomu bija vairāk piemērots. Brosnanam nepiemīt tā pašironija, kas vajadzīga Ričarda lomai “Mīlas afērā”, lai padarītu skatītāju pret to atsaucīgu. Tompsonei ar to veicas daudz labāk, bet ar vienu šādā filmā nepietiek.

Šī ir jau otrā filma, kurā Emma Tompsone sastrādājusies ar režisoru Džoealu Hopkinsu, pirmā bija romantiskā drāma “Hārvija pēdējā iespēja” (Last Chance Harvey, 2008), kurā Dastina Hofmana spēlētais Hārvijs necerēti savā vecumā atkal piedzīvo romantiskas jūtas. Līdzīgas tematikas filmas pēdējos gados nav bijis retums, starp tām “Viss ir sarežģīti” (It’s Complicated, 2009) ar Merilu Strīpu un Aleku Boldvinu, “Vislabākā eksotiskā viesnīca “Kliņģerīte”” (Best Marigold Hotel, 2011) ar krāšņu britu aktieru ansambli, jo laiks ir nepielūdzams un jauniešu lomas tagad pienākas jaunajiem aktieriem.

Skaidrs, ka Keita un Ričards “Mīlas afērā” nekad nebūs Frānsisa un Džons (Greisa Kellja un Kerijs Grānts) no elegantās franču Rivjērā notiekošās Alfrēda Hičkoka spriedzes un romantikas piesātinātās filmas “Noķert zagli” (To Catch a Thief, 1955), jo “Mīlas afērā” visas kārtis ir uz galda un skaidrs, kas un kāds kurš ir.

UZZIŅA:


“Mīlas afēra”/”The Love Punch”


Lielbritānija/ Francija, 2013

Režisors Džoels Hopkinss

Lomās: Emma Tompsone, Pīrs Brosnans, Timotijs Spols, Tapense Midltona, Sīlija Imrī

Kinoteātros “Citadele”, “Multikino”, “Cinamon” no 27.06.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+