Foto – LETA

Kučinskis ar abām rokām par “Rail Baltica” projektu 0

Kučinskis intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” stāstīja, ka piektdien, 26.februārī tiksies ar pārējo Baltijas valstu premjeriem un pārrunās valstīm aktuālos jautājumus, tostarp “Rail Baltica”.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

“Galvenie jautājumi ir par gāzes un elektrības vienoto tirgu, “Rail Baltica” un par mūsu ārējām robežām. Par robežām tika runāts jau Briselē un mēs jau bijām spiesti formulēt kopīgu pozīciju,” sacīja premjers.

Viņš uzsvēra, ka “Rail Baltica” jautājumā ir ļoti svarīga vienota Baltijas valstu pozīcija. “Šobrīd cirkulē ļoti daudz baumu par to, cik grib viena vai otra valsts, kāda ir vienas vai otras valsts pozīcija. Mums ļoti svarīgi ir, lai šis jaunais dzelzceļa tīkls būtu, kā arī, lai tas reāli iet cauri visām Baltijas valstīm, nevis kaut kur apstājas. Tā būs mana pirmā tikšanās, lai šo jautājumu apspriestu. Mums visiem tas ir racionāli jāizmanto un jāgūst maksimālie labumi. Es ar abām rokām esmu par to. Neņemot vērā to, ka mums joprojām svarīgas ir Krievijas kravas, savienojums ar Eiropu varētu būt ļoti interesants,” teica Kučinskis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņaprāt, par Baltijas premjeru sanāksmes darba kārtības jautājumiem domstarpībām nevajadzētu būt.

Vienlaikus satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) šonedēļ intervijā laikrakstam “Neatkarīgā Rīta Avīze” norādījis, ja “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas projektam nebūtu tik vērienīga Eiropas finansējuma un tas būtu jādotē, tad vajadzētu domāt par tā realizācijas lietderību.

“Rail Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai.

Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas “Aecom” 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvijā provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs – 3,68 miljardus eiro. Katras valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma lieluma – “Rail Baltica II” projekts var pretendēt uz līdz 85% ES līdzfinansējumu.

Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” uzdevums ir “Rail Baltica II” dzelzceļa projektēšana, būvniecība un mārketings.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.