Kurš ir pats lētākais jaunais automobilis? 0

Kurš ir lētākais jaunais vieglais automobilis Latvijas tirgū? Cik tas maksā? Esmu dzirdējis, ka vislētākais esot kāds Indijā ražotais, bet pie mums to netirgo – laikam neatbilstot Eiropas prasībām.
 Edgars Aizputē

Reklāma
Reklāma

 

Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Lasīt citas ziņas

Indijas autoražotājs “Tata” savu mazauto Nano vietējā tirgū sāka pārdot 2009. gadā, cena bija nedaudz virs 2000 dolāriem. Solīja, ka šo mikroklases automobilīti uzlabotā versijā sākšot pārdot arī Eiropā. Prognozētā cena – 5000 eiro – gan krietni pārsniedza indiešiem pieejamā auto cenu, tomēr jo­projām nodrošināja lētākā automobiļa statusu. Diemžēl līdz šai dienai Tata Nano Eiropā vēl netirgo. Iespējams, ka sagatavot to atbilstoši ES normām indiešiem šķiet pārāk grūti un neizdevīgi. Nesen Tata Nano veikta neliela modernizācija: tā 624 kubikcentimetru divcilindru motoriņš attīsta 38 zirgspēkus un ļauj četrvietīgajam pilsētas mazauto ieskrieties līdz 105 km stundā. Automobiļa cena pašlaik ir 2730 dolāru, un tas jo­projām pieejams vienīgi Indijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Superlētu automobiļu ražošanā savus spēkus iemēģinājuši arī ķīnieši, taču viņiem nācies saskarties ar līdzīgām problēmām. Lai automobili novestu līdz kaut cik pieklājīgam līmenim, tā cenas un kvalitātes attiecība vairs neizskatās tik vilinoša.

Ar līdzīgiem saukļiem par paša lētākā automobiļa radīšanu 1998. gadā nāca klajā “Renault”, kas šim mērķim no rumāņiem iegādājās panīkušo firmu “Dacia”. Rezultātā tapa Dacia Logan. Automobiļa cena gan uzkāpa virs sākotnēji deklarētajiem 5000 eiro, tomēr spēja saglabāt plašam pircēju lokam pieņemamu līmeni. Dacia Logan izrādījās visnotaļ veiksmīgs projekts, par ko liecina gan iespaidīgie pārdošanas apjomi visā pasaulē un daudzās rūpnīcas visās zemeslodes malās, gan vienkārša, uzticama un ietilpīga sedana slava, ko šim automobilim izdevies iemantot. Tagad uz Logan bāzes top gan piecdurvju hečbeks Sandero, gan paaugstinātas ietilpības universāls, furgons, pikaps un pat apvidus auto Duster. Turklāt tuvākajā laikā parādīsies arī uz Logan platformas veidotais minivens Lodgy un furgons Dokker.

Pie mums Dacia Logan 1,2 l (75 ZS) nopērkams par 5524 latiem, bet Dacia Sandero sākuma cena ir 5352 lati. Apvidus automobiļu klasē izdevīgs piedāvājums ir Dacia Duster. Priekšpiedziņas versijai ar 1,6 litru 105 zirgspēku benzīna motoru sākuma cena ir 7588 lati, bet pilnpiedziņas – sākot ar 9350 latiem.

Lētus automobiļus ražo arī Krievijā, kur joprojām tirgo dažus klasisko modeļu žiguļus. Eiropā, tātad arī pie mums, gan pieejami vien salīdzinoši mūsdienīgākie “AvtoVAZ” ražojumi. Pašlaik pats lētākais ir apvidnieks Lada Niva 4×4 ar 1,7 litru 80 zirgspēku benzīna motoru, kura konstrukcijai jau ir vairāk nekā 30 gadu. Šā automobiļa cena Latvijā ir 5750 latu. Pie lētākajiem jaunajiem vieglajiem automobiļiem pieskaitāms arī Lada Kalina hečbeks un universāls (1,4 l; 87 ZS), kā arī Lada Priora hečbeks, sedans un universāls (1,6 l; 98 ZS), ko pie mums var nopirkt par 6000 latiem.

Latvijas tirgū pārstāvēts arī mazauto Chevrolet Spark (1,0 l; 68 ZS), kura cena ir 5545 lati. Vēl var minēt Toyota Aygo 1,0 l; 68 ZS (6009 lati), tā dvīņubrāli Peugeot 107 1,0 l; 68 ZS (6248 lati), Volkswagen up! 1,0 l; 60 ZS (6070 lati), Ford Ka 1,2 l; 69 ZS (6150 lati), Renault Twingo 1,2 l; 75 ZS (6432 lati), KIA Picanto 1,0 l, 69 ZS (6670 lati) – tie visi ir mikro jeb A klases automobiļi. Lētākie mazās jeb B klases auto ir Dacia Sandero, Dacia Logan un Lada Kalina, savukārt pieejamākais kompaktās jeb C klases automobilis ir Lada Priora.

Jāpiebilst, ka tirgotāji nereti mēdz rīkot dažādas atlaižu akcijas, tādēļ iespējams, ka kāds modelis kļūst vēl lētāks. Pēc pašlaik noteiktajām cenām, lētākā automobiļa tituls Latvijā pienākas piecdurvju hečbekam Dacia Sandero.

Reklāma
Reklāma

Tiesa gan, Latvijā mikroklases automobiļi nekad nav bijuši pieprasīti, un arī mazā klase nebauda autobraucēju mīlestību. Pie mums cieņā ir lielāki braucamie. Vidusmēra praktiskais latvietis spriež tā: par tiem sešiem tūkstošiem latu, ko prasa par jaunu mazauto, taču var nopirkt labu labo Volkswagen Passat, Audi A6 vai citu tikpat lielu mašīnu! Tas nekas, ka lietotu…

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.