Mobilā versija
+0.5°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
13. augusts, 2013
Drukāt

Kuru saldējumu izvēlēties?


Foto-LETAFoto-LETA

Saldējumā vajadzētu būt cilvēka organismam viegli asimilējamām olbaltumvielām, kalcijam un vitamīniem. Tādēļ tikai tāds, kas pagatavots no svaiga un kvalitatīva piena vai krējuma, nav vien našķis, bet arī pilnvērtīga uztura sastāvdaļa.

 

Īstu saldējumu no rūpīga atdarinājuma palīdz atšķirt uztura speciāliste Lizete Māldere. Viņa aicina pievērst uzmanību produkta cenai – to parasti pamana kā nākamo aiz skaistā iesaiņojuma. Vasaras gardums, kas ražots no piena un krējuma, parasti ir nedaudz dārgāks par to, kurā ražotāji produkta cenas samazināšanai izmanto mākslīgās izejvielas, jo īpaši augu taukus, kas turklāt samazina izstrādājuma kvalitāti.

Labu saldējumu gatavo uz piena, krējuma vai jogurta bāzes, kas piešķir tam raksturīgo maigo un krēmīgo garšu. Neveselīgajos atdarinājumos plaši izmantotie augu tauki visbiežāk sastopami kā daļēji hidrogenizētas taukskābes, proti, tie ir mākslīgi pārvērsti par cietiem produktiem. Hidrogenizācijas laikā veidojas transtaukskābes, kas, uzkrājoties šūnās, palēnina vielmaiņu un negatīvi ietekmē visu organismu, īpaši sirds un asinsvadu sistēmu.

Kad traucēta šūnu darbība un daudzu enzīmu funkcijas, savukārt aizkavējas neaizvietojamo taukskābju Omega-3 un Omega-6 pārstrāde.

Par laimi, Eiropas Savienībā pārtikas produktu ražotājiem uz iesaiņojuma ir jāuzrāda izmantotās pārtikas piedevas: aromatizētāji, emulgatori, konservanti, krāsvielas u.c. Protams, izmantot drīkst tikai par veselīgām atzītās, turklāt daudzas izgatavotas no dabīgām izejvielām, taču kvalitatīva un dabīga produkta sastāvā nevajadzētu būt ne konservantiem, ne krāsvielām. Tiesa, patērētāju izvēle mudina ražotājus arvien biežāk meklēt citus risinājumus, piemēram, kā krāsvielu izmantot biešu sulu vai kā stabilizētāju – kartupeļu cieti.

Ikdienā saldējumu nav prātīgi ēst lielos daudzumos pat tad, ja tas izgatavots no dabīgām izejvielām, un priekšroka dodama našķim ar samazinātu tauku un cukura daudzumu. Dažkārt ir iespēja izvēlēties pat ar veselām ogām vai augļu gabaliņiem.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+