Nīderlandes studentu grupas konceptauto. Cd tikai 0,08.
Nīderlandes studentu grupas konceptauto. Cd tikai 0,08.
Publicitātes foto

Laba aerodinamika ne tikai lielajiem 0

Ir tāds reti lietots un auto plaša patēriņa tehnisko datu tabulās ne vienmēr atrodams rādītājs Cd. Aerodinamiskās pretestības koeficients.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 201
Lasīt citas ziņas

Tieši šis ir lielākais degvielas rīma un atmosfēras piesārņotājs ātrā kustībā, kur liela auto papildu svaram nav vairs būtiskas nozīmes, jo, reiz izkustināts, tas turpina kustību bez papildu spēka (Ņutona likums!). Un tradicionāli Cd bija labākais gariem, slaidiem auto. Slikts īsiem, ietilpībā praktiskiem “kubiciņiem”. Tas bija arguments par labu lielajiem. Tiešām bija. Ieskatieties pievienotajā tabulā. Pagājušā, pat daži šī gadsimta mazie ar pretvēju un aiz sevis savērpto virpuli cīnījās gauži izmisīgi un ātrākā braucienā rija kā traki. Gadu tūkstošu mijā, piemēram, gadījās (kur atļauts) vienā dienā izmēģināt gandrīz piecus metrus garu “Opel Omega” un par metru īsāku “Nissan Micra”. 100 km distanci ar 90 km/h pirmā veica ar 6,5 litriem, otrā – ar nepilniem pieciem. Ar gandrīz nemainīgu ātrumu 160 – rezultāts bija 11 pret 8. Jā, jā – mazulis aprija vairāk! Un tas savulaik bija vēl viens arguments par labu lielajiem. Ne sevišķi godīgs, sevišķi Latvijā, kur ātrāk par 90 km/h nedrīkst braukt gandrīz nekur. Bet bija. Un autobūvētāji to ņēmuši vērā. Ja skatāmies pēdējo gadu datus, kādreiz fantastisko lielā “Audi 100” aerodinamikas līmeni ir pārspējuši “Fiat Tipo”, “Toyota Yaris”, par kompaktklasi pat nerunājot. Tātad vēlreiz – nevajag mums tos garos, ja vien netaisāmies gāzt pa Vācijas bāņiem ar 200 km/h.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.