Mobilā versija
-0.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
24. marts, 2015
Drukāt

Latvijā lielākais uz autoceļiem bojā gājušo skaits ES (6)

Foto-ShutterstockFoto-Shutterstock

Latvijā pērn ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā 105 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, kas ir lielākais rādītājs starp Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, liecina Eiropas Komisijas (EK) dati.

Aizvadītajā gadā visā ES ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 25 700 cilvēki jeb aptuveni 70 cilvēki dienā, kas neatbilst bloka nospraustajiem mērķiem avāriju upuru skaita samazināšanā.

“2014.gads bija ļoti slikts attiecībā uz satiksmes drošības uzlabošanu uz Eiropas autoceļiem,” norādīja ES transporta komisāre Violeta Bulca, iepazīstinot ar 2014.gada avāriju upuru datiem.

Salīdzinājumā ar 2013.gadu avārijās bojā gājušo skaits samazinājies tikai par vienu procentu.

ES plāns paredz līdz 2020.gadam uz pusi samazināt 2010.gada avāriju upuru skaitu – 31 400 cilvēki.

Lai sasniegtu 2020.gada mērķi, katru gadu satiksmes negadījumu upuru skaits jāsamazina par 8%, ko izdevās panākt 2012. un 2013.gadā.
Satiksmes negadījumu upuru skaits starp ES valstīm ir ļoti atšķirīgs, vidēji ES valstīs uz autoceļiem pērn dzīvību zaudējis 51 cilvēks uz miljonu iedzīvotāju.

Vismazāk satiksmes negadījumu upuru pērn bijis Maltā – 26 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, bet visvairāk Latvijā – 105 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, kas vairāk nekā divas reizes pārsniedz ES vidējo rādītāju.

Lietuvā avārijās 2014.gadā bojā gājuši 90 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, kas ir trešais lielākais rādītājs, bet Igaunijā – 59 cilvēki uz miljonu iedzīvotāju, kas ir tuvu vidējam rādītājam.

39% no avārijās Latvijā bojā gājušajiem ir gājēji, kas ir otrais lielākais īpatsvars starp ES valstīm.

7% no satiksmes negadījumu upuriem Latvijā pērn bijuši velosipēdisti, kas ir zem vidējā rādītāja, bet motociklisti – 6%, kas ir ceturtais mazākais rādītājs starp ES valstīm.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Latvijā ir vissliktākie ceļi, bet atbildīgajiem ministriem algas, kā Europā. Pabraucot, pa Igauniju, ceļu segums ideāls, salīdzinājumā ar Latviju, un ceļu apzīmējumi, redzami jebkurā laikā….
    Pie mums, ja saremontē, kādu ceļa posmu, tā krūmos piedevām nāk klāt policists, uz slikta un bīstama ceļa ātrumus pārsniedz tikai nenormālie, peļņas nekādas, lai tak sitās.
    Latvijas priritāte, sodīt, sodīt un vēlreiz sodīt!!!, kas par naudu!!!, tikai cik procentu paliek kukuļos???

  2. Policists neapstāsies ar savu superauto pie gājēja-bojāgājēja! Policistam jārūpējas par valsts budžetu, kas paredz sodīt vadītājus turpat par 8 miljoniem! Tāpēc ir superauto un superpolicisti!
    Iesaku – likvidējam valstī šo hegemoniju!
    Netērējam nodokļa naudu superauto iegādei, superradariem, kas joprojām uzstādīti un strādā apšaubāmi, ja pēc programmatūras – tad krāpnieciski!
    Pērkam policistiem drēbes un apavus, lai viņi nolaižas līdz tautas līmenim, līdz gājējam!
    39% pārvēršot līķos, iznāk 41 beigts bojāgājējs!
    Ja policisti uz tūkstots velosipēdiem brauktu pa Latvijas ceļu nomalēm, šie mirušie, pieplusojot vēl klāt 7 beigtus velosipēdistus, neatrastos kapu kalniņos!
    Valsts budžeta plāns tad gan sagrūtu! Tad sajustu, ka eiro ieviešana situāciju tikai pasliktināja valsts nabadzīgāko iedzīvotāju vidū!
    Un policija nesaņemtu papildus naudas…drošības uzlabošanai!
    Un politiķi liktu mainīt nosaukumu lielākai drošības institūcijai valstī…
    Un tas nekādi nedrīkstētu notikt!

  3. Ja brauc bezsmadzenu radiijumi, tad nekaads celsh nepaliidzees..

  4. impotences reduktors Atbildēt

    Vajag mazāk dzert. Pusaudžiem nevajag kāpt mašīnā kuru vada piedzēries biedrs.

  5. Randy, BR-Deutschland & Latvia, EU Atbildēt

    Nekaads briinums – Latvijaa brauc kaa urlas.

Medību laikā sievietei iešauj kājā Sestdien Kurzemē medību laikā kāda sieviete guvusi šautu brūci kājā.
Draugiem Facebook Twitter Google+