Mobilā versija
+2.2°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
17. novembris, 2015
Drukāt

Latvijas iedzīvotāji par latviskākajiem produktiem uzskata rudzu maizi, ķimeņu sieru un šprotes (1)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Teju 70% cilvēku divu gadu laikā ir mainījuši iepirkšanās paradumus, arvien biežāk iegādājoties Latvijā ražotus pārtikas produktus, “Rimi Latvia” veiktajā interneta aptaujā atzinuši respondenti. Galvenie iemesli, kas veicina pircēju interesi par vietējiem produktiem, ir vēlme atbalstīt vietējos ražotājus (37%) un uzticēšanās produktu kvalitātei (31%). Savukārt ceturtā daļa aptaujāto atzīst, ka izvēlas Latvijā ražotus produktus to izcilās garšas dēļ.

Par Latvijai visraksturīgākajiem produktiem iedzīvotāji uzskata rudzu maizi, ķimeņu sieru un šprotes, tāpat Latvijai raksturīgāko produktu un ēdienu vidū minēts speķis, biezpiens, kā arī kartupeļi. Toties maizes zupa, plātsmaize un lauku biskvīta torte, pēc aptaujāto domām, ir Latvijai raksturīgākie saldie ēdieni.

Aptaujas dati apliecina, ka cilvēki gatavojas svētkiem, un 73% aptaujāto norāda, ka plāno atzīmēt 18.novembri, aicinot draugus un tuviniekus pie sevis uz svētku maltīti, dodoties ciemos pie citiem vai arī baudot svētku atmosfēru restorānā. Svinot Latvijas svētkus, galdā viņi visbiežāk izvēlas celt cepeti, kotletes, sautētus kāpostus, pīrāgus un rasolu, desertā pagatavojot plātsmaizi vai rupjmaizes kārtojumu. Puse jeb 54% Latvijas iedzīvotāju svētku maltītei plāno tērēt 1-30 eiro, bet 27% – 31-60 eiro lielu summu. Savukārt 27% aptaujāto teic, ka šogad svinīgas svētku vakariņas nerīkos un arī neapmeklēs svētku svinības.

“Novembris mūsu valstī ir svētku laiks, kad īpašās, patriotiskās sajūtas savās mājās iedzīvinām gan ar dažādiem ēdieniem un dzērieniem, gan Latviju raksturojošiem dekoriem un, protams, ģimenes kopā būšanu. Pēc pārdošanas apjomiem varam spriest, ka Latvijas iedzīvotāji jau gatavojas svētkiem un cenšas svētku sajūtu ienest savās mājās, iegādājoties ziedus, piemēram, pagājušajā nedēļā ziedu pārdošanas apjoms pieauga par apmēram 20%. Tāpat iedzīvotāji vairāk pievērš uzmanību vietējo ražotāju produkcijai, piemēram, svētku galdam izvēloties Latvijā ražotus dzirkstošos dzērienus,” stāsta Inga Bite, Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja.

Veikalu tīkla novērojumi liecina, ka nedēļā pirms valsts svētkiem – no 9. līdz 15.novembrim – palielinājās pieprasījums ne tikai pēc pārtikas produktiem, bet arī pēc svētku dekoriem.

Tuvojoties gada patriotiskākajiem svētkiem, Latvijas svētku ieskaņās Rimi Latvia veica Latvijas iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu viņu iepirkšanās, svētku svinēšanas paradumus, kā arī, viņuprāt, produktus, bez kuriem nav iedomājama Latvijas garša. Aptauja par Latvijai raksturīgākajiem produktiem un ēdieniem tika veikta novembra pirmajā pusē, un tajā piedalījās 926 respondenti.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. no rakstītā izriet, ka 31% procents uzticās Latvijā ražotai produkcijai. Ļoti zems rādītājs. Un Latvijas produkcijas kvalitātes līmenis ir reāli pasliktinājies – daudzreiz pateicoties jauniem ārzemju īpašniekiem (Laima, izcils piemērs)

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kā valsts atbalstīs ģimenes 2017. gadā?Infografiks: 2017.gada valsts budžetā jauniekļautie demogrāfijas pasākumi INFOGRAFIKA ARĪ PIEVIENOTĀ FAILĀ
Draugiem Facebook Twitter Google+