Ekonomika
Tehnoloģijas

Latvijas jaunuzņēmumu iegādājas ASV tirgus līderis ziedojumu piesaistē universitātēm0


Raimonds Kulbergs, “Funderful” dibinātājs
Raimonds Kulbergs, “Funderful” dibinātājs
Foto: DFF Picture-Agency

Jaunuzņēmumu “Funderful”, kas piegādā universitāšu pilsētiņām mākslīgajā intelektā balstītus komunikācijas rīkus, iegādājies ASV tirgus līderis ziedojumu piesaistē universitātēm un nevalstiskajām organizācijām – “Ruffalo Noel Levitz”.

Četru gadu laikā universitātēm caur “Funderful” ir saziedoti vairāk nekā 4 miljoni ASV dolāru. To skaitā ir sadarbība ar prestižajām Oksfordas koledžām, Kembridžas koledžu, Bērklijas un Džordžtaunas Universitātēm, Londonas Biznesa skolu un ASV militāro Vestpointas akadēmiju.

Mākslīgais intelekts maina ASV universitāšu komunikācijas kultūru

“Funderful” dibinātājs un vadītājs Raimonds Kulbergs norāda, ka radīt mākslīgā intelekta risinājumu universitātēm un līdz ar to mainīt ASV tirgu gan viņam, gan komandai ir bijis viens no lieliskākajiem piedzīvojumiem.

“Tā ir ļoti laba sajūta, apzināties, ka mūsu risinājums ir palīdzējis piesaistīt universitātēm miljoniem dolāru lielus ziedojumus. Apvienojoties ar “Ruffalo Noel Levitz”, “Funderful” palīdzēs attīstīt ASV universitātes un piesaistīt jaunus studentus.”

“Ruffalo Noel Levitz” (RNL) produktu stratēģijas vecākais viceprezidents Džošs Robertsons atzīmē, ka “Funderful” pievienošanās plašajam RNL viskanālu (omnichannel) pakalpojumu portfelim būs milzu ieguvums tām universitātēm un koledžām, kuras RNL apkalpo ASV.

Tas modernizēs komunikāciju starp universitātes personālu un gan topošajiem, gan esošajiem studentiem, kā arī absolventiem un ziedotājiem.

“Mūsu čatbotu, ko esam nosaukušu AL par godu RNL dibinātājam Al Ruffalo, ļaus institūcijām komunicēt ar saviem klientiem divdesmit četras stundas diennaktī, kas nav iespējams strādājot tikai apkalpošanas speciālistiem.”

Kā viss sākās?

Iesākumā “Funderful” bija tikai hobijs, Raimonds Kulbergs gribēja savai augstskolai piesaistīt finansējumu, lai stiprinātu to kopienu, kas deva pamatus viņa karjerai.

Mērķis bija trīskāršot ziedojumu apjomu. Kad tas izdevās, Kulbergs saskatīja izdevību pārvēst to biznesā, tā tapa “Funderful”.

ASV absolventu ziedojumi universitātēm veido ap 11 miljardiem ASV dolāru, bet Eiropā ziedojumu apmērs ir apmēram 1 miljards ASV dolāru . Ņemot to vērā, Kulbergs izlēma mērķet uz ASV tirgu.

Pagrieziena punkts uzņēmuma attīstībā bija “Funderful” komandas uzvara 2017.gadā “Digital Freedom Festival” jaunuzņēmumu prezentāciju konkursā, kur tika iegūta iespēja stažēties prestižajā “500 Startups” akceleratorā Silīcija ielejā.

“Gads Silīcija ielejā, kur devos kopā ar ģimeni, deva jaunu pieredzi, mentoringu no pasaules līmeņa akceleratora, citiem startapiem Silīcija ielejā un investoriem, kā arī svarīgus kontaktus un investīcijas,” saka Raimonds Kulbergs.

“Funderful” platformas attīstībā tika investēti vairāk nekā 1 miljons ASV dolāru. Investoru lokā ir gan “500 Startups” Silīcija ielejas fonds, gan riska kapitāla fonds “AIFP Imprimatur Capital Fund Management” un akcelerators “StartupHighway”, gan citi investori no Sanfrancisko, Ķīnas, Igaunijas, Latvijas un Lietuvas.

Kas notiks tālāk?

Kamēr noslēgsies integrācijas process, “Funderful” dibinātājs Raimonds Kulbergs paliks uzņēmumā kā padomdevējs. RNL uzskata par lielu priekšrocību paturēt esošo komandu un plāno attīstīt produktu strādājot no Rīgas.

2014.gadā dibinātais Latvijas startups “Funderful” ievieš mākslīgajā intelektā balstītus komunikācijas risinājumus universitātēs un koledžās, lai palielinātu komunikācijas apjomu starp universitāšu personālu un studentiem, un ziedotājiem.

Tas palīdz palielināt studējošo skaitu un ziedojumu apmērus. Startapā strādā pieci darbinieki un ar platformas palīdzību ASV universitātēm ir noziedoti vairāk nekā četri miljoni ASV dolāru.

Risinājuma pamatā ir mākslīgais intelekts un dabiskās valodas apstrādes tehnoloģijas. Virtuālie asistenti tiek apmācīti un integrēti dažādās ziņojumapmaiņas programmās, piemēram, “Facebook Messenger”, īsziņu lietotnēs, tiešsaistes tērzētavās.

“Ruffalo Noel Levitz” (RNL) ir ASV tirgus līderis studējošo piesaistē universitātēm un ziedojumu kampaņu izstrādē. Uzņēmums izmanto analītiskos datus un personalizētus iesaistes mehānismus digitālajā vidē, lai nodošinātu savus pakalpojumus vairāk nekā 1900 koledžām, universitātēm un bezpeļņas organizācijām.

Saistītie raksti

Uzņēmums ir orientēts uz visu uzņemšanas un ziedojumu piesaistes dzīves ciklu – sākot ar to, ka studenti izvēlas sev piemērotāko augstākās izglītības iestādi un spēj absolvēt programmas ietvaros, beidzot ar to, ka studenti atrod darbu izvēlētajā sfērā un iesaistās, lai atbalstītu nākamo paaudzi.

Turklāt RNL konferences, pētījumi un blogi palīdz klientiem sekot līdzi trendiem. RNL lielākais akcionārs ir Summit Partners, globāla izaugsmes kapitāla firma, kas ir akumulējusi vairāk nekā 21 miljardu ASV dolāru lielu kapitālu.

LA.lv