Mobilā versija
Brīdinājums +1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
10. novembris, 2016
Drukāt

Lielās cerības: “Dzintars” ķīniešiem sūtīs īpašu antismoga kosmētiku (3)

Kosmētikas ražotāja "Dzintars" produkcija.Kosmētikas ražotāja "Dzintars" produkcija.

Foto - LETA

Finanšu grūtībās esošais parfimērijas un kosmētikas ražotājs “Dzintars”, kas patlaban turpina izstrādāt tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) pasākumu plānu, vienlaikus attīsta produkcijas eksportu uz Ķīnu, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs.

Lūgts komentēt Ķīnas tirgus apgūšanu, Gerčikovs atgādināja, ka septembrī uz Ķīnu nosūtīta krava ar ādas kopšanas līdzekļiem, bet 2017.gada pirmajā ceturksnī plānots nosūtīt arī “Dzintara” ražotu kosmētikas līdzekli, kas paredzēts specifiski Ķīnas klimatā dzīvojošiem cilvēkiem. “Tā būs antismoga kosmētikas līnija,” viņš atklāja.

Nesen mediji plaši rakstīja par “Dzintara” finanšu grūtībām. Publiskajā telpā izskanēja aicinājumiem glābt uzņēmumu un pirkt vietējo produkciju. Šodien uzņēmums atvēra savas ražotnes durvis.

Uzņēmuma pārstāvji skaidroja, ka divas krīzes, no kurām viena bija 2008.gadā, bet otra 2014.gadā, veicinājušas “Dzintara” tradicionālo tirgu samazināšanos, pārdošanas apmēru kritumu un apgrozāmo līdzekļu trūkumu. Tādējādi uzņēmumam uzkrājušies parādi.

“Dzintars” pagājušajā gadā strādāja ar 5,911 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās par 76% – līdz 2,633 miljoniem eiro. “Dzintara” sortimentā ir vairāk nekā 1000 veidu kosmētikas, parfimērijas produktu, kā arī dekoratīvās kosmētikas izstrādājumu. Kompānija ir reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,817 miljoni eiro.

Ieguldīto investīciju apjomu “Dzintara” valdes priekšsēdētājs neatklāja, bet pastāstīja, ka uz antismoga produktu līnijas izplatīšanu Ķīnā uzņēmums liek lielas cerības. “Esam šo produktu Ķīnā jau pārbaudījuši. Paredzam tam labus panākumus, jo pagaidām viss liecina, ka tas varētu būt ļoti pieprasīts Ķīnas iedzīvotāju vidū. Tā kā tas nebūs “premium” segmenta produkts, tas noteikti kļūs par ikdienā lietojamu produktu.”

Tikmēr kompānijas “Dzintars” finanšu direktore Dagnija Maike norādīja, ka uzņēmums turpina izstrādāt TAP pasākumu plānu. Komentējot šā brīža situāciju ar uzņēmuma finansēm, Maike teica, ka ar finansēm viss būšot kārtībā. “Mums šobrīd ir iedota atelpa. Tāpēc cenšamies ievērot visas mums sniegtās norādes, kas galvenokārt attiecas uz finanšu plūsmas izvērtējumu un optimizēšanu, lai plūsma atbilst izmaksām.”

To, ka uzņēmums noteikti atlabs, nešauboties uzsvēra arī Gerčikovs, apgalvojot, ka viņam neesot nekādu šaubu par uzņēmuma atlabšanu.

Gerčikovs arī skaidroja, ka mūsdienās, kad “visi uzņēmēji domā vien par naudu un PR” jeb sabiedriskajām attiecībām, tādam uzņēmumam kā “Dzintars” ir labākas izredzes ilgtermiņā.

“Visi tie mūsdienu modernie ražotāji domā vienīgi par peļņu un PR. Arī viņu produkti jau kļuvuši tik vienādi, ka, ieejot kosmētikas preču veikalā, vairs nevar atšķirt zīmolus. Turklāt viņiem vairs nav svarīga produktu kvalitāte, jo galvenais ir zīmola mārketings, nevis produkts. Taču ar šādu biznesa modeli nevar izdzīvot ilgi. Viņi bankrotēs, jo ar melīgu PR ilgi nevar izdzīvot. Tieši tāpēc šis ir labākais laiks “Dzintaram”, jo mēs savus principus saglabāsim,” klāstīja Gerčikovs, piebilstot, ka uzņēmuma galvenais uzsvars vienmēr būs kvalitāte par pieejamu cenu.

Šī gada beigās vai nākamā gada sākumā uzņēmums plāno laist klajā jaunu produktu līniju, tādējādi apliecinot, ka “Dzintars” turpina ražošanu un attīstību.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Nez ko viņi tur izstrādā vai ne, bet pirms gada nopirku kautkādu ( Vairs neatceros), krēmu pret novecojošu ādu. Visu komplektu nopirku par vairak kā 100 eiro. Beidzās tā lieta ar to, ka izsmērēju krēmu uz dibena un rokām…Bezjēdzīgi! Būtu labāk vecās smaržas atjaunojuši. Piemēram Šarms.

  2. Jocīgi, ka uzraksts uz kastītes Demonstracionnije obrasci ir ne valsts valodā.

    • Nav svarīgi kādā valodā ir uzraksts, svarīga ir attieksme pret darbiniekiem, patērētāju un spēja pielāgoties.
      Ja dzintars spēs pielāgotes , sabalansēt izdevumus ar ieņēmumiem, pieņemt, ka patērētājs mainās līdzi laikmetam, ka ne viss tas, ka izskatas labi, atbilst patiesībai no ražotāja puses , tāpat izskatas no patērētāja puses. Ja viņi sapratīs, ka es kā patērētājs dzīvoju notikumiem pārbagātā laikmetā, kurā pietrūkst laika, jābūt lielam iemeslam kāpēc jāiet uz veikalu , konkrētu turklāt. Kādā veidā uzņēmums man paziņo, ka viņiem ir jaunumi. Jo pēc noklusējuma es arī esmu pārguris un aizņemts.

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kā valsts atbalstīs ģimenes 2017. gadā?Infografiks: 2017.gada valsts budžetā jauniekļautie demogrāfijas pasākumi INFOGRAFIKA ARĪ PIEVIENOTĀ FAILĀ
Draugiem Facebook Twitter Google+