Mobilā versija
+7.0°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
21. janvāris, 2015
Drukāt

Vai sabiedriskā transporta sadārdzināšanās liks mainīt rīdzinieku paradumus? (2)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

No 1. februāra stāsies spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā. Turpmāk brauciens maksās 1,15 eiro līdzšinējo 60 centu vietā. Šogad tiks saglabātas visas esošās atlaides un brīvbiļetes, tiks noteiktas arī jaunas atlaides. Savukārt sabiedriskā transporta mēnešbiļetes no februāra maksās no astoņiem līdz 50 eiro. Visas sabiedriskā transporta biļetes, kas iegādātas līdz 2015. gada 31. janvārim, būs derīgas 30 dienas – līdz 2. martam ieskaitot, informē “Rīgas satiksmē”. Pēc tam par neizlietotajām biļetēm būs iespējams atgūt naudu.

 

Dana Berkule, mūzikas pasniedzēja un studente: “Pirmkārt, no sava skatpunkta raugoties, mani personīgi biļešu cenas kāpums īpaši neietekmēs. Joprojām esmu studente, tāpēc turpināšu izmantot atlaidi un varēšu braukt, maksājot 30 centus par biļeti. Bet, domājot par saviem ģimenes locekļiem, kuriem nāksies pirkt biļeti par paaugstināto ceru, esmu sašutusi. Šķiet, ka Latvijas apstākļiem šī cena ir par lielu. Tas būs jauns robs ģimenes budžetā. Līdz galam neizprotu cenu pacelšanas iemeslus, mani arī ir aizskāris komentārs par to, ka pie cenu paaugstināšanās vainīgi laucinieki. Tas ir skaļš izteikums, kas savā būtībā ir apvainojums ikvienam, kurš nav no Rīgas. Arī es to tā uztvēru. Daudzi mani paziņas par to ir sašutuši. Ja runājam par cenas atbilstību kvalitātei, jāteic, ka autobusi bieži vien ir nekopti, nemaz nav patīkami tajos braukt. Uzskatu, ka biļešu cenu paaugstināšana palielinās bezbiļetnieku skaitu par spīti augstajam sodam. Daudzi cilvēki būs spiesti pirkt biļeti, lai gan varbūt to atļauties būs grūti. Pati apsvēršu domu biežāk iet kājām, domāju, ka tā varētu darīt arī citi. Noteikti palielināsies velosipēdistu skaits, it īpaši vasarā. Man žēl sabiedriskā transporta jomā strādājošos – gan šoferiem, gan biļešu kontrolieriem droši vien nāksies uzklausīt cilvēku neapmierinātību, lai gan viņi ne pie kā nav vainīgi.”

 

Inese Sprede, auklīte: “Transportu izmantoju regulāri. Principā izbraukt divas reizes ar sabiedrisko transportu Rīgas robežās nozīmēs samaksāt tikpat daudz, it kā brauktu no Valmieras līdz Mazsalacai. Absurdi! Nobraucot divas pieturas, jāmaksā tikpat, cik izbraucot cauri visai Rīgai. Kad pārvietojos pa Rīgu kopā ar mazu bērnu, nevaru paredzēt, kad sāks līt, kurā brīdī būs nepieciešams izmantot transportu. Domāju, ka tikai daļa sabiedrības saprot, ko vispār nozīmē braukt pārpildītā sabiedriskajā transportā ar bērnu ratiņiem. Sabiedriskais transports bieži vien ir pārpildīts, tas nav ērti nevienam. Ja pieliek cenas, ir jāuzlabo arī kvalitāte – ar biežākiem reisiem, komfortu transportā. Protams, tie, kuriem jābrauc, brauks tāpat. Ja būs nepieciešams, domāsim par alternatīvām, piemēram, vai visiem braukt ar ģimenes transportu. Ne vienmēr visur varēšu izstaigāt kājām, bet noteikti darīšu to biežāk. Pieļauju, ka, braucot vienu vai divas pieturas, riskēšu un biļeti nepirkšu.”

 

Raivis Dubļinskis, datorgrafikas speciālists: “Rīgā neesmu tik bieži, tāpēc manā gadījumā neatmaksājas pirkt mēnešbiļeti, kas ir izdevīgāk, nekā atsevišķi maksāt par vienu braucienu 1,15 eiro. Ja biļešu cenas celtu pakāpeniski, iedzīvotāju sāpe nebūtu tik liela. Piemēram, pielikt cenu par 10 – 20 centiem ik pa laikam, tad cenas straujais pieaugums nebūtu uzreiz tik ļoti jūtams. Iedzīvotāju ienākumi ir lielākoties vidēji vai minimāli, tāpēc cenu izmaiņa būs pamanāma katra personīgajā budžetā. Šobrīd cilvēkiem braukšanas izdevumi palielinās uzreiz divkārt. Rīgas sabiedriskā transporta kvalitāte nav tā sliktākā, bet lēmums tāpat nav adekvāts, cena ir par augstu. Izdevīgāk sanāk braukt ar automašīnu, es personīgi tā arī darīšu. Domāju, ka palielināsies automašīnu skaits uz ielām, sastrēgumi būs lielāki, palielināsies gaisa piesārņotība. Manuprāt, šim lēmumam ir vairāk mīnusu nekā plusu.”

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Šausmas,ja ģimenē abi strādā un katru dienu jābrauc uz dabrbu,pat pērkot mēneša biļeti,viena alga aiziet tikai transportam,vai ir vērts strādāt,jāsāk domāt ko darīt.

  2. jau pie visa atkal vainīgi laucinieki,tad viņiem vajag prasīt pamatīgu naudu par lauku ceļu izmantošanu,tad viss kau cik kompensēsies.

Draugiem Facebook Twitter Google+