Mobilā versija
Brīdinājums -0.4°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
24. novembris, 2015
Drukāt

Maldi un ilūzijas konkursa “Latvijas Gada auto 2016” premiuma zonā (1)

Foto - Raimonds VolontsFoto - Raimonds Volonts

"Mercedes GLE" pret "BMW X6" "Gada auto" dienā pie "Mola".

Jau sen konkursā nav bijis tik plaši pārstāvēts dārgu un prestižu marku auto segments. Varbūt tādēļ (žūrijai trūkst pieredzes un bāzes vēsturiskai salīdzināšanai), varbūt žilbinājums un pietāte vainīgi, bet tieši šajā zonā ar balsošanu par finālistiem (gala termiņš jau šodien) mums iet visgrūtāk.

Es nesenās testu sesijas pirmajā vakarā pie apaļā galda pat sadūšojos uz paziņojumu – atsakos vērtēt, kurš no šiem trim (“BMW X6”, “Mercedes GLE”, “Audi Q7”) pārākais! Atsakos, jo tie ir auto, kam Latvijā pārāk maza un savdabīga kaut cik reālu pircēju grupa. Grupiņa, kuras vēlmes man svešas, no manām tālas kā Mēness. Kā lai piemērotību izsveru?

Mans personīgais viedoklis viņiem neder. Bet varbūt būs interesants un nepiepildāmas ilūzijas slāpējošs daudz lielākajam vairākumam. Ja tā – lūdzu, te tas ir.

Šie auto ir ne tikai pārāk dārgi pat miljonāram. Ir maldīgi iedomāties, ka tie ir komfortablākie. Dažās situācijās gluži otrādi. Viss trijnieks faktiski pieder apvidus auto grupai. Tādēļ šie ir augsti. Sēdekļi no ceļa virsmas tik tālu, ka iekāpt grūti. Un ārā tikt (bikses nenosmērējot) vēl grūtāk. Ar “Mercedes” kupeju aizbraucu sievu sagaidīt pie teātra. Pie mājām mana dāma augstpapēžu kurpēs gandrīz “norāva uz acīm” un paziņoja – ar šito krokodilu es vairs nebraukšu! Vainīgs, mīļā! Nav man ne namziņa, ne miesassarga, kas durvis atvērtu un roku tev padotu. Pats, vecais lempis, arī neesmu tā izdresēts, lai pieturā apkārt “krokodilam” skrietu un tevi balstītu. Brauksim labāk ar kaut ko piezemētāku…

Komfortabli gaitā? Uz laba asfalta, protams, izcili. Bet uz tāda labs ir arī mans “piezemētākais”. Uz salāpīta? Piedodiet, bet “Škoda Superb” pa to ripo tīkamāk. Pilsētā? Pārāk lieli un neveikli jau manevros. Par stāvvietas atrašanu pat domāt bail…

Ātrākie? Šosejas sprintā, protams. Baigi jau daudz te to rijīgo zirgspēku. Lai gan vieglākā versijā līdzīgam kaifam pietiktu arī ar daudz mazāku jaudu. Lūk, “Fiat 500X”, piemēram. Par tonnu vieglāks. Un 180 turbozirgi (dzinēja tilpums vien 1,4 l) iebliež tā, ka startā mirkli aizsapņojies dižkuģis paliek tālu spogulīšos. Grants līkločos? Ņūtona likums ir varenāks par bagātību. Liels svars – liels centrbēdzes spēks. Un vecajā Vangažu ātrumposmā līkumos “Škoda Superb” brauc prom no “Audi Q7”, kurš savukārt maisās pa kājām sīkajam “Hyundai i20″…

Vienīgais pārbaudījums, kurā “Mercedes” ir neapšaubāms karalis, testos bija smilšainais Lilastes tanku ceļš. Piedod, forester, paej malā, vitatra, jau “Q7” un “BMW” ir krietni stiprāki par jums. Bet “MB”, manuprāt, beidzot līdz absolūtai pilnībai novestā savdabīgā pilnpiedziņas sistēma (par 4ETS saukta) ir fantastiska. Augstprātīga. Daudzo eiro tūkstošu tiešām vērta.

Bet vai šie auto tiešām tik dziļi mežos un tuksnešos brauks? Vai vilks piekabes ar laivām (tikpat dārgām) uz citiem nepieejamās vietās paslēptajiem Latgales ezeriem? Nez vai. Varbūt kāds tiešām izmantos šo spēku pilnībā. Pārējie “zīmēsies” pilsētā, demonstrēs pārticību vidē, kurai faktiski nav piemēroti.

P.S. Pirmdiena, plkst. 15. Priekšbalsojums noslēdzies. “Apvidus premium” grupas pārstāvju fināla septītniekā nav.

Uzziņa

BALSOJUMA REZULTĀTI

Fināla septītnieks

Audi A4

Ford S-max

Opel Corsa

Mazda CX-3

Hyundai i20

Škoda Superb/Combi

Subaru Outback

Lai neietekmētu finālbalsojumu, septītnieks nosaukts jauktā secībā. Iekļūšanai finālā bija nepieciešamas vismaz 9 žūrijas biedru balsis (no 25).

Tuvu finālam bija: Kia Sorento, Fiat 500X, Renault Kadjar (8 balsis); Hyundai Tucson (6); Audi Q7, Honda H-RV, Suzuki Vitara un SsangYong Tivoli – 5.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Ar auto ir kā ar alkoholu – ja lieto pirmoreiz, visi šķiet vienādi, ja lieto par daudz, interesē tikai lēta cena. Lai novērtētu premium auto, ir jābūt auto “gardēdim”. Ja gribi zīmēties, lēts Ford Mustang koši dzeltenā krāsā būs piemērotāks. Nē, vācu premium nav domāts, lai zīmētos. Tas ir domāts, lai baudītu. Ja neatšķir lētu (kaut labu) kandžu no konjaka, kas maksā vairākus simtus pudelē, tad konjaks nav domāts tev.

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+