Mobilā versija
Brīdinājums +4.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
6. aprīlis, 2016
Drukāt

Vai vienotie klientu centri iemantojuši popularitāti? “LA” aptauja (5)

Foto - LETAFoto - LETA

Gunārs Laicāns, Dundagas novada domes priekšsēdētājs

Valdība atbalsta vienotu kārtību turpmākajai valsts finansējuma piešķiršanai pašvaldībām Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai. Šādu centru tīkls Latvijā izveidots pagājušajā gadā ar mērķi nodrošināt iespējas Latvijas novadu iedzīvotājiem savas pašvaldības un noteiktus valsts publiskos pakalpojumus saņemt vienkopus.

Gunārs Laicāns, Dundagas novada domes priekšsēdētājs: “Es kā ilggadējs pašvaldības vadītājs jau sen loloju ideju par vienoto klientu apkalpošanas centru izveidi Latvijas laukos. Mēs Dundagā jau agrāk ielikām pamatus šāda centra tapšanai, jo aktīvi sadarbojāmies ar dažādām valsts iestādēm, lai paietu solīti pretī saviem iedzīvotājiem. Tagad ikdienā redzu – cilvēki ierodas centrā, ieinteresētība ir tik liela, ka reizēm izveidojas pat rinda. Iedzīvotājiem nav tik svarīgi, kas sniedz pakalpojumus – pašvaldība vai valsts iestādes, viņiem galvenais, ka tagad nav jābrauc uz Talsiem un pakalpojumus var saņemt daudz ātrāk un ērtāk. Es nebaidos sacīt – vienotais centrs patiešām ir mūsu lielais ieguvums. Tas ir viens no labākajiem projektiem, kas pēdējā laikā īstenoti. Cilvēks ierodas centrā un – lūdzu, visu var noskaidrot un nokārtot tepat uz vietas, vienalga, vai tas būtu saistībā ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru vai Nodarbinātības valsts aģentūru, Valsts ieņēmumu dienestu vai Lauku atbalsta dienestu, Valsts zemes dienestu vai Uzņēmumu reģistru, Valsts darba inspekciju vai Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi. Turklāt mēs mācāmies paši, lai varētu labāk palīdzēt iedzīvotājiem, un arī viņi kļūst zinošāki un varošāki. Labi, ka valdība atbalsta vienotu kārtību valsts finansējuma piešķiršanai pašvaldībām vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai un ka centru darbu koordinē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Esmu pārliecināts, ka šie centri būs vajadzīgi arī nākotnē”

Sandra Kapteine, Rugāju novada domes priekšsēdētāja: “Vienotais klientu apkalpošanas centrs mūsu novadā, kurā ir divi pagasti, cerības ir attaisnojis. Galvenais, ka tagad katra pakalpojuma dēļ nav jābraukā uz Balviem. Lai iedzīvotājiem būtu vēl ērtāk, pakalpojumus sniedzam divās vietās – Rugājos to dara domes sekretāre, Lazdukalna pagasta pārvaldē – lauksaimniecības konsultante. Abas darbinieces centrā strādā uz pusslodzi. Lauku cilvēkiem daudz ko nozīmē arī tas, ka, kārtojot kādu jautājumu, var arī pakonsultēties par citām lietām. Turklāt centra esamība liek mācīties gan iedzīvotājiem, gan domes darbiniekiem; vieniem jāapgūst dators vai jāpilnīgo savas prasmes darbā ar datoru, otriem jāpapildina savas zināšanas un darba iemaņas, jo tagad daudzus dokumentus vairs nepieņem papīra formātā, tie jānosūta elektroniski. Kuru katru brīdi ar mūsu pašvaldību līgumu noslēgs arī Lauku atbalsta dienests, tad ar pilnām tiesībām varēsim teikt, ka valsts un pašvaldības pakalpojumi pie mums ir vienkopus. Visvairāk cilvēkiem nepieciešami Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta un Lauku atbalsta dienesta pakalpojumi.”

Pēteris Veļeckis, Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs: “Centra lietderību vispirms vērtējam no cilvēku ieguvuma viedokļa, no tā, ka nav jābrauc uz Jelgavu un jāstaigā pa iestādēm. Tieši šo iemeslu dēļ par centra mājasvietu izvēlējāmies Emburgu – ciemu Salgales pagastā, kas no Jelgavas atrodas 22 kilometru attālumā. Centra nozīmīgumam pievērsām patiešām lielu uzmanību, pat parūpējāmies, lai to varētu apmeklēt arī cilvēki ar īpašām vajadzībām un māmiņas ar bērniem ratiņos.”

Vilnis Špats, Cesvaines novada domes priekšsēdētājs: “Šāds centrs – tas ir labi, varēja būt jau agrāk. Cilvēkiem tas atvieglo ikdienas soli. Cerīgi, ka uzturēšanas izdevumu dotēšana no valsts paredzēta arī tiem vienotajiem klientu apkalpošanas centriem, kuri sāk savu darbību 2016. gadā.”

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Jelgavas dome uz iesniegumu eLatvija neatbild.

  2. Visvairāk cilvēkiem nepieciešami nevis šie pakalpojumi, kā saka Kapteine, bet gan godīgi vadītāji, kuriem rūp VISU novada iedzīvotāju liktenis, kā arī DARBS. To taču ministru prezidents uzsvēra, tiekoties ar Latgales pašvaldību vadītājiem – jāprot piesaistīt projekti, kas nodrošina darbavietu rašanos. Tai jābūt prioritātei. Bet kas ir mūsu vadītājiem? Izglītība…, kas arī protams ir vārdos un mērāma skolotāju algas ciparos, nevis kvalitātē. Lielākā daļa jauniešu taču neatgriezīsies laukos, jo ļoti vienkāršs iemesls – te nav darbavietu. Bet novadu vadītājiem ir labi – viņiem ir darbs, tāpēc arī nerada jaunas darbavietas, jo viņiem tas nav vajadzīgs. dzīvo taču pēc tāda principa – ko nevajag man, to nevajag arī citam. Bet tauta vajadzīga tikai tad, kad klāt vēlēšanas. Pavisam drīz varēsim dzirdēt solījumus…

  3. Kur nu priekšnieki gvelž muļķības! Pajautājuši būtu parastam iedzīvotājam, tad arī dzirdētu godīgu atbildi. Ja cilvēkam vajag kādu informāciju no attiecīgā dienesta, tad viņš arī brauc uz šo dienestu vai arī piezvana, nevis iet pie nejēgām, kuriem darbs piesolīts pa blatam. Tā bija liekā izšķērdība un nesaimnieciska līdzekļu iztērēšana, ka atvēra tādas bodes. Bet pašvaldības priecīgas, jo vismaz tika kāda nauda telpu remontam un iekārtojumam, citādi taču neprot piesaistīt finansējumu. Kaitina šī priekšnieku iztapība, melošana, laipošana ne tikai šajā jautājumā, bet vispār. re, viens otrs domājot par novada iedzīvotājiem… jāsmejas. Iedodiet cilvēkiem darbu, un nevajadzēs domāt, kā viņš aizbrauks pie kārtīga speciālista uz vienu vai otru iestādi. Kaut jums visiem, kas nodara pāri vienkāršai tautai, nāktu atpakaļ desmitkārtīgi un līdz septītajai paaudzei!

  4. laicens melo ka ausis kust Atbildēt

    dundagas novadā bez ministrijas iejaukšanās pat uz iedzivotāju sūdzibām nevīžo atbildet kaut gan tas butu tieš pienākums 30 dienu laikā kaut vai formālu atbildi sniegt. un pēc pam klausities no gunāra tekstus par nākšanu pretim iedzivotājiem ir vienkārši smiekligi

  5. Kāda jēga, ja es ar karti nevaru norēķināties! Piemēram par ciršanas apliecinājumu tajā centrā? neesot termināļa. nu gan nabadzība!

Atis Klimovičs: Kāpēc mūsu ģenerāļi klusē? (34)Katrs Latvijas iedzīvotājs būs kaut reizi dzirdējis kāda ārvalstu komentētāja vai militārā eksperta izteikumus par to, cik dienās uzbrukuma gadījumā sabrukšot Latvijas un tās kaimiņu aizsardzība.
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Jūs, bērniņi, nāciet…

Bijušais premjers, tagadējais uzņēmuma “Latvijas Gāze” vadītājs Aigars Kalvītis turpmāk varēs daudz biežāk sazināties ar savu bērnības draugu Kasparu Upacieri jeb Ufo, kurš pieņemts darbā par sabiedrisko attiecību speciālistu. “Latvijas Gāzē” iztiku pelna arī tādi bijušie politiķi un amatpersonas kā Jānis Straume, Vinets Veldre un Elita Dreimane.

Lasītāju aptauja
Vai Egila Baldzēna vadībā arodbiedrības kļūs ietekmīgākas?
Draugiem Facebook Twitter Google+