Mobilā versija
+0.2°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
15. jūnijs, 2014
Drukāt

No ātrās palīdzības šofera grib piedzīt gandrīz 4000 eiro (6)

Foto-LETAFoto-LETA

AS “Rīgas sanitārā transporta autobāze” (RSTA), kuras autoparku izmanto neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, tiesājas pret savu darbinieku – ātrās palīdzības šoferi -, cenšoties no viņa piedzīt gandrīz 4000 eiro par avārijā sadauzītu ātrās palīdzības automašīnu, 15.jūnijā vēstīja telekompānijas TV3 raidījums “Nekā personīga”.

2012.gada 30.novembrī bija uzsnidzis sniegs un Jūrmalas ātrās palīdzības mikroautobuss ar Vadimu Ivančenko pie stūres steidzās uz pirmās kārtas izsaukumu. Cilvēka dzīvībai draudēja briesmas, bet mediķi pie pacienta nenokļuva, jo Talsu šosejas taisnā posmā starp Klapkalnciemu un Ragaciemu mašīna saslīdēja, iebrauca grāvī un apgāzās.

Ivančenko apgalvo, ka tovakar nebija pārsniedzis atļauto braukšanas ātrumu – 90 kilometrus stundā. Pēc viņa teiktā, avārija notika tādēļ, ka mašīnas aizmugurējie riteņi nebija aprīkoti ar ziemas riepām.

Arī kāds cits RSTA šoferis raidījumam “Nekā personīga” apstiprina, ka Ivančenko divas nedēļas pirms avārijas prasījis, lai viņam mašīnu aprīko ar ziemas riepām, taču tas neesot izdarīts.

RSTA ātrās palīdzības automašīnas ir apdrošinātas, tomēr KASKO līgums paredz 10% pašrisku, kas konkrētajā gadījumā nozīmēja, ka transportlīdzekļa īpašniekam pēc avārijas jāsedz zaudējumi apmēram 3984 eiro (2800 latu) apmērā. Šo summu RSTA tagad tiesas ceļā cenšas piedzīt no Ivančenko.

Šoferu darba līgumā esot teikts, ka autovadītājs ir pilnībā atbildīgs par uzņēmumam nodarītajiem zaudējumiem, kas radušies darba laikā viņa vainas dēļ.

Ātrās palīdzības šoferi “Nekā personīga” arī sūdzējušies, ka viņiem no algas tiek atskaitītas busiņu remontu izmaksas. “Kaut kāda detaļa salūzt, vienmēr ir autovadītājs vainīgs. Nu un mēģina atskaitīt. Pat ne piekrišanu prasa, ne ko. Vienkārši algas dienā ir algu lapiņā, ka ir ieturējumi par degvielu. Pat neraksta, ka ir par detaļām vai par kaut ko, ka ir ieturējumi par degvielu, tā it kā mēs būtu vai nozaguši degvielu vai ko,” raidījumam anonīmi stāstījis kāds RSTA šoferis.

Uzņēmumā gan šādus šoferu apgalvojumus noliedz, skaidrojot, ka no darba samaksas atvilkumi tiek izdarīti vien tad, ja autovadītājs kavē darbu. “Naudas sodu” uzliekot arī audzināšanas nolūkos.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Vietējie to sauc par “gauso jūdzi”, pāris km garumā aiz Ragaciema ceļa profils ir tik noapaļots, ka slidenā laikā pats ( arī daudzi kolēģi) ar 25 – 30 km/st esmu slidinājies no vienas ceļa malas uz otru, cenšoties noturēties uz ceļa. Cita, tik riebīga posma, nemaz nezinu

  2. mafija ir neuzvarama!

  3. Komunisma paliekas mūsu zemītē. Kā var piedzīt zaudējumus par darba auto?!

  4. Apsveicami ,ka grabažām ir kaut TEHNISKĀ APSKATE—TAD TAS IR DAUDZ:)

  5. Kā jau mūsu stulbajā Latvijā… viss vaur “dir…u”.!!!

    • Šitā metode jau ievazāta pie mums no lielās un gudrās zemes vel komunistu laikos. Bet ja tev ir pazīstamas labākas zemes, tad kādēļ tev te jāmokās un jāšļaksta siekalas pa tukšo?

Draugiem Facebook Twitter Google+