Mobilā versija
-2.2°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
3. novembris, 2014
Drukāt

Pētījums: Latvijā populārākais sporta veids 2014.gadā ir futbols

foto: LETAfoto: LETA

Par populārāko sporta veidu Latvijā šogad atzīts futbols, bet par populārākajiem sportistiem – skeletonists Martins Dukurs un tenisists Ernests Gulbis, liecina mediju aģentūras “Mindshare” iniciētā pētījuma rezultāti.

Līdzīgi kā iepriekšējos gados, 2014.gadā piecu populārāko sporta veidu sastāvs nav mainījies, tomēr mainījušās to pozīcijas. Šogad pirmajā vietā ierindojies futbols/minifutbols/pludmales futbols, pakāpjoties par divām pozīcijām kopš 2012.gada un kļūstot par populārāko sporta veidu Latvijā.

2012.gadā pirmajā vietā ierindojās basketbols, kas šogad noslīdējis uz otro vietu.

Populārāko sporta veidu pieciniekā ar ļoti tuviem indeksa rādītājiem ir arī volejbols/pludmales volejbols, vieglatlētika/skriešana un hokejs, apsteidzot tādus tradicionāli iecienītus sporta veidus kā riteņbraukšana, slēpošana un teniss.

Dažās topa pozīcijās notikušas krasas izmaiņas. Tā, piemēram, vislielāko popularitātes pieaugumu piedzīvojis kērlings, kas pakāpies par 17 vietām, tam seko pauerliftings ar kāpumu par 13 vietām un skeitbords/skrituļošana – ar tikpat lielu kāpumu, proti, 13 vietām.

Lielāko kritumu piedzīvojis džudo, kas noslīdējis par 19 vietām. Tāpat popularitāti Latvijas iedzīvotāju vidū zaudējusi airēšana/airēšanas slaloms, noslīdot par 14 vietām, un jāšanas sports, popularitātē samazinoties par 13 vietām.

Šogad pirmoreiz Latvijas iedzīvotājiem bija jānosaka sportisti, kuri, viņuprāt, ir cienīgi saņemt “Gada sportista” nomināciju. Rezultātā redzams, ka iedzīvotāji visaugstāk vērtē Martina Dukura panākumus un Gulbja sasniegumus. Bieži tika minēti arī skeletonists Tomass Dukurs, BMX riteņbraucējs Māris Štrombergs, bijušais hokejists Sandis Ozoliņš un pludmales volejbolists Aleksandrs Samoilovs.

Pētījums liecina, ka saistībā ar sportu Latvijā priekšroka tiek dota pārbaudītam vērtībām un iedzīvotāji nemēdz ļoti strauji mainīt savu attieksmi pret dažādiem sporta veidiem. To apliecina arī tas, ka kopš 2009.gada populārāko sporta veidu pieciniekā ir vieni un tie paši sporta veidi. Pētījums rāda, ka dažādu sporta veidu popularitāte ir lielā mērā saistīta ar sportistu starptautiskajiem sasniegumiem. Dati liecina, ka šogad ir palielinājusies sekošana līdzi bobslejam/skeletonam un kamaniņu sportam, kā arī tenisam.

Kopumā pēdējā gada laikā ar sportu nodarbojusies tikai puse jeb 48% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Salīdzinot šo rādītāju ar iepriekš veikto aptauju datiem, redzams, ka būtiskas izmaiņas nav notikušas. Sportotāju vidū joprojām vairāk ir vīrieši, kā arī skolnieki un studenti. Visvairāk iedzīvotāju sporto Rīgā un Vidzemē, bet sportotāju īpatsvars Pierīgā, Kurzemē, Zemgalē un Latgalē ir nedaudz mazāks nekā vidēji.

37% aktīvo iedzīvotāju atzīst, ka iztiek bez tēriņiem savām sporta aktivitātēm, tomēr 2014.gadā vidēji mēnesī sporta aktivitātēm iztērētie naudas līdzekļi ir palielinājušies. Tā 2014.gadā kopumā Latvijas iedzīvotāji vidēji mēnesī sporta vajadzībām iztērējuši 20,15 eiro, kas ir par 4,53 eiro vairāk nekā 2012.gadā.

Pasīvo sporta cienītāju īpatsvars arvien ir lielāks nekā aktīvo – kopumā 75% iedzīvotāju minējuši vismaz vienu sporta veidu, kam viņi seko līdzi televīzijā, presē vai klātienē. Hokejs saglabā savas līderpozīcijas sekotāju skaita ziņā, tam seko futbols, volejbols un basketbols. Tāpat pētījuma dati liecina, ka arvien vairāk cilvēku sāk sekot līdzi bobslejam un skeletonam.

Pētījums par Latvijas iedzīvotāju iecienītākajiem sporta veidiem tika veikts jau piekto reizi. Pētījumā kopumā apskatīti 53 nozīmīgākie sporta veidi un to grupas.

“Gribu uzsvērt, ka mūsu pētījuma galvenais mērķis ir dot izejas informāciju sporta atbalstītājiem. Balstoties uz šeit apkopoto informāciju, iespējams precīzāk analizēt un pieņemt pareizākus lēmumus par investīcijām sporta mārketingā – gan runājot par augsto sasniegumu sportu, gan masveida pasākumu auditorijām, gan sporta translāciju sponsorēšanu dažādos medijos. Tā kā pētījumu veicam jau piekto reizi un dati ir pieejami arī par iepriekšējiem periodiem, ir iespējams izsekot sporta veidu attīstības dinamikai un izmaiņām iedzīvotāju attieksmē,” saka pētījuma iniciators Andris Blaka.

Savukārt “Mindshare” biznesa plānošanas vadītājs Baltijā Aivars Šmits norāda, ka Latvijas sporta veidu tops ir unikāls pētījums Latvijas sporta vidē – tas apkopo dažādus statistikas datus un iedzīvotāju aptaujas datus, kas ļauj objektīvi paskatīties uz sporta veidu popularitāti, balstoties ne tikai uz pamanāmību medijos.

“Sporta atspoguļojums medijos ir tikai aisberga redzamā daļa, mēs esam apkopojuši arī sportojošo jauniešu un sporta profesionāļu un funkcionāru skaitu, sporta pasākumu apmeklētāju skaitu katrā no sporta veidiem. Apvienojot visus šos datus, var redzēt ļoti bagātīgu sporta dzīves ainu un sporta veidu patieso masveidību,” pauž Šmits.

Pētījumā izmantoti arī “TNS Latvia”, Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Sporta federāciju padomes un portāla “Sportacentrs.com” apkopotie dati.

Pievienot komentāru

Intervijas un apraksti
Viedokļi un komentāri
Video, foto
Draugiem Facebook Twitter Google+