Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Piektdiena, 2. decembris, 2016
21. maijs, 2015
Drukāt

NEDĒĻAS FILMA: Nakts bez kroņa

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Tāpat kā Viljama Vailera komēdija „Romas brīvdienas”, arī Džulana Džerolda filma „Nakts bez kroņa” atklāj karaliskās augstības piedzīvojumus ārpus pils mūriem. Atšķirība gan tā, ka Vailers nepretendēja uz patiesību, un viņa galvenā varone nebija princese, nu – Anglijas karaliene Elizabete II.

Ne viena vien maza meitene visā pasaulē jau gadsimtiem ilgi sapņo par to, ka tieši viņa reiz varētu būt princese, bet Elizabete un Margarēta, šķiet, būtu gatavas atdot visu, lai kaut uz vienu dienu būtu tādas pašas, kā miljoniem meiteņu visā pasaulē, kuras var lustēties uz nebēdu, neievērojot protokolu un neapdomājot pašu mazāko zilbīti. Kad 1945. gada 8. maijā arī Londonā svin Uzvaras dienu, viņas izlūdzas no vecākiem vēl nebijušu labvēlības un arī uzticības žestu – uz vienu vakaru ļaut būt kopā ar tautu ārpus Bekingemas pils vārtiem. Un, kad aiz 19 gadus vecās Lilibetas un 14 gadus vecās P2 mugurām vārti aizveras, pērlēm rotātās un zīdā tērptās meitenes dodas piedzīvojumā, par ko sākotnēji un dikti apdomīgi parūpējusies viņu māte, taču, aizbēgot no piekomandētajiem un stīvajiem kavalieriem, viņas piedzīvo visjestrāko nakti savā mūžā un no „Ritz” luksusa nonāk ielās.

Kaut arī filmas autori uzsver, ka scenārijs veidots, balstoties uz patiesiem notikumiem, britu karaļnams savus komentārus nav sniedzis. Aktieri gan jau paspējuši paziņot, ka uz ekrāna redzamais ir vēsturiska fikcija, un tā izveidota tik mīlīga un humora pilna, ka nav iemesla neticēt, ka kāds niecīgs procents no abu princešu piedzīvojumiem nevarētu būt tiesa. To uzsver arī kanādiešu aktrise Sāra Gedone, kurai par savu karjeru jāpateicas Deividam Kronenbergam – Karla Junga sievas Emmas loma viņa biogrāfiskajā drāmā „Bīstamā metode” (2011) ir viņas lielā izlaušanās, kurai sekoja darbs „Kosmopolisē” (2012) un drāmā „Karte uz zvaigznēm” (2014). Apguvusi savas varones portretēšanā tik nepieciešamās etiķetes stundas un izstudējusi arī Sallijas Bedelas Smitas grāmatu „Karaliene Elizabete: Moderna monarha dzīve”, viņa pieturas pie šīs autores apzīmējuma, ka Uzvaras dienas piedzīvojumi ar apvērsts stāsts par Pelnrušķīti. Ņemot vērā, ka informācija par to, kas patiesībā notika, plašākai sabiedrībai tā arī nav atklāta, filmas autori varējuši diezgan brīvi spekulēt ar vēsturi, izceļot akcentus – māsu attiecības, Džeka tēls utt. –, Bekingemas pils interjerus aizstājot ar Čatsvortu, vienu no greznākajām pilīm Lielbritānijā, kā arī ieliekot Gedones ģimenes pieredzi – arī viņas vecvecāki Uzvaras dienu svinēja Trafalgaras laukumā.

Otrā plāna varoņi pilnībā pakārtoti abu galveno varoņu piedzīvojumu pastiprināšanai, kurus īpaši komiskus padara anglietes Belas Poulijas (Margarēta) sniegums, ko romantiski biogrāfisko kostīmdrāmu režisors Džulians Džerolds – viņš uzņēmis filmas arī par Džeinu Ostinu un „Meiteni”, kas atklāj Alfrēda Hičkoka un Tipijas Hedrenas attiecības, – kā kariķētus tipāžus izmētājis Londonas ielās, kur nokļuvušas abas princeses bez nojausmas par pilsētas ielu labirintiem un neviena paša penija kabatā. Rezultātā no montāžas telpas iznākusi kinolente, kurā vēsture savijusies ar mūsdienu izpratni par romantiku, kas savukārt ir pielīdzināta tām nostalģiskajām britu filmām, ko 40. gados Londonā uzņēma Deivids Līns un viņa ne mazāk slavenie kolēģi.

UZZIŅA:

„Nakts bez kroņa”/”A Royal Night Out”

Lielbritānija, 2015.

Režisors: Džulians Džerolds

Lomās: Sāra Gedone, Bela Paulija, Emīlija Vatsone, Rūperts Everets, Džeks Geinors, Ruta Šīna

No 22. maija „Kino Citadele”, „Cinamon”, „Multikino”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+