Mobilā versija
+22.4°C
Liene, Liena, Helēna, Elena, Ellena
Piektdiena, 18. augusts, 2017
4. aprīlis, 2017
Drukāt

Sabiedrisko transportu biļešu jomā gaida būtiskas izmaiņas (8)

autobussarkasts_LETA

Valdība šodien lēma jaunu norēķina sistēmas ieviešanu sabiedriskajā transportā, informē Satiksmes ministrija.

Satiksmes ministrijas un Autotransporta direkcijas risinājums paredz, ka maksājošie pasažieri varēs samaksāt par braucienu, izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, tādējādi tiks samazināta skaidras naudas aprite, pastāvēs mazāk riska negodprātīgai transportlīdzekļa vadītāju rīcībai, kā arī iespējas pārvadātājiem izvēlēties banku, ar kuru sadarboties. Tāpat paredzēts izveidot vienoto valsts datu bāzi, kurā vienkopus atrastos informācija par personu, kuru braucienus apmaksā valsts, statusu un veiktajiem braucieniem.

Jaunā sistēma neuzliks par pienākumu pilsētām – Rīgai un Jelgavai –, kas jau ir ieviesušas savu sistēmu, ieviest vienu konkrētu risinājumu, bet tās varēs saglabāt jau izveidoto norēķinu kārtību. Savukārt pārējām republikas nozīmes pilsētām personu, kuru braucienus apmaksā valsts, personalizēta uzskaite būs jānodrošina līdz 2020.gada beigām. Autotransporta direkcijas sistēma būs gatava integrēties ar pilsētu risinājumiem jau no 2018.gada.

Jaunā kārtība nesarežģīs pakalpojuma saņemšanas iespējas personām ar I un II grupas invaliditāti, bāreņiem un politiski represētajām personām, jo SM risinājums paredz, ka arī turpmāk attiecīgā pasažieru kategorija, iekāpjot reģionālo maršrutu autobusā vai vilcienā, uzrādīs apliecību, kas apliecina personas statusu, un saņems nulles vērtības biļeti.

Tāpat paredzēts noteikt jaunu braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju kategoriju “daudzbērnu ģimenes locekļi”, kuriem noteiktajā kārtībā būs tiesības saņemt kompensāciju 25% apmērā par braukšanas izdevumiem, izmantojot sabiedrisko transportu reģionālās nozīmes maršrutu tīkla maršrutos.

Saskaņā ar esošajiem noteikumiem braukšanas maksas atvieglojumu saņēmējiem, lai varētu braukt sabiedriskajā transportā bez maksas, būtu jākļūst par vienas bankas klientiem, jāatver tajā konts un jāsaņem konkrētās bankas norēķinu karte; pasažieri ar invaliditāti, bāreņi, politiski represētās personas būtu spiestas reģistrēt braucienu ar bankas karti; MK noteikumu esošajā redakcijā nekas nav teikts par personu datu aizsardzību, un tas nozīmē, ka sensitīvā informācija par piešķirto invaliditāti nonāks privātu uzņēmumu rīcībā; MK noteikumi šobrīd neparedz arī rīcību gadījumos, kad sistēma kādu iemeslu dēļ varētu nestrādāt, un tas nozīmē, ka nauda par braucienu sabiedriskajā transportā varētu tikt atskaitīta no pasažiera personīgajiem līdzekļiem, viņai pašai par to nemaz nezinot.

biletes

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. viss tiek sarežģīts tik tālu, ka cilvēks ar švakākiem nerviem, vai krietni gados, vai ne īpaši attapīgs, nonāks galīgā strupceļā. Bankās sarežģījumi, tālrunis jau televizora vietā, lai brauktu autobusā atkal kas jauns, u.t.t.Tā izskatās, ka tiek ņemti vēra tikai jaunie, gudrie un veiklie. Kur liksim tos, kuri nespēj līdzi tikt? Laikam ragaviņās uz mežu…

  2. Lielākajai daļai taču ir debetkartes.Iemācies atšķirt!

  3. Bet ko darīt tiem, kuriem nav kredītkartes?

  4. “… Savukārt pārējām republikas nozīmes pilsētām personu, kuru braucienus apmaksā valsts, personalizēta uzskaite būs jānodrošina līdz 2020.gada beigām. Autotransporta direkcijas sistēma būs gatava integrēties ar pilsētu …”- ja jau ir rEPUBLIKAS pilsētas, kuras pilsētas ir VISSAVIENĪBAS pilsētas – Rīga un Jalgava? Kuras pilsētas nav rEPUBLIKAS pilsētas? Kam pieder citas pilsētas – Abrenei?

    Man liekas, ka visas pilsētas pieder LAtvijas RePuBLIKAi. Jā ir tāds republikas likums arī, mēs dzīvojam PSRS rePUBLIKU laikā!

  5. Tā taču ir mūsu ,, gudrā 100 galviņu,, valdība, kas pēdējos gados nemak pieņemt nevienu likumu, kas aizstāvētu savas valsts cilvēkus, bet māk pieņemt likumus, kas mūsu neaizsargātos cilvēkus padara vēl neaizsargātākus, jo viņiem taču vēl nepietiek, ko saliek savās kabatās, vajag vēl un vēl. Domaju, ka Kučinskis būs spējīgāks kaut ko mainīt, bet nē, nu jau arī viņš skrien turpat kur pārējās ,,gudrās galviņas,,

    • tieši manas domas, nekas pašu valsts cilvēku ērtībām, izdevīgumam un drošībai, tieši otrādi. Ne tikai šajā gadījumā, arī kaut vai ar NĪ nodokli utt. Nesaprotu, kā var tā ienīst savus pilsoņus, kā var ar katru lēmumu graut savu valsti 🙁

  6. Ministriem tiešām vajadzīgs psihiatrs, arvien trakāk

Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+