Mobilā versija
+0.2°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
13. jūlijs, 2016
Drukāt

Salacgrīvas mērs: lielākus zaudējumus dabai nodara SM piedāvātais “Rail Baltica” variants (1)

"RB Latvija"  vizualizācija"RB Latvija" vizualizācija

Lielākus zaudējumus dabai nodara Satiksmes ministrijas (SM) piedāvātais “Rail Baltica II” dzelzceļa trases novietojums, kas paredz to novirzīt gar jūru, Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” pauda Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs.

SM piedāvā dzelzceļa trasi būvēt pāri lauksaimniecības zemēm, savukārt pašvaldība pārstāv viedokli, ka labāk īstenot variantu, kur dzelzceļa sliedes iesniedzas aizsargājamā dabas teritorijā.

Atbildot uz jautājumu par kaitējuma nodarīšanu dabai, Salacgrīvas mērs norādīja, ka tā ir “samērā liela birokrātija”. Viņš salīdzināja pašvaldībai netīkamo dzelzceļa trases novietojumu ar saimes dzīvi. “Mums tiek nolikts priekšā liels papīra kalns. Un tad visa saime sēž un brīnās, vai šo mapi tad vārīt vai cept,” teica Straubergs. Pēc viņa domām, neviens negrib iedziļināties variantā, kuru piedāvā pašvaldība, tādējādi tiek iets vieglākais ceļš. Salacgrīvas mērs arī neredz šķēršļus tam, kādēļ Latvija nevarētu prezentēt Eiropas Komisijai pašvaldības piedāvāto variantu, akcentējot, ka otra alternatīva dabai nodara vēl vairāk zaudējumus.

Straubergs arī norādīja, ka pašvaldība pat piedāvā tehniskos risinājumus, lai nenodarītu kaitējumu putniem, kas dzīvo aizsargājamajā teritorijā.

Trešdien Salacgrīvas pašvaldības vadība tiekas ar SM pārstāvjiem, lai pārrunātu dzelzceļa trases nākotni. Pašvaldības vadītājs ir gatavs arī sūtīt vēstuli valsts augstākajām personām, ja netiks rasts kompromiss. Tomēr, ja tiks atrasts kopīgs risinājums, pašvaldība neredz vajadzību tiesāties.

“Rail Baltica II” būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot ” Rail Baltica II” pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai “Rīga”, Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināli, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.

Dzelzceļa līnija plānota par elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā “Rīga” ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. APŠAUBU, KA TIKS ŅEMTS VĒRĀ SALACGRĪVAS DOMES IETEIKTAIS VARIANTS!!? VIŅI VĒL NEKAD NAV UZKLAUSĪJUŠI KĀDA CITA DOMAS UN PIEDĀVĀTĀS IESPĒJAS!!! ARĪ TAGAD VAJAG POSTĪT UN NODARĪT MILZU ZAUDĒJUMUS TUR DZĪVOJOŠIEM ZEMNIEKIEM UN CILVĒKIEM, KURI VAIGA SVIEDROS STRĀDĀJOT, PA ŠIEM GADIEM IEKOPUŠI BEZ KĀDA DOTA ATBALSTA SAVUS ĪPAŠUMUS????? NEKAD LĪDZ ŠIM NEVIENS PROJEKTS NAV NĀCIS PAR LABU CILVĒKIEM, GLUŽI OTRĀDI…. PALIEK IESPAIDS, KA MŪSU IERĒDŅI, SAEIMA UN VALDĪBAS NEMAZ NEMĀK STRĀDĀT SAVU IEDZĪVOTĀJU LABĀ!?? PRET SAVU TAUTU VIŅI IR KURLI, AKLI UN NEREDZĪGI!!!! UN KO NOZĪMĒ ATPIRKT ĪPAŠUMUS PAR TIRGUS CENU?????????????? TAS NOZĪMĒ – PAR VELTI….. MANĀ SKATĪJUMĀ JĀSAMAKSĀ TIK, LAI CILVĒKS LĪDZĪGU ĪPAŠUMU VAR NOPIRKT CITUR!? BEZ TAM VALDOŠĀ KLIĶE ZIN, CIK MAKSĀTSPĒJĪGI IR MŪSU LATVIJAS IEDZĪVOTĀJI ĀRPUS RĪGAS……………….LAI VEICAS SALACGRĪVAS DOMEI NEVAJADZĪGĀ CĪŅĀ AR VALSTS VADOŠAJIEM NEKAUŅĀM!!!

No bezdarbnieka par uzņēmēju. Šūšanas ateljē īpašnieces Karīnas pieredze (1)Karīna Šveicare bija biroja vadītāja kādā uzņēmumā, bet... kā tas mēdz notikt, pērn palika bez darba. Pirmais ceļš, lai saņemtu bezdarbnieka pabalstu – reģistrēties Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) ar obligāto informācijas noklausīšanos.
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Gāze būs lētāka, piegāde dārgāka? (3)Atvērtā tirgū dabasgāzes rēķins būs vienkāršāks nekā elektroenerģijas rēķins
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+