Ekonomika
Auto un moto

Sapņosim par tik dārgu auto? Testējam “BMW X4” 1


“BMW” jaunums – “X4”.
“BMW” jaunums – “X4”.
Foto – Atis Jansons

Lai arī pavisam skaidrs, ka kaut ko tik dārgu (testētā auto cena – 75 000 eiro) Latvijā nopirks pavisam nedaudzi, pamēģināt šīs superkategorijas auto neapšaubāmi ir interesanti. Pacensties no firmas zīmes neapžilbt. Pameklēt, kādas tad ir tās īstās “premium” virsvērtības, kuru dēļ varbūt tomēr varam uz šiem “biezajiem” raudzīties ne tikai ar veselīgu skepsi, bet arī ar patiesu cieņu. Un no veiksmīgas nākotnes plāniem tos nesvītrot.

 

Kas ir “X4”?

“BMW” ir gadu gaitā mazliet saputrojis savu X sērijas modeļu klāstu. “X1” vairs nav mazākais. Patiešām kompakts ir jaunākais “X2”. Arī “X4” gabarīti nav aritmētiski progresējuši. Pat pretēji – tas ir gan mazliet īsāks, gan krietni zemāks (labu 20 cm klīrensu saglabājot) par “X3”. Un iet ceļu, kuru pirmais firmas modeļu gammā iezīmēja (manuprāt, smagnēji un ne sevišķi veiksmīgi) “X6”. “SUV” (jeb krosovers) ar kupejas iezīmēm. Pazeminātu virsbūves aizmugures daļu, kas gan nedaudz samazina salona ietilpību, toties uzlabo aerodinamiku, padara veidolu slaidāku un, kā saka, šarmantāku. Kā no šā viedokļa izdevies ceturtais – vērtējiet paši.

Man šis patīk daudz labāk par milzīgo sesto. Manai meitenei arī. Vismaz iekāpt un izkāpt normāli varot…

 

Gaita – izcila

Turklāt universāli izcila. “Subaru”, pateicoties zemākam smaguma centram, iespējams, ir līkumotas grants čempions. “Audi” ar savu “progressive steering”, iespējams, mazliet veiklāks pilsētas drūzmā, labāk tur šosejas taisni. Kāds “Jeep” vai “Range Rover” modelis, iespējams, ir mazliet niknāks smagā bezceļā. Bet “BMW” ir ļoti labs visur. Spējīgs noturēties pie zemes pat visbaigākajos asfalta viļņos, spējīgs bez slēgšanās, bez īpašu režīmu meklēšanas smilšu kalnā rāpties, būt stabils uz grants, pat meitenes rociņu stūrēts. Spējīgs pat pieredzējušu auto gardēdi kādā ātra manevra epizodē pārsteigt un puiciski ielīksmot. Piekare ir tik laba, ka spēj bez gaitas kropļošanas paciest pat modīgos zemprofila riteņus (ar “M” komplektāciju tie sasniedz pat 275/40 20).

Nelaime viena. Visiem ātriem auto piemītoša (šim jo sevišķi) – tas kaifs nāk režīmos, kuri nav ne lojāli, ne racionāli. Tādēļ Latvijā baudīti tiks reti.

 

Dinamika – laba, bet…

“X4” pat ar šo mazāko motoru spēs piepildīt jebkuru kaut cik saprātīgu paātrinājuma vēlmi. Taču jāatzīst, ka to spēj arī daudzi lētāki “demokrāti”. Konkrētā auto energobruņojums (nedaudz vairāk par 100 ZS uz tonnu) nopērkams arī vismaz trīsreiz lētāk. “BMW” automātiskā ātrumkārba ir viena no labākajām pasaulē. Taču uz “kikdaunu” (gāze grīdā) nebūt ne kūtrāk reaģē, piemēram, “Renault/Nissan” alianses variatori. Iegūstami daudz pieticīgāku cenu kategorijās.

Degvielas patēriņš teicams.

Lojālā šosejas braucienā – zem sešiem litriem uz simtu. Pilsētā nepārsniedz desmit. Bet lētāki un vieglāki auto spēj būt vēl taupīgāki.

 

Uzmanību – “īsa” stūre!

“BMW” stabilitātes kontroles sistēmas ir lieliskas. Bet par vienu gan gribu brīdināt. Pilsētas (arī meža) manevru ērtībām tagad izcili piemērotā stūre (tikai 2,5 apgriezieni starp atdurēm) nu nekādi nav piemērota tik izplatītajai lecīgajai stūrēšanai ar vienu roku, par telefona bakstīšanu kustībā nemaz nerunājot. Novirzes no kursa var būt visai prāvas. To vēlu pamanīta histēriska labošana dos vēl lielākas. Un gluži iespējams, ka ar šādu streipuļošanu pat “BMW DSC” galā netiks. Ja arī tiks – no lētāk ekipēto skauģu nicīgiem smīniņiem neizbēgsiet…

Bet es braucu ar “BMW”! Baudu salona askētisko vienkāršību. Dārgu vienkāršību. Tāda ir iespējama. Šis ir vienīgais “premium” auto, kurš pie tās joprojām turas. Vienīgais, kura priekšējā paneļa detaļas nekādā apgaismojumā neatspīd vējstiklā. Vienīgais (man zināmais), kurš neatļauj sākt kustību, ja kādas no durvīm nav aizvērtas. Vienīgais… Sapņosim par tādu?

Saistītie raksti
Starp citu – jebkura “BMW” cenu krasi palielina papildaprīkojums.

Šim, piemēram, “M Sport” un “Comfort Plus” pakotnes vien maksā ap 7000 eiro. Nepieciešamas? “BMW” pamatvērtības var baudīt arī bāzes versijā. Par 45 000. To atlikumus meklēt – lietoto auto plačos un sludinājumos. Lai gan tur viss lētais šķiet stipri aizdomīgs.

LA.lv