Mobilā versija
Brīdinājums +11.8°C
Agris, Agrita
Svētdiena, 24. septembris, 2017
9. marts, 2017
Drukāt

Uzņēmējs pats par savu naudu remontējis ceļa posmu (17)

Foto - LETAFoto - LETA

Grants ceļi šķīst un slīkst. Pateicoties dabas untumiem – vairāk nekā citus gadus. Ļaudis ne tikai kratās pa bedrēm un cieš, bet arī skaļi un organizēti protestē. Bauskas novada padome, piemēram, pieprasījusi ārkārtas stāvokļa noteikšanu.

Kā tikt uz jauniem centriem

“Jau tagad ir skaidrs, ka pamatskolu likvidēs un bērnus vajadzēs vest uz lielākiem centriem pa šiem sabrukušajiem grants ceļiem. Esam nonākuši tik tālu, ka uzņēmējs, kurš vairs nespēja izvest saražoto produkciju, 2013. gadā par savu naudu saremontēja ceļa posmu, ieguldot 40 000 eiro,” spriež Artis Červinskis, Bauskas novada iedzīvotājs.

Viņš ir iepazinies gan ar Nacionālo attīstības plānu, gan ar Autoceļu sakārtošanas programmu un secinājis, ka “no tā, kas tur rakstīts, Brunavā ceļi netop mazāk briesmīgi”. Tāpēc rakstiski vaicājis Satiksmes ministrijai, ko tieši paredzēts paveikt.

Atbildē valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa norāda: “Valsts autoceļu sakārtošanas programmā 2017. – 2023. gadam /../ pieejamā finansējuma ietvaros tiek iekļauti autoceļu posmi ar augstāku vietu prioritāšu sarakstā. Brunavas pagasta valsts vietējie autoceļi nav iekļauti šajā programmā iepriekš minēto iemeslu dēļ.”

Nav jēgas putru līdzināt

Jānis Lange, VAS “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) valdes priekšsēdētājs “LA” atzīst, ka “zibenīga, operatīva grants ceļu stāvokļa labošana tehniski nav iespējama. Pat iedalot situācijas glābšanai miljonus (nez kur ņemamus?), pat mobilizējot visu būvnieku visu tehniku un meistarus – nav iespējama. Dubļos berot dubļus un mēģinot visu to putru izlīdzināt, var tikai noslīkt. Tādēļ diemžēl – jābruņojas ar pacietību un izturību, jāgaida vasara. Un šo laiku vajag izmantot pareizu stratēģisku risinājumu, nākotnes prioritāšu atrašanai.”

Savukārt Guntis Karps, VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” (“LAU”) valdes loceklis, atskaitās, ka Bauskas novadā veicis gan iesēdumu un bedru labošanu, rupju šķembu iestrādi kūkumojošās vietās un ceļa seguma līdzināšanu u. c. darbus par 667,42 tūkst. eiro 2015. gadā, par 856,1 tūkst. eiro 2016. gadā.

“Kopumā uz visas Latvijas valsts autoceļiem 2016. gadā remonts veikts 
282 393 m3 apmērā, kas atbilst apmēram 560 km grants ceļu. Pagājušajā gadā grants ceļu uzturēšana veikta par 15,8 milj. eiro,” saskaitījis ceļu uzturētājs. Esošā finansējuma ietvaros VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” varot nodrošināt grants seguma autoceļu caurbraucamību, taču remontiem un atjaunošanai līdzekļu trūkst.

Pievienot komentāru

Komentāri (17)

  1. LAIPNI LŪGTI MAGRET JAMES FINANCE aizdevumu pakalpojumus ………. Vai esat biznesa vīrietis vai sieviete? Vai jums nekādu finansiālu haoss vai jums ir nepieciešams līdzekļus, lai uzsāktu savu biznesu? Vai jums ir nepieciešams kredīts, lai sāktu jauku mazajām un vidējo biznesu? Vai jums ir zems kredīta score, un jums ir atrast ir grūti iegūt kapitālu aizdevumu no vietējām bankām un citām finanšu iestādēm ?. Mūsu aizdevumi ir arī apdrošināts maksimālu drošību ir mūsu prioritāte, mūsu vadošais mērķis ir palīdzēt jums pakalpojumu jūs pelnījuši, mūsu programma ir ātrākais veids, kā iegūt to, kas jums ir nepieciešams vienā mirklī. Samaziniet savus maksājumus, lai atvieglotu spriedzi jūsu ikmēneša izdevumus. Iegūt elastīgumu, ar kuru jūs varat izmantot jebkādiem mērķiem – no brīvdienas, izglītībai, lai unikāliem pirkumiem Mēs piedāvājam plašu finanšu pakalpojumu klāstu, kas ietver: Biznesa plānošana, tirdzniecības un attīstības finanses, Properties un nekustamajiem īpašumiem, parādu konsolidācijai aizdevumi, uzņēmuma aizņēmumiem, Privātie aizdevumi, mājas refinansēšanas aizdevumi ar zemu procentu likmi 2% gadā vismaz atcelt attiecībā uz privātpersonām, uzņēmumiem. Mēs piedāvājam visa veida aizdevumus, PIETEIKTIES šodien pieejamiem aizdevumiem. Lūdzu, sazinieties ar mums pa e-pastu, lai iegūtu vairāk informācijas: (MAGRETJAMES321@GMAIL.COM)

  2. Sveika pašvaldība! NĪN pēc remonta droši vien pieguļošajiem zemes gabaliem tiek aprēķināts ar 100% nodokļa atlaidi? Bet mēs tak dzīvojam Latvijā, mēs neesam īpašnieki, bet lietotāji un tāpēc pašiniciatīvai nekādas atlaides netiek piešķirtas, ir vērts painteresēties vai uzņēmējam bij būvatļauja remonta veikšanai un varētu noslaukt vēl kādu štuku, ja jau 40 varēja izmest uz ceļa… Prom no turienes droši vien tāpat neaizvāksies, ja jau tādu naudu tērēja…

  3. Brīnums, ka uzņēmēju par patvaļīgu ceļa remontu nesodīja.

  4. Limbažu novada Viļķenes pagastā ir mazs ciems “Ķirbiži”. Tur muižā bija skola, kuru likvidēja. Tā ka ēka piederēja VAS «Valsts nekustamie īpašumi», nevis pagastam, to izsolē nopirka Ceļu būves firma SIA “Binders”. Kādus 3 -4 gadus atpakaļ, puskilometra garumā uzlēja asfaltu un tika nomainītas ceļa zīmes apdzīvota vieta no zilā fona uz balto. Vietējie sit plaukstas un priecājas, notiekot brīnumi.

  5. Ceļu uzturētājam visa nauda iaziet lielajām algām, tādēļ grantij naudiņa nepaliek. Tā jau ir, ja valstī ceļus uztur monopols.

  6. CENZŪRA ir APZINĀTI PRETLIKUMĪGS NOZIEGUMS Atbildēt

    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze

  7. Tikai solijumi.

  8. Tikai solijumi.

  9. Jaunais aplis uz Ventspils -Tukums krustojuma,nespējīgo ceļu būvētāju parodija par kārtīgu ceļu būvēšanu Latvijā. bērziņ-tu nejēga par savu naudu savā sētā tādu apli vari būvēt.’Vienu tādu apli uz Engures pusi jau uzbūvēja,kuru jau vairākkārt pārtaisīja.Interesanti, par kā naudu tādus sūdus taisa.Tas ceļa jaunais aprīkojums(Ceļazīmes,barjeras,apmales,uc.izmaksās dārgāk kā pats šaurais,līkloč cilpojošais jaunais labirinta aplis.Medaļa bērziņa ākstu komandai par jaunradītajiem ceļiem.

    • Kā būvnieks varu teikt, ka būvējam, kā pasūtītāja projekts paredz. Un nemaz nedrīkstam citādi. Lūdzu, ja kas nepatīk,pretenzijas projektētājiem.

      • Kā bijušais celtnieks tomēr apšaubīšu:
        piem., man remontējot lielceļu, iebrauktuvē sētā ielika caurteku, kas labi.
        Bet uz šo caurteku pēc tam novadīja abu pušu izrakto grāvju slīpumus un viss…
        Vai tāds tiešām varētu būt bijis projekts, sakat?

  10. Kad beidzot uzņēmēji ķersies pie LV sakārtošanas? Var vienu riktīgu partiju nodibināt?

  11. Gar ceļiem, pat A kategorijas, ir daudz grāvju, no kuriem ūdens tālāk nekur neplūst. Tas ir lielāka mēroga jautājums, sakārtot meliorācijas tīklu, jo atsevišķi posmu iztīrīšana neko daudz nedos. Gar mazākiem lauku ceļiem vispār nav grāvju, vai arī tie ir aizauguši. Var bērt granti, cik grib, bet, ja apakšā nekā nav, tad jēga no tā maza.

  12. ”Izlēmības un skaidras, publiski paustas pozīcijas joprojām pietrūkst – sevišķi tiem, kuri politiskos vai valsts amatos. ”
    Pats esmu runājis ar dažām amatpersonām par šo ceļu stāvokli:
    – tur nedrīkst tas ir valsts ceļš,
    – tad tur nedrīkst pašvaldības budžeta plānā nav paredzēt… u.t.t.
    Valsts – tie nav ministriju ierēdņi ar likumu papīriem aizsegušies, bet tās pilsoņi, kuri vēlas braukt pa ceļiem un nebūtu nekas slikts, ja katra pašvaldība, vajadzības spiesta, piepalīdzētu tos ar palabot ar kādu grants kravu – nedrīkst, būs broblēmas u.t.t.
    Tas atgādina savulaik Prūsiju ar laikam kādu karali, kurš centās izdot likumus pilnīgi visiem dzīves gadījumiem – nu nesanāca… Un vel melna lieta – kad valsts prezidents modes skatē, kad sēdina Šleseri pie labās rokas banketā – nu negaidiet interesi par valsti un arī ceļiem…Tas ir piemērs arī pārējiem lēmejvīriem – var nedarīt …

  13. visiem sen jau skaidrs, ka to zaglīgo dīkdieņu kantori ”ceļu neuzturētājs” ir jālikvidē, tikai kas likvidēs, no kā barosies viņu saimnieki un saimnieces?

Rīga-Liepāja maršruts ir pārspējis cerības (1)Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" maršruts Rīga-Liepāja ir pārspējis cerības, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+