Ekonomika
Bizness

Transporta nozares jaunumi kaimiņvalstu medijos 0

Foto: F64

Baltijas valstīm paredz jaunas iespējas transportēt Indijas kravas
rzd-partner.ru raksta, ka Baltijas valstīm paveroties iespēja piepildīt tranzīta plūsmu ar kravām, ja tās pievienosies Indijas projektam jauna transporta koridora izveidē, apejot Suecas kanālu. Starptautiskā Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora (INSTC) projekta ideju pirmo reizi 2014. gadā izvirzīja Indija, kas to gatavojas īstenot kopā ar Irānu un Krieviju. Indija jau pašlaik projektā investējot miljonus. Šīs Āzijas valsts ekonomika aug straujā tempā, un preču apgrozījums ar Eiropu tuvākajās desmitgadēs palielināsies. Tā kā kravu piegādes galapunkts ir Ziemeļeiropa, tad projekta dalībnieki nevarēs iztikt bez Baltijas valstu jūras ostām, jo Krievijas ostas pie Baltijas jūras diezin vai spēšot tikt galā ar papildu kravu apjomiem.

Kravas, pēc projekta īstenotāju ieceres, sākumā tiks vestas pa jūru no Indijas ostas Mumbajas uz Irānas Bandarabāsu, tālāk pa dzelzceļu uz Bandarenzali ostu pie Kaspijas jūras. Tad pa jūru preces tiks nogādātas Astrahaņā (Krievijā), bet tālāk pa dzelzceļu – uz Baltijas valstu ostām. Tiek prognozēts, ka šādi varētu pārvadāt līdz 30 miljoniem tonnu gadā. Ceļā pavadāmais laiks no Indijas uz Eiropu šādi tikšot samazināts aptuveni par 20 dienām, un transportēšana būšot arī par 30-40 procentiem lētāka.


Krievija atliek megaprojektus

rbc.ru informē, ka izstrādātajā maģistrālās infrastruktūras attīstības plānā nav iekļauti divi megaprojekti 3 triljonu Krievijas rubļu kopvērtībā: ātrgaitas dzelzceļš Krasnodara – Groznija un autotrase Džubga – Soči. Abi projekti neesot vēl pietiekami izstrādāti. Dzelzceļa līnijas būves izmaksas varētu sasniegt 1,2 triljonus Krievijas rubļu. Plānā iekļauta dzelzceļa līnija Selihina – Niša ar tiltu uz Sahalīnas salu, taču tā tiks būvēta tikai tad, ja papildus izdosies piesaistīt ārpusbudžeta līdzekļus un tiks apstiprināta kravu bāzes prognoze. Satiksmes ministrs Jevgēņijs Ditrihs jau iepriekš paziņoja, ka tilts uz Sahalīnu plānā ir, bet naudas budžetā nav.


Somi plāno attīstīt satiksmi ar Kazahstānu

Somiju un Kazahstānu nākotnē varētu savienot jauns dzelzceļa maršruts, ziņo TASS. Somijas biznesa attīstības kompānija “Kinno”, kuras īpašnieks ir Koivulahti pašvaldība, un Kazahstānas dzelzceļa uzņēmums “Kazakstan temir zholi” parakstīja vienošanos par jauna dzelzceļa maršruta plānošanas uzsākšanu starp abām valstīm. Līnijas garums būs aptuveni 3,8 tūkstoši kilometru. Projektā piedalīsies arī kompānijas “KTZ Express” un “Unytrade Oy” Somijas filiāle. “Kinno” paziņoja, ka plānojamais maršruts padarīs iespējamu kravu nogādāšanu uz jaunām valstīm, piemēram, Irānu. Pagaidām kompānijas nekomentē, kad varētu uzsākt pārvadājumus, taču par tiem interesi jau izrādījušas ostas Somijas kaimiņvalstīs Norvēģijā un Zviedrijā.

Igaunijas dzelzceļam pagaidām veiksmīgs gads
BNS informē, ka Igaunijas dzelzceļa kravu pārvadājumi šā gada janvārī – septembrī pieauguši par 15% salīdzinājumā ar attiecīgo iepriekšējā gada periodu un sasnieguši 10,2 miljonus tonnu. Kravu pārvadājumos dominē minerālmēsli, naftas produkti un degslāneklis. Par 6% palielinājušies arī pasažieru pārvadājumi.

Beļģija stiprina satiksmi ar Ķīnu
TASS ziņo par Ķīnas un Beļģijas plāniem uzsākt jaunu dzelzceļa kravu pārvadājumu maršrutu no Ļježas uz Čženčžou Henaņas provincē Ķīnas centrālajā daļā. No Lježas jau devies ceļā vilciens ar 37 konteineriem, kuros ir detaļas automašīnu komplektācijai, pārtikas produkti un medikamenti. Maršruta kopgarums ir 11 tūkstoši kilometru. Sākumā sastāvi kursēs reizi nedēļā, taču vēlāk pārvadājumi kļūšot biežāki. Iepriekš Ķīna un Beļģija līdzīgā veidā jau ir savienojušas Dacinas un Zēbriges, kā arī Taņšaņas un Antverpenes pilsētas.


Attīstās tirdzniecība starp Ķīnu un Krieviju

rzd-partner.ru raksta, ka preču apgrozījums starp Ķīnu un Krieviju šogad pārsniegs 100 miljardus dolāru. Ķīnas Galvenās tirdzniecības pārvaldes vadītāja vietnieks Vans Linczjuņs atzīmējis, ka tas ir ļoti augsts rezultāts, kura sasniegšanu sekmējusi inovatīvu tehnoloģiju ieviešana muitas iestāžu darbā.

LA.lv