Mobilā versija
Brīdinājums +12.4°C
Māris, Mārica, Maigurs
Piektdiena, 22. septembris, 2017
3. februāris, 2017
Drukāt

Startē “Balttour 2017”: pasaules valstis iepazīstina ar jaunumiem

Tūrisma izstāde-gadatirgus "Balttour 2017" Starptautiskajā izstāžu centrā "Ķīpsala".Tūrisma izstāde-gadatirgus "Balttour 2017" Starptautiskajā izstāžu centrā "Ķīpsala".

Foto - LETA

Šodien Rīgā atklāta izstāde-gadatirgus “Balttour 2017”, kas risināsies līdz 5.februārim. Izstādē iespējams iepazīties ar atpūtas iespējām un tūrisma jaunumiem Latvijā un 40 citās pasaules valstīs. Vienuviet savus piedāvājumus prezentē apmēram 850 uzņēmumu no Eiropas, Centrālās Āzijas un Tuvo Austrumu valstīm. Izstādes ekspozīciju veido vairāk nekā 470 stendu abās Izstāžu centra hallēs.

Latvijai šā gada prioritāte tūrismā ir jaunu ārvalstu tirgu apgūšana un kvalitatīvu nišas produktu attīstīšana, uzsvērusi Ekonomikas ministrijā (EM).

“Latvijas tūrisma nozares izaugsmei svarīgi ir sekmēt arvien jaunu ārvalstu tirgu apgūšanu un kvalitatīvu, katram tirgum pielāgotu nišas produktu attīstīšana,” šodien, atklājot ikgadējo starptautisko tūrisma izstādi “Balttour 2017”, sacīja EM valsts sekretāra vietnieks Raimonds Aleksejenko.

Pēc statiskas pārvaldes provizoriskajiem datiem, pērn par 57% jeb 20 000 audzis tūristu skaits no Ķīnas, bet tūristu skaits no ASV palielinājies par 30% jeb 41 000. No tuvākajiem tirgiem būtisks pieaugums bijis no Apvienotās Karalistes – par 20% jeb 84 000.

“Tomēr mēs nevaram apstāties pie sasniegtā. Šim gadam EM ir izvirzījusi trīs būtiskākās prioritātes, lai sekmētu jaunu tirgu piesaisti un Latvijas kā tūrismam pievilcīga galamērķa attīstību,” teica Aleksejenko.

Jaunu un potenciālu tirgu piesaistei 2017.gadā EM kā prioritātes noteikusi: nišu produktu veicināšanu, piemēram, gastronomijas, piedzīvojumu tūres; “bleisure” piedāvājuma attīstīšanu (no angļu valodas – business and leisure), darījumu tūrisma piedāvājumus apvienojot ar izklaides un kultūras pakalpojumu nodrošināšanu brīvajā laikā; kā arī pieejamības veicināšanu, paplašinot tiešo reisu tīklu uz jauniem galamērķiem.

Tāpat statistikas pārvaldes provizoriskie dati liecina, ka 2016.gadā 45% no visiem tūristiem bija no četrām valstīm – no Lietuvas, Igaunijas, Krievijas un Vācijas. “EM un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra aktīvi apzina iespējas Latvijai piesaistīt jaunus tūristus. Savukārt reģionu uzņēmumus aicinām ciešāk sadarboties, veidojot tūrisma pudurus jeb klasterus, tādejādi sekmējot, ka tūristi ilgāk uzturas Latvijā,” pauda Aleksejenko.

Ministrijā arī norādīja, ka pēdējā laika tendences pasaulē rāda, ka arvien pieaug pieprasījums pēc autentiskas pieredzes un vietējās kultūras baudīšanas. Tāpat strauji attīstās “bleisure” pakalpojumu pieprasījums. Līdz ar Āzijas tirgu ienākšanu pieaug pieprasījums pēc iepirkšanās braucieniem. Arvien pieaug sadarbības ekonomikas loma tūrisma piedāvājuma nodrošināšanā, kas vairāk piesaista “Millennial” jeb tā saucamos Y paaudzes ceļotājus. Tāpat arvien vairāk pieaug sociālo saziņas vietņu loma, izvēloties ceļojumu.

Pievienot komentāru

Rīga-Liepāja maršruts ir pārspējis cerībasLatvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" maršruts Rīga-Liepāja ir pārspējis cerības, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+