Mobilā versija
Brīdinājums +11.8°C
Agris, Agrita
Svētdiena, 24. septembris, 2017
31. jūlijs, 2017
Drukāt

“Viaplay”: Latvijā internetā visbiežāk skatās pašmāju seriālus, hokeju un ārzemju filmas (1)

TV3 publicitātes fotoTV3 publicitātes foto

Latvijas iedzīvotāji internetā visbiežāk izvēlas skatīties pašmāju seriālus, hokeju un ārzemju filmas, liecina satura platformas internetā “Viaplay” apkopotie dati par skatītāju satura lietošanas paradumiem Baltijas valstīs.

Lietuvieši dod priekšroku basketbola vērošanai un ārzemju seriāliem, savukārt igauņu vidū ir iecienītas dažādas sporta pārraides.

Ilgāko laiku “Viaplay” satura platformā Baltijas skatītāji ir pavadījuši skatoties dažādas filmas – vairāk nekā 20 miljonus minūšu jeb gandrīz 40 gadus. Latvijas iedzīvotāju vidū aizvadītā gada skatītākā filma bija “Greja piecdesmit nokrāsas” (“50 Shades of Grey”), igauņi visvairāk skatījušies zinātniskās fantastikas filmu “Dedpūls” (“Deadpool”), turpretim lietuvieši priekšroku devuši pašmāju filmai “Nepieredzējušais” (“Nepatyres”).

“Viaplay dati” liecina, ka Latvijas iedzīvotāju vidū skatītākā sporta pārraide aizvadītajā gadā bija Latvijas hokeja izlases spēle, Lietuvā tas bija basketbols, savukārt igauņi vairāk skatījušies “Formula 1” sacīkstes un futbolu, par skatītāko sporta pārraidi Igaunijā pērn kļūstot Čempionu līgas spēlei starp Spānijas futbola klubiem “Atlético Madrid” un “Real Madrid”.

Baltijas valstu iedzīvotāji gandrīz ceturto daļu no visa laika (23%), kas pavadīts satura platformā “Viaplay”, ir patērējuši, skatoties dažādas sporta pārraides. Tieši igauņu un lietuviešu skatītāji ir lielākie Baltijas sporta fani, savukārt latvieši ir lielākie pilnmetrāžas filmu cienītāji Baltijas valstīs (36% no visa skatītā satura).

Tāpat Baltijā vīrieši aktīvi sekojuši līdzi raidījuma “Gāzi grīdā!” (“Top Gea”r) jaunākajām sērijām, bet “Viaplay” jauno lietotāju vidū aktuālākā izvēle bija Paolo Sorrentīni skandalozais seriāls “Jaunais pāvests” (“The Young Pope”), kura skaņu celiņā dzirdama arī latviešu komponista Pētera Vaska mūzika. Tāpat “Viaplay” jauno skatītāju pirmajā pieciniekā ierindojusies arī ilgi gaidītā seriāla “Tvīnpīka” (“Twin Peaks”) sezona, filmas “Dedpūls” un “Cilvēks, kurš izdzīvoja” (“The Revenant”).

Baltijas valstīs bērnu skatīšanās paradumu vidū valda līdzīgas tendences – populārākā bērnu pilnmetrāžas filma aizvadītajā gadā pārliecinoši bija “Minioni”. Latvijas un Igaunijas bērni ir satura platformā “Viaplay” visvairāk iecienījuši vērot multfilmas. Bērnu seriālu žanrā, tāpat kā Latvijā, kaimiņvalstīs skatītākie ir “Ķepu patruļa”, “Cūciņa Pepa” un “Mazais Ponijs: Draudzība ir brīnums”.

Ņemot vērā skatītāju satura lietojuma tendences, “Viaplay” Baltijas valstīs jau ir uzsākuši demonstrēt seriālu “Taisnā tiesa” (“The Good Fight”), kas ir seriāla “Labā sieva” (“The Good Wife”) turpinājums, kā arī seriālu par Ņujorkas finanšu pasauli – “Miljardi” (“Billions”). Tāpat nepārtraukti tiek papildināts pilnmetrāžas filmu, seriālu, dokumentālo un multfilmu klāsts, bet vasaras beigās “Viaplay” piedāvās arī Eiropas čempionātu basketbolā.

“Viaplay” vadītājs Baltijas valstīs Evalds Tilas skaidro, ka, analizējot datus, skaidri parādās Baltijas valstu iedzīvotāju gaume, kurai “Viaplay” seko līdzi un pielāgo platformas saturu. “Noslēdzot pirmo gadu, varam teikt, ka mūsu stratēģija, kas balstīta uz kvalitatīvu ārzemju saturu, sporta tiešraidēm un vietējo saturu attiecīgās valsts valodā, ir bijusi veiksmīga. Klienti vēlas jaunāko un ekskluzīvāko saturu, tādēļ mēs aktīvi strādājam, lai to nodrošinātu arī turpmāk,” uzsver Tilas.

“Viaplay” datus apkopojis, atzīmējot platformas viena gada jubileju Baltijas valstīs. Analizējot datus 58 miljonu minūšu jeb 110 gadu apjomā, tika noskaidroti skatītāju satura lietošanas paradumi. Analizētie dati ir kopējais laiks, ko aizvadītajā gadā skatītāji Baltijā ir pavadījuši, skatoties filmas, seriālus, sporta tiešraides, dokumentālās filmas, multfilmas un citu saturu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+