Ekonomika
Bizness

Aptauja: 61% iedzīvotāju ir svarīgi izmantot dabai draudzīgus tīrīšanas līdzekļus0

Foto: Shutterstock

Jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati liecina, ka galvenais iemesls, kāpēc iedzīvotāji dod priekšroku dabai draudzīgiem produktiem, ir rūpes par savu veselību, tā norādījuši 74% respondentu.

Svarīgi ir arī tādi faktori kā rūpes par dabu un apkārtējo vidi (65%) un bērnu un līdzcilvēku veselību (58%).

Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja, norāda, ka iedzīvotāji aizvien vairāk pievērš uzmanību atbildīgam produktu patēriņam, iegādājoties ne tikai pārtikas produktus, bet arī preces mājsaimniecībai.

“Pēdējo piecu gadu laikā ekoloģisko uzkopšanas līdzekļu pārdošanas apjomi mūsu veikalos ir praktiski divkāršojušies.”

Tomēr galvenais kritērijs, pēc kura iedzīvotāji izvēlas uzkopšanas līdzekļus, ir cenas un kvalitātes attiecība, tā norāda 75% respondentu.

Tai pat laikā aptaujas dati arī liecina, ka 67% respondentu ir gatavi piemaksāt, lai ikdienas uzkopšanas darbus varētu veikt ar dabai draudzīgiem produktiem.

Ekoloģisko tīrīšanas produktu “Seal” ražotāja AS “Spodrība” direktore Baiba Megre papildina, ka ekoloģisko produktu pieprasījums un piedāvājums turpina pieaugt, pierādot, ka iedzīvotājiem aizvien svarīgāka kļūst vide, kurā dzīvojam un kurā piedzimst un izaug bērni.

Tai pat laikā nozari raksturo straujas izmaiņas Eiropas Savienības un Latvijas likumdošanā, kuras ražotājiem liek būt modriem, kā arī pastāvīgā attīstības un produktu uzlabošanas procesā.

“Ik pa laikam mainās prasības produktu marķējumam, tāpat ir dažādi jauni ierobežojumi izejvielu izmantošanā. Šo izmaiņu rezultātā produkti, kurus izmantojam savu mājokļu uzkopšanā, kļūst draudzīgāki gan cilvēkiem, gan apkārtējai videi.”

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē.

Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat un citiem avotiem.
Saistītie raksti

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – šoreiz īpašu uzmanība tika pievērsta mājokļa tīrīšanas produktiem: tendencēm, ražotāju izaicinājumiem, kā arī iedzīvotāju paradumiem, izvēloties un izmantojot tīrīšanas līdzekļus ikdienā.

Nozares tendences apskatītas kopā ar ekoloģisko tīrīšanas līdzekļu “Seal” ražotāju AS “Spodrība”.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada janvārī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LE
LETA
Ekonomika
Einars Repše kļuvis par “Baltic International Bank” padomes priekšsēdētāja Valērija Belokoņa padomnieku
3 stundas
TA
Tavs Auto TV
Ekonomika
Cik maksā nobraukt 100 km? “Tavs Auto TV” testē saspiestās dabasgāzes dzinēju
4 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Latvijā janvārī mazāks jaunu vieglo auto reģistrācijas kritums par ES vidējo
5 stundas

Lasītākie raksti

LE
LETA
Latvijā
“Kauns par šādu valsti!” Bojāgājušā glābēja vecāki sašutuši par spriedumu
1 stunda
LE
LETA
Latvijā
Saņemti jauni pierādījumi: Ģenerālprokuratūra prasa Dānijai izdot Misāni Latvijai
58 minūtes
LE
LETA
Dabā
Daudzviet līs. Laikapstākļu prognoze trešdienai
50 minūtes
IS
Ilmārs Stūriška
Sports
Sigulda ir īpaša vieta – Ivo Feriāni sajūsmā par Latvijā pieredzēto
41 minūtes
AJ
Atis Jansons
Ekonomika
Kā maksāt mazāk par degvielu?
34 minūtes