Pirmais Latvijai saražotais elektrovilciens “Škoda Vagonka” ražotnē Ostravā svinīgi atklāts. Nākamā pietura – Rīga.
Pirmais Latvijai saražotais elektrovilciens “Škoda Vagonka” ražotnē Ostravā svinīgi atklāts. Nākamā pietura – Rīga.
Foto: Ilmārs Randers

Briškens sagaida bargākus čehu uzņēmumam “Škoda Vagonka” piemērotos iespējamos sodus 32

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) sagaida bargākus Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” piemērotos sodus, norādīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji. Tāpat SM atzīmēja, ka ministrs sagaida proaktīvu rīcību un ātrus rezultātus, lai novērstu šo radušos krīzi pasažieru pārvadājumos ar vilcieniem.

Reklāma
Reklāma
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 499
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas? 32
Lasīt citas ziņas

AS “Pasažieru vilciens”, Autotransporta direkcija, “Latvijas dzelzceļš”, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija un Satiksmes ministrija strādās kopā, lai novērstu “Škoda Vagonka” elektrovilcienu radītās sekas, norādīja ministrijā.

LETA jau vēstīja, ka šogad 12.janvārī “Škoda Vagonka” aprēķinātais sods par savlaicīgu jauno elektrovilcienu defektu nenovēršanu garantijas laikā bija 95 000 eiro, bet ar katru dienu, kad “Škoda Vagonka” kavē līgumā noteikto defektu novēršanas termiņu, soda naudas apmērs pieaug.

CITI ŠOBRĪD LASA

Garantijas laikā elektrovilcieniem konstatētie defekti piegādātājam “Škoda Vagonka” ir jānovērš noteiktā termiņā no paziņojuma saņemšanas, tostarp “A” līmeņa defekti ir jānovērš 24 stundu laikā, savukārt “B” līmeņa defekti – 72 stundu laikā.

“Par konstatēto “A” līmeņa defektu, kad vilciens nevar piedalīties kustība, var piemērot sodu 1500 eiro apmērā par katru kavēto dienu kopš termiņa, kad šos defektus vajadzēja novērst, savukārt “B” līmeņa defektiem, kas ir mazāki un netraucē vilciena kustību, var piemērot 500 eiro par katru kavēto dienu,” minēja “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Tāpat ziņots, ka Briškens ir uzdevis organizēt pilna apjoma ārēju auditu, lai izvērtētu jauno pasažieru elektrovilcienu iepirkumu procesu. Ministrs vēlas, lai tiktu vērtēta tehniskās specifikācijas sagatavošana, vilcienu pieņemšana, ekspluatācijas sākšana un iesaistīto personu atbildība.

Savukārt trešdien, 24.janvārī, “Pasažieru vilciena” padome paziņoja par atkāpšanos no amata. Vienlaikus “Pasažieru vilciena” padome gan arī norādīja uz slikto infrastruktūru, kas ir “Latvijas dzelzceļa” pārziņā.

2023.gada decembra vidū “Pasažieru vilciens” sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Reklāma
Reklāma

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.